Honda Civic 1.8i Type-S [Sold....]
- Knot
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Assen wil ik zeker meepakken, Zolder ook. Zal eens een lijstje maken.
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Leuke auto Rody! Woensdag rijdt DF op Assen.
Jammer dat een 206 GTi sneller is...
Jammer dat een 206 GTi sneller is...

- Knot
Er zijn daar ook bochten he 
- Knot
Ding leent zich wel voor korte sessies. Komt ook nog wat ochtendjes spa en zolder aan zag ik.
Motor blijft wel lopen. Remmen nu met EBC ook voldoende.
Motor blijft wel lopen. Remmen nu met EBC ook voldoende.
- Knot
Inruil geeft 3700 euro.. wie biedt meer? Staat nu op 204.000km op goede banden en remblokken/remvloeistof.
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Jeffrey026 schreef: 10 okt 2019, 19:30Aangezien Boonstra een BMW sloperij op de oprit is begonnen en Djessy bezig is met v8 ombouw omdat hij liever doet sleutelen dan rijden dan wordt jij hun vervanger voor de vrij rijden dagen?Knot schreef: 08 okt 2019, 11:23 Op nat zandvoort en papenburg in 2 wel wat wielspin hoor in de toeren met VSA uit maar ze hebben iig meer grip dan de oude primacy's die achter zitten want hij komt op snelheid mooi om als je gas lift.
Remmen moet ik nog een keer goed ontluchten, zitten nog wat belletjes in. Toch maar van bovenaf doorblazen ipv aan de nippel doorzuigen. Met de inremsessies van 5x van 100-20 ging het pedaal de 3e keer al flink richting de bodem. Als dat opgelost is voldoen de EBC yellow prima voor deze auto en kan ik wat meer circuituurtjes gaan pakken. Hoeven van mij zeker geen hele dagen te zijn, uurtje of 2, max 4 is prima. Maar eens weer op Assen gaan kijken, auto is niet snel maar je kunt er prima lijnen mee rijden met 140pk/1166kg.![]()
Welke datums ga je ? ik heb mijn auto ook weer zover gereed om te kunnen rijden.

Volgend jaar haal ik alles weer in!
- Knot
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Interesse?....]
Nou wat een ellende zeg.... gewoon NOOIT meer inruilen komt het ongeveer op neer.
Handelaar 1 : 3700
Toyota dealer : 3750
Handelaar 2 : 3000
Handelaar 3 : 3000, als de auto in goede staat is zonder gebruikssporen.
En dan wel zelf voor 5450 neerzetten uiteraard
Nu ik erover nadenk... ik heb volgens mij in heel mn leven nog nooit een inruil gedaan!
Zal m voor de vaste prijs van 4000 op marktplaats zetten, voor 3k koop je niet eens een multipla van 2008
Handelaar 1 : 3700
Toyota dealer : 3750
Handelaar 2 : 3000
Handelaar 3 : 3000, als de auto in goede staat is zonder gebruikssporen.
En dan wel zelf voor 5450 neerzetten uiteraard

Nu ik erover nadenk... ik heb volgens mij in heel mn leven nog nooit een inruil gedaan!
Zal m voor de vaste prijs van 4000 op marktplaats zetten, voor 3k koop je niet eens een multipla van 2008

- Arthur
- Auto: Nr.51
Doe je dat...
-
Voor 5450 neerzetten zodat hij hem met geluk 8 maanden later kan slijten voor 3800. Met pech wordt er nog 3 maanden garantie meegegeven omdat anders helemaal niemand die wagen wil. Zul je zien dat de wagen daarna nog stuk gaat en dan draait de garage verlies.
- Knot
Verlies zal hij niet draaien hoor, voor 13k een auto aanbieden met pas een beurt afgestempeld... helaas was die 99k beurt ook de enige en bij nabellen bleek het een dealer budget beurt te zijn met enkel olie en filter verder niks..... en dan voor de hoofdprijs aanbieden, nee die handeleren heb ik geen medelijden mee hoor
https://www.autowereld.nl/honda/civic/1 ... tails.html
5950, nog meer kilometers ook, verkocht, hoppa.
Het is dat we een 2e 5deurs auto nodig hebben, beter dan dit gaat het niet sturen voor die centen.

https://www.autowereld.nl/honda/civic/1 ... tails.html
5950, nog meer kilometers ook, verkocht, hoppa.
Het is dat we een 2e 5deurs auto nodig hebben, beter dan dit gaat het niet sturen voor die centen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Tja, je zou toch nu wel eens beter moeten weten. Hoe het werkt.
- Knot
Ik heb de stille hoop dat er ook nog bedrijven zijn waar normaal mee te onderhandelen valt ipv het standaard afkraken van de inruiler en eigen auto die incompleet is voor de hoofdprijs aan bieden.
Snap heus wel dat er op een auto van 13k ook minimaal 1000 verdiend moet worden maar het kan werkelijk nergens normaal.
Sievo auto's die de 630i en A5 ingekocht heeft die deed het wel netjes, gewoon een auto inkopen tegen cash, voor 1500 meer aanbieden en 1000 winst maken, dat zijn mensen waar mee te praten valt.
Snap heus wel dat er op een auto van 13k ook minimaal 1000 verdiend moet worden maar het kan werkelijk nergens normaal.
Sievo auto's die de 630i en A5 ingekocht heeft die deed het wel netjes, gewoon een auto inkopen tegen cash, voor 1500 meer aanbieden en 1000 winst maken, dat zijn mensen waar mee te praten valt.
- martll
Erg jammer inderdaad de handelaren tegenwoordig. Internet heeft de markt ook erg veranderd zowel positief als negatief. Zolang een handelaar alleen een kenteken en 2-3 foto's nodig heeft weet je al wat voor bod er komt.
- Martin van der Zwaard
ja....hoe durven ze die handelaren. Beetje geld verdienen zodat ze alle kosten kunnen betalen, personeel en dan ook nog zelf een boterham kunnen kopen....allemaal schoften zijn het.
- Knot
Tsja, maar een 1800 type-s met een 1.4 comfort vergelijken....
Als ik bij jou kom kijken naar je E46 330i ga ik toch ook geen referentiekader meenemen van een 318 op wieldoppen en die prijs hanteren....
Als ik bij jou kom kijken naar je E46 330i ga ik toch ook geen referentiekader meenemen van een 318 op wieldoppen en die prijs hanteren....
- Martin van der Zwaard
Die prijzen die je noemt zijn gewoon goed. 3 is misschien wat laag maar die 3700 en 3750 zijn gewoon goeie biedingen.
Voor onder de 5k staan een best wat te koop met 1.8 erin.
En al zet die handelaar hem voor 10k te koop. Dat moet ie toch zelf weten. En als er iemand komt die hem dan koopt heeft een mazzel.
Dan moet je niet inruilen maar zelf verkopen. Wil je er makkelijk vanaf en dus inruilen dan moet je ook niet zeiken dat er een handelaar geld aan gaat verdienen.
Voor onder de 5k staan een best wat te koop met 1.8 erin.
En al zet die handelaar hem voor 10k te koop. Dat moet ie toch zelf weten. En als er iemand komt die hem dan koopt heeft een mazzel.
Dan moet je niet inruilen maar zelf verkopen. Wil je er makkelijk vanaf en dus inruilen dan moet je ook niet zeiken dat er een handelaar geld aan gaat verdienen.
- Knot
Ik had ook 3500-3750 verwacht dan had ik een auto van 13k meegenomen als de boekjes gestempeld waren maar het was helaas allemaal nee.. nee.. nee..
Als autotelex handel 4000 zegt en inruil 4400 dan moet je mijn inziens geen 3000 bieden als iemand rond de 10k komt bijleggen.
Als autotelex handel 4000 zegt en inruil 4400 dan moet je mijn inziens geen 3000 bieden als iemand rond de 10k komt bijleggen.
-
OnlineMartijn_bmw
Ik vind ze idd ook wel mager op een auto van 13k.
Als je zonder inruil komt moet 1k korting wel mogelijk zijn met inruil beginnen ze te rekenen vanaf de bruto prijs.
Dus de eerste 1k van je inruil ben je al kwijt, dan geven ze netto dus eigenlijk 2k - 2,5k.
Knot al wat van die inkoop sites geprobeerd? Zou hem er gewoon op zetten wie weet pikt iemand hem op voor eind 3k dan kan je een nieuwe kopen met korting en ben je beter af.
Als je zonder inruil komt moet 1k korting wel mogelijk zijn met inruil beginnen ze te rekenen vanaf de bruto prijs.
Dus de eerste 1k van je inruil ben je al kwijt, dan geven ze netto dus eigenlijk 2k - 2,5k.
Knot al wat van die inkoop sites geprobeerd? Zou hem er gewoon op zetten wie weet pikt iemand hem op voor eind 3k dan kan je een nieuwe kopen met korting en ben je beter af.
-
Lekker boeien hoeveel geld je bij hem gaat neerleggen. Hoe courant is de wagen die je wilt kopen en wat heeft hij daar aan uitgegeven? Hoe gewild is dat Japanse ei. Niemand wil lang met de voorraad blijven zitten. Verder kan de handelaar van mijn part een sticker met 9k euro op de voorruit plakken, maar dat wil niet zeggen dat ze de wagen voor dat geld hebben verkocht.
Als de prijs te laag is zoek je net zo lang door tot dat je iemand hebt die wel biedt wat je zoekt of verkoop je de wagen zelf.
Als de prijs te laag is zoek je net zo lang door tot dat je iemand hebt die wel biedt wat je zoekt of verkoop je de wagen zelf.
- RS-Ron
Vind het altijd lastig dat inruilen. Ging met de Jimny bij een Suzuki dealer langs voor een Mini. Kreeg een net bedrag als inruil. Alleen de Mini was niet helemaal naar mijn zin. Kreeg om de hoek in het dorp hetzelfde bij een autobedrijf voor de Jimny, zonder dat ik er een auto kocht. Mini gevonden en daar nog wat korting bedingen. Ik vond het wel best, voor mij acceptabel. Met de Seat ST van mijn vrouw bij verschillende dealers voor een Kodiaq. 3x inruil rond hetzelfde bedrag, scheelde paar tientjes. Als laatste naar de dealer 6km verderop. Wij rijden in de demo’s, hem de sleutels van de Seat gegeven. Daarna koffie en aan tafel. Geeft ie 3500€ meer terug voor de Seat. Dat is, denk ik, de eerste keer dat ik verrast was door een inruilbod. Het is bij mij ook vaak afhankelijk waar ik op inruil. Ben eerder geneigd meer afschrijving voor lief te nemen als ik echt iets heb gevonden wat ik zoek.
Gr Ron
Gr Ron
- Knot
Hybride, zo van de opel dealer gepakt niks aan gedaan geen moeite onderhoud na te vragen, 2e sleutel met moeite in de auto gevonden en kon niks af...
-
OnlineMartijn_bmw
“Probleem “ met de hybrides is die dingen zijn momenteel goud waard en verkopen zichzelf daar worden verkopers lui van...
Ga een grote diesel kopen en ze rennen ineens voor je
Ga een grote diesel kopen en ze rennen ineens voor je

- RJK
Als je in de showroom komt kijken en niet meteen weer weg loopt dan weten ze het al.RS-Ron schreef: 08 dec 2019, 11:08Ben eerder geneigd meer afschrijving voor lief te nemen als ik echt iets heb gevonden wat ik zoek.
Gr Ron
-
Knot schreef: 08 dec 2019, 08:49 Tsja, maar een 1800 type-s met een 1.4 comfort vergelijken....
Ik snap je gevoel wel maar toch denk ik dat een handelaar liever de 1.4i comfort in 5 deurs uitvoering heeft dan de type-s....
de type S is absoluut toffer maar kan ook een potentiële “langstaander” voor ze zijn. Statistisch gezien is de zuiniger variant met 5 portieren gewoon makkelijker weer te verkopen. En dat zie je terug in de biedingen.
- Martin van der Zwaard
Met inruil kan je het nooit goed doen bij klanten. Het is nooit wat ze zelf in gedachte hadden en vinden dat jij teveel verdiend aan de auto die je verkoopt. Dan moet je lekker je auto op MP zetten. Dan krijg je allerlei mafketels aan de deur of via de app en uiteindelijk heb je 100,- advertentiekosten gehad en verkoop je hem voor 250,- meer dan dat je inruil krijgt.
Ik snap heel goed dat mensen de beste deal willen hebben maar het moet wel interessant zijn voor beide partijen. Een hal vol met veel te dure auto's zit een autobedrijf ook niet op te wachten.
Ik snap heel goed dat mensen de beste deal willen hebben maar het moet wel interessant zijn voor beide partijen. Een hal vol met veel te dure auto's zit een autobedrijf ook niet op te wachten.