"Minderjarig, minderjarig!!??? Je bent pas minder jarig als je op 29 februari geboren bent!"

Sorry maar ik moet hier iets over zeggen. Mijn ouders dachten 10 jaar geleden precies hetzelfde.Michel Pol schreef:Ik heb 2 zoons, waarvan eentje net 17 is, belangrijkste is, om overal over te praten en weten met wie ze omgaan. Vrienden komen bij ons ook regelmatig over de vloer, voor een avond pokeren of PESSEN op de PS2. Dat de jeugd anders denkt en doet als zijn ouders is van alle tijden. Sommige dingen wil je niet weten, zoals mijn ouders dat ook niet wilde weten. Gevaren lijken idd groter, maar vergeet niet dat kids er mee opgroeien. Alles draait om communicatie. Onze oudste zoon vertelde dus ook braaf vorig jaar dat hij HET voor het eerst had gedaanSander Spoolder schreef:haha Rico toch.Rico v Velzen schreef:Tom ze moeten zich eerst voorstellen bij mij, dan pak ik hem bij de kloten, even flink, zeg maar tranen werk :twisted: gedraagt ie zich dan is het even een week op de tanden bijten... wil die niet luisteren dan gaat ie de rest van zijn leven zonder kloten verder.. :twisted:
Ik zal even een verhaaltje vertellen van twee meisjes (tweelingen) hier op et dorp. Ik ken de ouders goed en zijn regelmatig samen op vakantie geweest. Meisjes zijn inmiddels 14/15 en altijd keurig gekleed en spreken iedereen met U aan. Gaan niet met vreemde jongens om en gaan nauwelijks uit/stappen.
Nu werd ik vorige week opgebeld door de vader, of ik misschien even langs kon komen.
Wat blijkt, man heeft een cd-rom thuis gestuurd gekregen waarop een filmpje te zien is waarop allebei zijn meisjes een groep jongens oraal bevredigen etc.
Nu wil ik absoluut niet beweren dat jou dochters hetzelfde lot wacht!! begrijp me niet verkeerd. Ik wil alleen maar aangeven dat meisjes geen jongens of loverboys nodig hebben om de 'fout' in de gaan.
Ze verklaarden dat alle meisjes bij hun in de klas het deden, en dat ze zo benieuwd waren hoe het was etc.
Dit zou het enige moment zijn waarop ik misschien minder bij zou zijn om vader te zijn van een dochter.condooms liggen er dan ook standaard.
Mijn beeld is wel dat meisjes heden te dage wel gekker lijken dan jongens. Kids in die leeftijd kunnen verder sex makelijker loskopelen van een relatie. Wen er dus maar aanGa ze echter tijdig voorlichten over sex, voorbehoedsmiddelen, drank, roken en drugs. Leg uit dat je niets tegen alcohol hebt, doch dat drinken voor hun 16e zeer schadelijk kan zijn voor de hersens, omdat deze voor hun 16e dan nog groeien. De puberzoon drinkt dus af en toe een biertje, heeft uiteraard tegen alle adviezen in (je moet het ervaren) allerlei alcohol door elkaar gedronken, maar kent nu grotendeels zijn grenzen. Roken is smerig, dus geen optie voor heb. Meisjes die roken mot die zefs niet
idem geld voor drugs.
Michel
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 4 gasten