De maatschappij dat ben jij

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 aug 2007, 12:10

Vrij naar Theo Maassen:

"Minderjarig, minderjarig!!??? Je bent pas minder jarig als je op 29 februari geboren bent!"

:lol:

Gijzer

Bericht door Gijzer » 23 aug 2007, 13:21

Michel Pol schreef:
Sander Spoolder schreef:
Rico v Velzen schreef:Tom ze moeten zich eerst voorstellen bij mij, dan pak ik hem bij de kloten, even flink, zeg maar tranen werk :twisted: gedraagt ie zich dan is het even een week op de tanden bijten... wil die niet luisteren dan gaat ie de rest van zijn leven zonder kloten verder.. :twisted: :wink:
haha Rico toch.

Ik zal even een verhaaltje vertellen van twee meisjes (tweelingen) hier op et dorp. Ik ken de ouders goed en zijn regelmatig samen op vakantie geweest. Meisjes zijn inmiddels 14/15 en altijd keurig gekleed en spreken iedereen met U aan. Gaan niet met vreemde jongens om en gaan nauwelijks uit/stappen.

Nu werd ik vorige week opgebeld door de vader, of ik misschien even langs kon komen.

Wat blijkt, man heeft een cd-rom thuis gestuurd gekregen waarop een filmpje te zien is waarop allebei zijn meisjes een groep jongens oraal bevredigen etc.

Nu wil ik absoluut niet beweren dat jou dochters hetzelfde lot wacht!! begrijp me niet verkeerd. Ik wil alleen maar aangeven dat meisjes geen jongens of loverboys nodig hebben om de 'fout' in de gaan.

Ze verklaarden dat alle meisjes bij hun in de klas het deden, en dat ze zo benieuwd waren hoe het was etc.

Dit zou het enige moment zijn waarop ik misschien minder bij zou zijn om vader te zijn van een dochter.
Ik heb 2 zoons, waarvan eentje net 17 is, belangrijkste is, om overal over te praten en weten met wie ze omgaan. Vrienden komen bij ons ook regelmatig over de vloer, voor een avond pokeren of PESSEN op de PS2. Dat de jeugd anders denkt en doet als zijn ouders is van alle tijden. Sommige dingen wil je niet weten, zoals mijn ouders dat ook niet wilde weten. Gevaren lijken idd groter, maar vergeet niet dat kids er mee opgroeien. Alles draait om communicatie. Onze oudste zoon vertelde dus ook braaf vorig jaar dat hij HET voor het eerst had gedaan :lol: condooms liggen er dan ook standaard.

Mijn beeld is wel dat meisjes heden te dage wel gekker lijken dan jongens. Kids in die leeftijd kunnen verder sex makelijker loskopelen van een relatie. Wen er dus maar aan ;-) Ga ze echter tijdig voorlichten over sex, voorbehoedsmiddelen, drank, roken en drugs. Leg uit dat je niets tegen alcohol hebt, doch dat drinken voor hun 16e zeer schadelijk kan zijn voor de hersens, omdat deze voor hun 16e dan nog groeien. De puberzoon drinkt dus af en toe een biertje, heeft uiteraard tegen alle adviezen in (je moet het ervaren) allerlei alcohol door elkaar gedronken, maar kent nu grotendeels zijn grenzen. Roken is smerig, dus geen optie voor heb. Meisjes die roken mot die zefs niet :lol: idem geld voor drugs.

Michel
Sorry maar ik moet hier iets over zeggen. Mijn ouders dachten 10 jaar geleden precies hetzelfde.
Nee, die Gijs doet geen drugs. Hij vind dat vies.
Elk weekend zo vaag als een toeter door heel NL de hardcore feesten af.
Feit is dat je als ouders echt niet alles weet.

P.S. Als de kids van Jumpstyle houden dan hou er maar rekening mee. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 aug 2007, 13:57

Inderdaad, ouders weten lang niet alles, er zijn zelfs meiden die zogenaamd naar bed gaan, dan later via het dakraam/raam naar buiten klauteren :shock: om stiekum uit te gaan! er zou ze maar wat gebeuren je zou dood ongerust worden.

Het is daarom erg belangrijk "vrienden" te worden met je kids en niet alleen ouders en of Nanny gedrag, en niet te woest reageren maar met beleid en dingen uitleggen als friends...

have fun, don't worry....of toch wel :roll: :lol:

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2007, 14:04

vrienden worden met je kids ? volgens mij zijn daar ook hele discussies over of dat juist is of niet.

Natuurlijk is een toffe ouder, of toffe ouder willen zijn leuk, en vrienden kies je, maar ouder ben je en blijf je.

En wat als je kind je niet meer als vriend ziet ? En je het respect als ouder ondertussen kwijt bent ?

Ik ben nog maar slechts 3,5 jaar opvoeder, megagek met mijn kids, maar weet dondersgoed dat het keer op keer grenzen opzoeken is bij die kids. Als ouder kun je grenzen vasthouden als vriend ga je er snel overheen.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 aug 2007, 14:11

klopt, maar bedoel ook dat zij je als vriend zien en ouder zodat ze alles kunnen en blijven zeggen, dat je met die info als het ware voor en in hun ogen goed omgaat, dat je meegroeit met ze en niet als ouder stil blijft staan van het zijn kids...nee ze groeien en ontwikkelen zeer snel als je dat ziet en meegroeit/denkt ga je gelijk op en kan het goed gaan, ouders slaan daar wel eens de plank mis, die blijven de hele periode "gelijk/hetzelfde" terwijl de kids ondertussen erg aan het veranderen zijn, hou dat bij, mis je dat...dan ontstaat er al snel een kloof en kunnen ze je ontglippen :? :wink:
Maar Rico, voorlopig nog geen echte zorgen voor jou wat dat betrefd :lol: wat is vader zijn toch leuk, maar tjonge wat kun je je zorgen maken, wat kan dat een energie vreten :wink:

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2007, 14:23

Rene kan het wel met de strekking van je laatste post eens zijn.

Plaats reactie