Downforce Hans schreef: 12 nov 2019, 08:57
Mdv heeft nu twee van die dingen zakelijk gereden maar die dsg bak vind ik maar een raar ding. Wanneer je achteruit rijd dan hapert die bak en rijd hij zo`n soort van hakkelend achteruit. Vooruit doet hij het soms ook. Je moet dan zoveel gas geven dat je denkt dat het een soort van stoplichtsprint uit een parkeervak gaat worden. Wanneer je filegeparkeerd staat is dat altijd een beetje listig. Is dat euvel al een beetje opgelost of is er een oplossing voor?
Dit postte ik in het Polo topic, hetzelfde onderwerp volgens mij:
"Ik herken je verhaal over het schokkerig wegrijden van de DSG. Ik heb(/lease) dezelfde motor met DSG, alleen in de vorige generatie Polo. Ik ben via Tweakers bij een kerel uitgekomen die d.m.v. een computerprogramma van Volkswagen (VCDS) aanpassingen kan doen aan je auto. Heeft geen invloed op je garantie, dealer kan dit niet zien.
Naast het elektronische sperdiff wat geactiveerd is (+ wat andere randzaken), is de gasrespons op de "Audi stand" gezet. Dit heeft het probleem met schokkerig wegrijden voor mij geminimaliseerd. De auto rijdt nu aanzienlijk beter weg vanaf stilstand en daarnaast is de gasrespons wat beter bij de les. Voor €30,- zou ik het je echt aanraden, ik stoor mij er praktisch niet meer aan."