Waar chippen BMW?
- Tom van H.
- Luca
Ik heb destijds mijn 530D laten "chippen" bij HARTGE in LENT bij Nijmegen. Kan Henny van Doorn echt adviseren!! Ik heb toen een module laten plaatsen ivm de garantie die erbij zat. De garantie van HARTGE nam de garantie van BMW over.
Voor 1000,- zat de module erin + 40 pk. (je kon ook keizen voor een chip die goedkoper was maar zonder gehele garantie) Was helemaal super en de auto was zelfs zuiniger!
Succes met de keuze.
Voor 1000,- zat de module erin + 40 pk. (je kon ook keizen voor een chip die goedkoper was maar zonder gehele garantie) Was helemaal super en de auto was zelfs zuiniger!
Succes met de keuze.
-
Brussel zal wel iets te ver zijn? Maar veel goeds gehoord over Power Plus Engineering http://www.power-plus.be/
Is overigens een BMW liefhebber in hart en nieren...
Is overigens een BMW liefhebber in hart en nieren...
Laatst gewijzigd door BelgianRally op 22 aug 2007, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
SKN? Hebben voor de meeste motoren meerdere opties (Stufe 1, Stufe 2, etc.)
http://www.skn-tuning.de
http://www.skn-tuning.de
- Edwin van der Velden
- Tom van H.
Kreeg zojuist de tip om eens bij kempower in Belgie te kijken, http://www.kempower.be
Schijnt veel verstand van BMW's te hebben, en chipt op de dyno, maar claimt imo ongeloofwaardig hoge vermogenswinst: 204pk/410Nm naar 260pk/600(!!)Nm (t.ov. van 235-245pk/470-500Nm bij andere tuners)
Nog meer mensen bekend met dit bedrijf?
Schijnt veel verstand van BMW's te hebben, en chipt op de dyno, maar claimt imo ongeloofwaardig hoge vermogenswinst: 204pk/410Nm naar 260pk/600(!!)Nm (t.ov. van 235-245pk/470-500Nm bij andere tuners)
Nog meer mensen bekend met dit bedrijf?
- Daniel
In beginsel kun je uit zo'n turbodiesel-blok extreem veel meer vermogen halen, simpelweg door de turbodruk op te krikken en veel meer brandstof in te spuiten. De vraag is alleen of en hoe lang het heel blijft.
De reden dat de meeste opgegeven waarden toch redelijk bij elkaar in de buurt liggen is omdat er wel enigzins bekend is wat nu veilige marge op die specifieke motor is. Het zou mij geen goed gevoel geven als een tuner daar dik boven zou gaan zitten. Ze veranderen verder niets aan de motor of aandrijflijn.
Aan de andere kant, voor bijv. de E90 335d geven ze 330 pk en 680 Nm op. Rica in NL zit voor dezelfde motor op 320 pk en 700 Nm, dus dat zit nog wel bij elkaar in de buurt. Zde claimen ze ook dat ze een Mini Cooper van 115 pk naar 140 pk kunnen krijgen met enkel chiptuning. Dat lijkt me dan weer een erg ambitieuze opgave.
De reden dat de meeste opgegeven waarden toch redelijk bij elkaar in de buurt liggen is omdat er wel enigzins bekend is wat nu veilige marge op die specifieke motor is. Het zou mij geen goed gevoel geven als een tuner daar dik boven zou gaan zitten. Ze veranderen verder niets aan de motor of aandrijflijn.
Aan de andere kant, voor bijv. de E90 335d geven ze 330 pk en 680 Nm op. Rica in NL zit voor dezelfde motor op 320 pk en 700 Nm, dus dat zit nog wel bij elkaar in de buurt. Zde claimen ze ook dat ze een Mini Cooper van 115 pk naar 140 pk kunnen krijgen met enkel chiptuning. Dat lijkt me dan weer een erg ambitieuze opgave.
- Pescatore
Dit leek op het eerste gezicht een redelijke 'beun-toko', maar als je dan ziet dat ze ook een F430 circuitwagen 'doen'.. (bekend van DSCGTRene schreef:http://www.fasttech.nl/
en hier zitten ze.
Fasttech - Digirace
Borculoseweg 66
7161 HB
Neede
0651203295 & 0623878846
info@fasttech.nl

http://www.fasttech.nl/fotos.html
- GTRene
Ja kloptPescatore schreef:Dit leek op het eerste gezicht een redelijke 'beun-toko', maar als je dan ziet dat ze ook een F430 circuitwagen 'doen'.. (bekend van DSCGTRene schreef:http://www.fasttech.nl/
en hier zitten ze.
Fasttech - Digirace
Borculoseweg 66
7161 HB
Neede
0651203295 & 0623878846
info@fasttech.nl)
http://www.fasttech.nl/fotos.html

- Arthur
- Auto: Nr.51
- Macboy
- Bert ///M3
Nou nee. De reden dat de opgegeven winsten zo dicht bij elkaar liggen is omdat ze elkaars software bijna allemaal kopieren, vooral in het wat lagere prijs segment.Daniel schreef: De reden dat de meeste opgegeven waarden toch redelijk bij elkaar in de buurt liggen is omdat er wel enigzins bekend is wat nu veilige marge op die specifieke motor is. Het zou mij geen goed gevoel geven als een tuner daar dik boven zou gaan zitten. Ze veranderen verder niets aan de motor of aandrijflijn.
Heel veel zijn gewoon dealer van Superchip en programmeren dat in.
Bijvoorbeeld Braspenning racing zelfde verhaal. Je leest vaak chipped by Braspenning maar dat is gewoon dezelfde software als de andere chipboeren, en komt bij Superchips vandaan. Daar bouwen ze dan een verhaaltje omheen over hun raceteam als reclame en voila klanten slikken het als zoete broodjes.
Het is heel erg moeilijk om in de hedendaagse ECU's te komen (encryptie etc)en alles aan te passen, dat vraagt een hoop tijd en speciale software (bijvoorbeeld RacePro voor een aantal BMW modellen kost al meer als 30.000 euro....) En daarom kunnen de meeste tuners er niet in, of kunnen maar een paar delen van de ECU aanpassen.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Toevallig heeft een maat van me net een 330d geploft op de Ring afgelopen weekend, vers gechipt....leonard schreef:Carly en Henny van Doorn zijn prima adressen,Ik heb zelf 2 gechipte 330D's gehad en die heb ik (tot volle teredenheid)laten doen bij Carly.
Let op dat je niet ga bezuinigen,je zal de eerste niet zijn met een geploft 330d blok!!!
Natuurlijk is het verstandig om te kijken naar een lage prijs maar in dit geval vraag ik me af of het slim is.
- Tom van H.
Interessant weetje is natuurlijk waar hij hem had laten chippenSteven Nauta schreef:Toevallig heeft een maat van me net een 330d geploft op de Ring afgelopen weekend, vers gechipt....leonard schreef:Carly en Henny van Doorn zijn prima adressen,Ik heb zelf 2 gechipte 330D's gehad en die heb ik (tot volle teredenheid)laten doen bij Carly.
Let op dat je niet ga bezuinigen,je zal de eerste niet zijn met een geploft 330d blok!!!
Natuurlijk is het verstandig om te kijken naar een lage prijs maar in dit geval vraag ik me af of het slim is.

-
-
Ik heb goede ervaringen met www.wetterauer.de
Sommigen kennen mijn 535d van de Cannonball run 2006. Een E46 330d gaat naar de 245pk dacht ik.
Sommigen kennen mijn 535d van de Cannonball run 2006. Een E46 330d gaat naar de 245pk dacht ik.
-
- MR M POWER
Dat was ik dus op de ring. Het vermoeden was eerst dat er iets aan de hand zou zijn met een drijfstanglager, dus ik heb de auto met een kar naar NL gebracht. De auto staat nu bij de garage waarschijnlijk is het een defecte verstuiver waardoor de motor op 5 cilinders loopt, morgen wordt een andere verstuiver geprobeerd even afwachten dus.Steven Nauta schreef:Toevallig heeft een maat van me net een 330d geploft op de Ring afgelopen weekend, vers gechipt....leonard schreef:Carly en Henny van Doorn zijn prima adressen,Ik heb zelf 2 gechipte 330D's gehad en die heb ik (tot volle teredenheid)laten doen bij Carly.
- Jelmer850i
-
Klopt,Tommy schreef:Dacht dat Arne ook goede ervaring had met chippen van paps 320d bij Carla.
'98 320d, een van de 1ste in Nederland.
136pk/280Nm naar 163pk/380Nm
Inmiddels 305k op de teller en loopt nog als een zonnetje.
Carly is het aanraden waard, het is het verschil tussen "Chippen" en "Tunen"!
-
OnlineFabian
vervelend! En duur. Hou er maar rekening mee dat de andere 5 binnenkort ook wel wat problemen zullen gaan vertonen....wat is je kilomterstand?MR M POWER schreef: Dat was ik dus op de ring. Het vermoeden was eerst dat er iets aan de hand zou zijn met een drijfstanglager, dus ik heb de auto met een kar naar NL gebracht. De auto staat nu bij de garage waarschijnlijk is het een defecte verstuiver waardoor de motor op 5 cilinders loopt, morgen wordt een andere verstuiver geprobeerd even afwachten dus.
Bij de 3.0 diesel 218 pk blokken is het HEEL belangrijk om de vlinderklepper in de inlaat te vervangen. Lopen bij bosjes kapot bij stevig gebruik, dus zeker na chippen. Klep breekt af en komt in het blok. Heb er zo al meerdere gehad......blokje kost 5000ex gebruikt, en gebruikt bijna niet te krijgen! Bekend bij BMW, maar ze roepen ze niet terug

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Mark Verhoeven heeft voor Hartge gewerkt :idea:Marcelvv schreef:Weet niet of het nu nog zo is, maar een aantal jaren geleden werden alle auto's via Henny van Doorn / Hartge NL gewoon getuned door EMS.
Mischien dat het nu anders is want EMS heeft geen powerbox.
Mark Verhoeven vertelde me toen dat Henny van Doorn zijn grootste klant was.