Waar chippen BMW?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 14 aug 2007, 19:20

Genoeg keus :wink: succes..

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Tom van H. » 14 aug 2007, 20:57

Hans GP1630 schreef:Genoeg keus :wink: succes..
Dank je :)

Heb inmiddels een prijsopgave van Carly, 850 euro ex btw, veel geld maar had het duurder verwacht, valt niet tegen dus. De ringsleutel klinkt echter ook goed (heb er ook nog even op gegoogled) en is stuk goedkoper.... twijfels....

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 14 aug 2007, 21:04

Ik heb destijds mijn 530D laten "chippen" bij HARTGE in LENT bij Nijmegen. Kan Henny van Doorn echt adviseren!! Ik heb toen een module laten plaatsen ivm de garantie die erbij zat. De garantie van HARTGE nam de garantie van BMW over.

Voor 1000,- zat de module erin + 40 pk. (je kon ook keizen voor een chip die goedkoper was maar zonder gehele garantie) Was helemaal super en de auto was zelfs zuiniger!

Succes met de keuze.

BelgianRally
Berichten: 93
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:33
Locatie: Kortemark, Belgium

Bericht door BelgianRally » 14 aug 2007, 21:09

Brussel zal wel iets te ver zijn? Maar veel goeds gehoord over Power Plus Engineering http://www.power-plus.be/

Is overigens een BMW liefhebber in hart en nieren...
Laatst gewijzigd door BelgianRally op 22 aug 2007, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Bericht door Starred » 14 aug 2007, 21:17

SKN? Hebben voor de meeste motoren meerdere opties (Stufe 1, Stufe 2, etc.)

http://www.skn-tuning.de

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Edwin van der Velden » 14 aug 2007, 21:29


Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Tom van H. » 15 aug 2007, 01:19

Kreeg zojuist de tip om eens bij kempower in Belgie te kijken, http://www.kempower.be
Schijnt veel verstand van BMW's te hebben, en chipt op de dyno, maar claimt imo ongeloofwaardig hoge vermogenswinst: 204pk/410Nm naar 260pk/600(!!)Nm (t.ov. van 235-245pk/470-500Nm bij andere tuners)
Nog meer mensen bekend met dit bedrijf?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 15 aug 2007, 08:25

Ze hebben daar ook weleens Mini's.. en die gaan best goed af! Iets van 225pk.. (niet alleen chip :wink: ) Is een prima adres wat ik hoor.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 15 aug 2007, 08:39

In beginsel kun je uit zo'n turbodiesel-blok extreem veel meer vermogen halen, simpelweg door de turbodruk op te krikken en veel meer brandstof in te spuiten. De vraag is alleen of en hoe lang het heel blijft.

De reden dat de meeste opgegeven waarden toch redelijk bij elkaar in de buurt liggen is omdat er wel enigzins bekend is wat nu veilige marge op die specifieke motor is. Het zou mij geen goed gevoel geven als een tuner daar dik boven zou gaan zitten. Ze veranderen verder niets aan de motor of aandrijflijn.

Aan de andere kant, voor bijv. de E90 335d geven ze 330 pk en 680 Nm op. Rica in NL zit voor dezelfde motor op 320 pk en 700 Nm, dus dat zit nog wel bij elkaar in de buurt. Zde claimen ze ook dat ze een Mini Cooper van 115 pk naar 140 pk kunnen krijgen met enkel chiptuning. Dat lijkt me dan weer een erg ambitieuze opgave.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 15 aug 2007, 10:22

GTRene schreef:http://www.fasttech.nl/

en hier zitten ze.

Fasttech - Digirace
Borculoseweg 66
7161 HB
Neede
0651203295 & 0623878846
info@fasttech.nl
Dit leek op het eerste gezicht een redelijke 'beun-toko', maar als je dan ziet dat ze ook een F430 circuitwagen 'doen'.. (bekend van DSC :wink: )
http://www.fasttech.nl/fotos.html

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 15 aug 2007, 10:35

Pescatore schreef:
GTRene schreef:http://www.fasttech.nl/

en hier zitten ze.

Fasttech - Digirace
Borculoseweg 66
7161 HB
Neede
0651203295 & 0623878846
info@fasttech.nl
Dit leek op het eerste gezicht een redelijke 'beun-toko', maar als je dan ziet dat ze ook een F430 circuitwagen 'doen'.. (bekend van DSC :wink: )
http://www.fasttech.nl/fotos.html
Ja klopt :wink: ze zijn al heeeeeel lang bezig(nouja in elk geval al wat jaartjes, ze zijn nog jong maar hebben goede connecties) en begonnen als een beetje tunen in hun eigen tijd bij de baas op het werk, hun mochten dan tuning doen als ze de zaak open hielden of ook af en toe wilden helpen enzo, en zo hielpen ze elkaar, begonnen ergens op een zoldertje en lekker gewoon gebleven 8) toen ik er 2 jaar geleden kwam waren ze nog niet zo lang met een website bezig, en als ik dan dat van de laatste jaar zie zeg ik, petje af voor die jongens, leuk gebleven en "goed" werk en daarbij houden ze de prijs laag, immers ze hoeven zelf geen pand te onderhouden en of werknemers aan te stellen of een dure naam te hebben, whats in a name?! ze gebruiken dezelfde produckten vaak als andere 3x zo dure tuners...its your money zeg ik dan wel eens :roll: :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 15 aug 2007, 11:31

[sarcasme mode]
Nou, dan doe ik het maar...
Heren (jongens), dit is geen seat-on line waar men met petjes op achter de PC zit en het over "chippen" gaat.

Oh, foutje, het betreft hier een BMW!
Dan mag het :lol: :wink:
[/sarcasme mode]

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 15 aug 2007, 12:24

Tom, ik snap je twijfel niet. Als je voor 850 bij Carly terecht kan, zou ik dat gewoon doen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 15 aug 2007, 13:06

Daniel schreef: De reden dat de meeste opgegeven waarden toch redelijk bij elkaar in de buurt liggen is omdat er wel enigzins bekend is wat nu veilige marge op die specifieke motor is. Het zou mij geen goed gevoel geven als een tuner daar dik boven zou gaan zitten. Ze veranderen verder niets aan de motor of aandrijflijn.
Nou nee. De reden dat de opgegeven winsten zo dicht bij elkaar liggen is omdat ze elkaars software bijna allemaal kopieren, vooral in het wat lagere prijs segment.

Heel veel zijn gewoon dealer van Superchip en programmeren dat in.

Bijvoorbeeld Braspenning racing zelfde verhaal. Je leest vaak chipped by Braspenning maar dat is gewoon dezelfde software als de andere chipboeren, en komt bij Superchips vandaan. Daar bouwen ze dan een verhaaltje omheen over hun raceteam als reclame en voila klanten slikken het als zoete broodjes.

Het is heel erg moeilijk om in de hedendaagse ECU's te komen (encryptie etc)en alles aan te passen, dat vraagt een hoop tijd en speciale software (bijvoorbeeld RacePro voor een aantal BMW modellen kost al meer als 30.000 euro....) En daarom kunnen de meeste tuners er niet in, of kunnen maar een paar delen van de ECU aanpassen.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 15 aug 2007, 22:13

leonard schreef:Carly en Henny van Doorn zijn prima adressen,Ik heb zelf 2 gechipte 330D's gehad en die heb ik (tot volle teredenheid)laten doen bij Carly.
Let op dat je niet ga bezuinigen,je zal de eerste niet zijn met een geploft 330d blok!!!

Natuurlijk is het verstandig om te kijken naar een lage prijs maar in dit geval vraag ik me af of het slim is.
Toevallig heeft een maat van me net een 330d geploft op de Ring afgelopen weekend, vers gechipt....

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Tom van H. » 15 aug 2007, 22:32

Steven Nauta schreef:
leonard schreef:Carly en Henny van Doorn zijn prima adressen,Ik heb zelf 2 gechipte 330D's gehad en die heb ik (tot volle teredenheid)laten doen bij Carly.
Let op dat je niet ga bezuinigen,je zal de eerste niet zijn met een geploft 330d blok!!!

Natuurlijk is het verstandig om te kijken naar een lage prijs maar in dit geval vraag ik me af of het slim is.
Toevallig heeft een maat van me net een 330d geploft op de Ring afgelopen weekend, vers gechipt....
Interessant weetje is natuurlijk waar hij hem had laten chippen :) (mag ook in pb natuurlijk)

330d
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26

Bericht door 330d » 22 aug 2007, 19:33

Ik had toen met mijn 330d bij Dusseldorp in Deventer met behoud van fabrieksgarantie een powerbox van TDSL € 1100,- betaald. 240pk en 510nm had ik toen.

Ekris Zeist bood later ook voor dezelfde prijs het chippen aan bij Carly ook met behoud van fabrieksgarantie.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Bericht door DF-user-278 » 22 aug 2007, 19:46

Ik heb goede ervaringen met www.wetterauer.de

Sommigen kennen mijn 535d van de Cannonball run 2006. Een E46 330d gaat naar de 245pk dacht ik.

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 22 aug 2007, 20:01

Weet niet of het nu nog zo is, maar een aantal jaren geleden werden alle auto's via Henny van Doorn / Hartge NL gewoon getuned door EMS.

Mischien dat het nu anders is want EMS heeft geen powerbox.

Mark Verhoeven vertelde me toen dat Henny van Doorn zijn grootste klant was.

Gebruikersavatar
MR M POWER
Berichten: 264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:18
Locatie: Franeker

Bericht door MR M POWER » 22 aug 2007, 20:09

Steven Nauta schreef:
leonard schreef:Carly en Henny van Doorn zijn prima adressen,Ik heb zelf 2 gechipte 330D's gehad en die heb ik (tot volle teredenheid)laten doen bij Carly.
Let op dat je niet ga bezuinigen,je zal de eerste niet zijn met een geploft 330d blok!!!

Natuurlijk is het verstandig om te kijken naar een lage prijs maar in dit geval vraag ik me af of het slim is.
Toevallig heeft een maat van me net een 330d geploft op de Ring afgelopen weekend, vers gechipt....
Dat was ik dus op de ring. Het vermoeden was eerst dat er iets aan de hand zou zijn met een drijfstanglager, dus ik heb de auto met een kar naar NL gebracht. De auto staat nu bij de garage waarschijnlijk is het een defecte verstuiver waardoor de motor op 5 cilinders loopt, morgen wordt een andere verstuiver geprobeerd even afwachten dus.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 22 aug 2007, 20:13

Is er ook een bedrijf die ze wil chippen met behoud van garantie ?
Of eerst de garantieperiode maar uitzitten en dan chippen?

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Bericht door Arne » 22 aug 2007, 20:17

Tommy schreef:Dacht dat Arne ook goede ervaring had met chippen van paps 320d bij Carla.
Klopt,

'98 320d, een van de 1ste in Nederland.
136pk/280Nm naar 163pk/380Nm

Inmiddels 305k op de teller en loopt nog als een zonnetje.

Carly is het aanraden waard, het is het verschil tussen "Chippen" en "Tunen"!

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7235
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 22 aug 2007, 20:31

MR M POWER schreef: Dat was ik dus op de ring. Het vermoeden was eerst dat er iets aan de hand zou zijn met een drijfstanglager, dus ik heb de auto met een kar naar NL gebracht. De auto staat nu bij de garage waarschijnlijk is het een defecte verstuiver waardoor de motor op 5 cilinders loopt, morgen wordt een andere verstuiver geprobeerd even afwachten dus.
vervelend! En duur. Hou er maar rekening mee dat de andere 5 binnenkort ook wel wat problemen zullen gaan vertonen....wat is je kilomterstand?

Bij de 3.0 diesel 218 pk blokken is het HEEL belangrijk om de vlinderklepper in de inlaat te vervangen. Lopen bij bosjes kapot bij stevig gebruik, dus zeker na chippen. Klep breekt af en komt in het blok. Heb er zo al meerdere gehad......blokje kost 5000ex gebruikt, en gebruikt bijna niet te krijgen! Bekend bij BMW, maar ze roepen ze niet terug :evil:

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 22 aug 2007, 20:32

Ik zou ook naar Carly gaan.

Ieder zijn vak.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 22 aug 2007, 20:34

Marcelvv schreef:Weet niet of het nu nog zo is, maar een aantal jaren geleden werden alle auto's via Henny van Doorn / Hartge NL gewoon getuned door EMS.

Mischien dat het nu anders is want EMS heeft geen powerbox.

Mark Verhoeven vertelde me toen dat Henny van Doorn zijn grootste klant was.
Mark Verhoeven heeft voor Hartge gewerkt :idea:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ED35, EvdP, Geertmans, HarryC, Kasteel en 1 gast