Inderdaad, die streep duidt op te lang doorrijden met onderdruk of lege band.Martin van der Zwaard schreef: 26 okt 2019, 22:07 Maar die band met die zwarte streep erin... hebben ze die laten zitten??
1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
- JP
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
- RS-Ron
Ondertussen deze morgen.......... de Alfa heeft 300km gereden dus dat betekend bijna een algehele restauratie. Zit alles nog vast, is alle olie er niet uitgelopen enz. Een algehele checkup zeg maar. Hij staat in de garage van de buren dus eens ff kijken.
Mmmmmmm

Popnagel verdwenen. Dus grille eruit, das weer handig, vier schroefjes die vast zaten, op de werkbank en weer vast. Ook nog tril en rammel bestendig en andere popnagels gecontroleerd.
Volgende probeersel wordt een achterbank-delete. In GTA achtige trim moet daar een soort van wiebert-mat komen.

Voorbeeldje..

Wat betreft de banden, de Giulia is relatief licht, dus een Toyo band zou prima zijn. Kan geen semislick vinden in 185-65-14. Wil deze velgen houden en niet naar 15 inch. Wel een leuke Toyo gevonden in Mexico, maar die wordt niet in Europa geleverd. Moet wel 65 hoog zijn, anders heb ik 20km tellerafwijking en Max 185 past achter in de wielkasten.
De Mexicaan:

Gr Ron
Mmmmmmm

Popnagel verdwenen. Dus grille eruit, das weer handig, vier schroefjes die vast zaten, op de werkbank en weer vast. Ook nog tril en rammel bestendig en andere popnagels gecontroleerd.

Volgende probeersel wordt een achterbank-delete. In GTA achtige trim moet daar een soort van wiebert-mat komen.

Voorbeeldje..
Wat betreft de banden, de Giulia is relatief licht, dus een Toyo band zou prima zijn. Kan geen semislick vinden in 185-65-14. Wil deze velgen houden en niet naar 15 inch. Wel een leuke Toyo gevonden in Mexico, maar die wordt niet in Europa geleverd. Moet wel 65 hoog zijn, anders heb ik 20km tellerafwijking en Max 185 past achter in de wielkasten.
De Mexicaan:

Gr Ron
- Tim N
185/60-14 geeft "maar" 3% (2km/uur) afwijking en daarin heeft Nankang de NS2-R (~65,00)en AR-1(~120)
Misschien heb je daar wat aan?
Misschien heb je daar wat aan?
- RS-Ron
Ik zal een kijken of er iets in 195 60 14 is te krijgen. En eens kijken hoeveel ruimte ik nog bij de wielkasten achter heb.
Gr Ron
Gr Ron
- Martin van der Zwaard
Zo'n V-profiel zou ik niet snel nemen. Maakt herrie, is wellicht wat minder belangrijk in dit geval, maar ik vind de koersvastheid ook nooit zo geweldig van een band met dik V-profiel. En deze zijn wel erg grof denk Ron.
- RS-Ron
Heb van Falken een redelijk alternatief gevonden in 195/60/14. Die er maar eens onder passen in het voorjaar.
Gr Ron
Gr Ron
- JP
Wel 4-seizoenen, mag ik hopen ?
- RS-Ron
Volgens mij wel, zou niet misstaan onder de Focus.

Gr Ron

Gr Ron
-
OnlineAndry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
^
De Falken Azenis RT 615K is een topband! Bergen grip ( ook op nat), prima stuurprecisie en respons door de wangstijfheid. Niet zo stijf als de wang van een Bridgestone RE 050A, maar doet er niet veel voor onder.
Ik heb al menig setje versleten onder de Evo's
De Falken Azenis RT 615K is een topband! Bergen grip ( ook op nat), prima stuurprecisie en respons door de wangstijfheid. Niet zo stijf als de wang van een Bridgestone RE 050A, maar doet er niet veel voor onder.
Ik heb al menig setje versleten onder de Evo's

-
- Auto: Dikke Bmw
V profiel doet het opzich lekker in de regen maar qua herrie drama..
- RS-Ron

Gr Ron
- RS-Ron
Eerst maar eens een mooi setje winterbanden voor de Kodiaq scoren. Aangezien die ook tenminste 4 jaar gebruikt gaan worden wil ik daar een leuk setje voor uitzoeken. Het oog wil ook wat.
Gr Ron
Gr Ron
-
- Auto: tja welke zal het worden?
Dat lijkt me duidelijkAndry schreef: 28 okt 2019, 22:12 ^
Ik heb al menig setje versleten onder de Evo's![]()

- RS-Ron
Ga ik zeker eens goed naar kijken. Moet ook even kijken of dat een 195-60-r14 op de GB velg past. Die zijn of 5.5 of 6j. Das dus een erg smal velgje.Jeffrey026 schreef: 02 nov 2019, 00:40Dat lijkt me duidelijkAndry schreef: 28 okt 2019, 22:12 ^
Ik heb al menig setje versleten onder de Evo's![]()
, beter advies kun je niet krijgen.
Gr Ron
- RS-Ron
Eerst maar eens de set winterbanden voor de Kodiaq besteld. Zijn 19 inch velgen met banden geworden. Banden zijn Hankook SUV exemplaren. Wilde eigenlijk 20 inch, maar dat werd een beetje te gek. Erg weinig keuze in 20 inch banden.
Gr Ron
Gr Ron
- JP
-
- Auto: Hyundai i30 1.6 GDI i-Vision
Re: Giulia 2.1 Cosworth en Mini R56 JCW kit en Škoda Kodiaq
Mooie Giulia Ron
Als ex Alfista kan ik dit model zeker waarderen.
Ik was laatst bij mijn dochter en kwam deze tegen:

Beide waren ze verkocht / ingeruild voor een Junior GTA uitvoering zover in begreep.

Als ex Alfista kan ik dit model zeker waarderen.
Ik was laatst bij mijn dochter en kwam deze tegen:

Beide waren ze verkocht / ingeruild voor een Junior GTA uitvoering zover in begreep.
- Erik dB
Zo’n 75 moet hier ook nog maar eens komen. Het blijft kriebelen 
- RS-Ron
Het blijft gewoon leuk om te rommelen aan zo’n oud apparaat, en rijden doet het inmiddels ook leuk. Ik heb twee keer een 75 gehad, 1x een 75 2.0 TS, de ex van Arnoudt en die is bij Sieger terecht gekomen. Dat was een TS met onderstel voor de ring. Iets te extreem voor daily........ kwam ik achter. Daarna normale TS waar ik een paar jaar in heb gereden. Vind zelf de 2.0 TS lekkerder sturen dan de V6, de 2.0 was minder zwaar op de neus en beter in balans. Ik hoef geen 75 meer, wel leuk als ik een schuur zou hebben waar ik er een stuk of drie naar binnen kon duwen, maar als daily zou ik het niet meer willen. Man wat zat er een berg roest aan die 75’s als het een beetje tegenzat. Deze week bleek dat al die knopjes in de Mini ook ergens voor dienden.......... stoelverwarming, best lekker, bleek ook voorruitverwarming in te zitten, das ook wel erg prettig. Ik verlang niet meer naar eerst buiten ramen krabben, dan binnen ook ivm het vocht en dan na 100 meter weer stoppen want kachel is wat onderbemeten. De 75 is een erg lekkere stuurmansauto, maar ik moet eerlijk toegeven dat de Mini mij beslist niet tegenvalt. Ik ben ook al een dagje ouder dus doe mij maar de Mini. Als we echt relaxed van A naar B willen pak ik de Kodiaq. Dat is echt anders autorijden naar mijn mening. Lekker muziekje, heerlijke stoelen, veel overzicht, serieus stil in het interieur en ondanks de 20” wielen zeer comfortabel.
Een ‘GT(J) aka brievenbus in GTA trim is nog steeds de mooiste klassieke Alfa, maar die zijn in verhouding tot de Giulia zodanig duur dat ik het niet meer in verhouding vind staan. De beleving is voor mij in een Giulia meer dan voldoende. Komt ook bij dat ik de Juul ook een grappig model vind, het is niet voor niets mijn 3e.
Gr Ron
Een ‘GT(J) aka brievenbus in GTA trim is nog steeds de mooiste klassieke Alfa, maar die zijn in verhouding tot de Giulia zodanig duur dat ik het niet meer in verhouding vind staan. De beleving is voor mij in een Giulia meer dan voldoende. Komt ook bij dat ik de Juul ook een grappig model vind, het is niet voor niets mijn 3e.
Gr Ron
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Gaaf hoor!
Ik ben ook fan van oude Alfa's, maar om dagelijks te gebruiken? Nee hoor, liever niet. Ik vind het ideaal, cruise control, stoelverwarming, xenon, goede stoelen, airco, etc.
Ik ben ook fan van oude Alfa's, maar om dagelijks te gebruiken? Nee hoor, liever niet. Ik vind het ideaal, cruise control, stoelverwarming, xenon, goede stoelen, airco, etc.
- RS-Ron
Inmiddels zijn ook de winterschoenen voor de Kodiaq binnen:

Binnenkort maar eens onder de streekbus wrotten.
Gr Ron

Binnenkort maar eens onder de streekbus wrotten.
Gr Ron
- ///Joost
Mooi, Ron. Lekker sinister. 
Once you go black...

Once you go black...
- JP
Zwarte wintervelgen.....
Ziet er goed uit, (dat) mattie......!

- RS-Ron
Vandaag de Kodiaq maar eens op zijn wintersloffen gezet. Heb het te druk gehad om een slagmoersleutel te kopen, dus maar met de boortol en eerst ouderwets losdraaien. Op het gemak, binnen 45 minuten klus geklaard. Inclusief opbergen “lichtmetalen”
20 inchers op zolder garage. Heb bijna hernia van die dingen opgelopen....... en zoeken dopjes voor op de bouten, die had ik nog ergens....

Hij kan er weer een winter tegen.
Gr Ron

Hij kan er weer een winter tegen.
Gr Ron
Laatst gewijzigd door RS-Ron op 16 nov 2019, 14:26, 3 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
Echt een immens groot apparaat is het hè.
Staat goed die wielen
Staat goed die wielen