Ford Focus ST-line 1.0 ECOboost

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
JP

Re: Ford Focus ST-line 1.0 ecoBEAST - dé wereldreis

Bericht door JP » 26 sep 2019, 14:04

allen schreef: 26 sep 2019, 12:08 Oh nou! Dan zal ik mezelf maar niet uitnodigen voor een bak koffie...
Je bent van harte welkom, als je niet eerst de hele toko verkent, foto’s maakt van de tuin, keuken, slaapkamer, serveerster en alles andere wat ik nu vergeten ben. Let wel, Dort->Limboland is voor jouw al een wereldreis ! :tooth:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 26 sep 2019, 15:47

Pff Allen en ik waren pas nog een biefstukje eten in Grubbenvorst. Nou ja, 1,5 jaar geleden maar dan toch :)

Rnd

Bericht door Rnd » 26 sep 2019, 16:32

dvh schreef: 26 sep 2019, 09:30 Er is ook zo'n plekje in Oostenrijk waar heel veel arabieren komen. Plaats werd benoemd door een of andere profeet. Ik ben niet helemaal op de hoogte. Maar daar zit het vol met Arabische mensen.
Die plek is de Kitzsteinhorn gletsjer (bij Kaprun) en ze verblijven bijna allemaal in het plaatsje Zell am See dat er vlakbij ligt. Daar ben ik achter gekomen toen ik een keer in mei nog een paar daagjes ging skiën op de Kitzsteinhorn gletsjer. Ik verbaasde me over het aantal arabieren dat daar met de lift omhoog gaat om even de sneeuw te bekijken.
Laatst gewijzigd door Rnd op 26 sep 2019, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 26 sep 2019, 18:16

tomgtr schreef: 26 sep 2019, 15:47 Pff Allen en ik waren pas nog een biefstukje eten in Grubbenvorst. Nou ja, 1,5 jaar geleden maar dan toch :)
Voor herhaling vatbaar! Brandstof verstoken plus Tomahawk!!!! Lekker milieubewust....

JP

Bericht door JP » 26 sep 2019, 21:21

allen schreef: 26 sep 2019, 18:16
tomgtr schreef: 26 sep 2019, 15:47 Pff Allen en ik waren pas nog een biefstukje eten in Grubbenvorst. Nou ja, 1,5 jaar geleden maar dan toch :)
Voor herhaling vatbaar! Brandstof verstoken plus Tomahawk!!!! Lekker milieubewust....
Afbeelding

JP

Bericht door JP » 26 sep 2019, 23:09

dvh schreef: 26 sep 2019, 09:30 Oostenrijk is prachtig.
(...)
Mozert ligt er ook
Afbeelding
Ja mooi man, vandaag nog in Salzburg geweest en deaud gegooid met Mozart dit en Mozart dat. Hoe lang kun je als stad nog teren dat er een of andere dj er 600jaar terug uit een ei is gekropen. Zijn muziek was ik al niet kapot van en van mode had hij ook geen verstand. Wel lullig dat er in zijn geboortehuis nu een Spar zit. :tooth:

allen

Bericht door allen » 26 sep 2019, 23:12

:tooth:

///Joost

Bericht door ///Joost » 27 sep 2019, 09:39

Geboortehuis? Ik dacht dat Mozes in een kribbe was geboren? :? :hmmm:

JP

Bericht door JP » 27 sep 2019, 09:52

Joost zit al aan de vrijdagochtendborrel ? :coffee:

JP

Bericht door JP » 29 sep 2019, 11:07

Gisteravond teruggekomen van Oostenrijk. De reis terug was hetzelfde als de weg heen, files en baustelles.....
Nu is de FoFo geen rechtuitbrander, maar waar kun je dat nog eigenlijk doen in Duitsland ? Hele stukken waar je maar 80 mocht, terwijl er geen werkzaamheden waren oid. De eerste 5uur dus maar een schamele beschamende 440km kunnen afleggen. Ja dan is het tijd om jezelf bij de gele M maar vol te stouwen en de FoFo bij de buren met een gele shell. Uiteindelijk de laatste 2 uur nog even volgas (130km/h) kunnen doorrijden, al is dit niet zo gunstig voor het verbruik. Dat ging van 5.4 naar 6 liter/100km. Ondanks het gebrek aan vermogen kun je heel goed meegaan in het verkeer. Zelfs bergop en met een paar honderd kilo aan ballast aan boord, houd 'ie de snelheid gewoon vast. Geen noodzaak om terug naar de 5 (of 4) terug te schakelen. Zo hebben we deze week bijna 2500km met de FoFo rondgetuft en mag zeggen dat het toch wel een erg lekkere parel is. Alleen de stoelen vind ik op langere stukken wel wat hard aan de bips.
Op de reis terug wel een beetje verliefd geworden op een Karoq Sportline 4x4 die een flink stuk met ons terugreed. Alleen zoiets doet al €40k in NL. Dat gaat het nog niet worden dan.....

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 30 sep 2019, 00:50

Wij hebben afgelopen zomer ook zo'n 3600 km met de ST rond getuft door o.a Oostenrijk, Italië en Zwitserland en vorig jaar 4800 km door o.a. Oostenrijk, Hongarije, Slowakije en Polen.....helemaal super met zo'n Ford en een verbruik van ongeveer 1 op 15 en toch 200 pk onder de rechtervoet voor als je ze nodig mocht hebben. :tooth:
Wij zijn ook nog steeds zeer tevreden met dat hok. :df:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 02 okt 2019, 14:29

Grappig wel dat we op DF zitten en de auto mag blijven als hij heuveltje op geen snelheid verliest zonder terug te schakelen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 okt 2019, 14:32

We hebben nog een contract voor 3 jaar voor JPs oudejaaarsconference, daarna kunnen we hem lozen.

JP

Bericht door JP » 02 okt 2019, 14:37

Nieuwe tijden heet dat Matthys ! Met jullie dsg, pdk, s-tronix of SMG’s merken jullie dat niet eens :bag:
tomgtr schreef: 02 okt 2019, 14:32 We hebben nog een contract voor 3 jaar voor JPs oudejaaarsconference, daarna kunnen we hem lozen.
Ik weet niet of dat goed is voor mijn Charkra om in december weer jullie ellende op een rijtje te zetten.
Als ik het niet doe, daar zouden jullie me dankbaar voor moeten zijn, want al jullie uitspattingen, handelingen, en uitspraken, staan niet goed op jullie palmares.....

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 okt 2019, 14:38

matthyssie schreef: 02 okt 2019, 14:29 Grappig wel dat we op DF zitten en de auto mag blijven als hij heuveltje op geen snelheid verliest zonder terug te schakelen.
Hij weet iig wat hij wil. D’r is hier ook eentje die maar niet weet wat voor auto die moet gaan rijden. Alhoewel wij allemaal weten dat die E39 blijft ;)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 okt 2019, 14:39

Beetje als met Wim Kan vroeger he, maakt niet uit hoe je genoemd wordt, als je maar genoemd wordt.

JP

Bericht door JP » 02 okt 2019, 14:41

Nou 3 weken daarna staat een crematie bij Luco gepland, en ik wil niet (met Ford) zelf als tomahawk eindigen :peace:

Tristan

Bericht door Tristan » 02 okt 2019, 14:43

Rnd schreef: 26 sep 2019, 16:32
dvh schreef: 26 sep 2019, 09:30 Er is ook zo'n plekje in Oostenrijk waar heel veel arabieren komen. Plaats werd benoemd door een of andere profeet. Ik ben niet helemaal op de hoogte. Maar daar zit het vol met Arabische mensen.
Die plek is de Kitzsteinhorn gletsjer (bij Kaprun) en ze verblijven bijna allemaal in het plaatsje Zell am See dat er vlakbij ligt. Daar ben ik achter gekomen toen ik een keer in mei nog een paar daagjes ging skiën op de Kitzsteinhorn gletsjer. Ik verbaasde me over het aantal arabieren dat daar met de lift omhoog gaat om even de sneeuw te bekijken.
Ik had precies hetzelfde, dit jaar naar Zell am See en Kaprun geweest en was verbaasd over aantal Arabieren maar ook de hoeveelheid van die 'Shisha' tenten. Maar goed, kwam ze verder ook niet tegen in de Apres-Ski tenten... :tooth:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 02 okt 2019, 17:40

JP schreef: 02 okt 2019, 14:37 Nieuwe tijden heet dat Matthys ! Met jullie dsg, pdk, s-tronix of SMG’s merken jullie dat niet eens :bag:
tomgtr schreef: 02 okt 2019, 14:32 We hebben nog een contract voor 3 jaar voor JPs oudejaaarsconference, daarna kunnen we hem lozen.
Ik weet niet of dat goed is voor mijn Charkra om in december weer jullie ellende op een rijtje te zetten.
Als ik het niet doe, daar zouden jullie me dankbaar voor moeten zijn, want al jullie uitspattingen, handelingen, en uitspraken, staan niet goed op jullie palmares.....
Wat denk je dat die ellende van jou die andere 11 maanden met het Charkra van de rest van DF doet ? Die uitspattingen, handelingen, en uitspraken van jou zijn eenvoudigweg niet op een rijtje te zetten voor een oudejaarsconference........... eer dat die afgelopen is........... is het weer 2021....... :tooth: voorheen was het 9 maanden NSFW, en best aan te gluren, maar das dit jaar dan weer wat magertjes :coffee:

Gr Ron

JP

Bericht door JP » 02 okt 2019, 21:36

Lieve Ron, ik heb een slecht en selectief geheugen en weet derhalve nauwelijks waar jij het over hebt!
Als er iemand graag de nuance en objectiviteit hoog in het vaandel heeft, dan ben ik dat. Ben in mijn ogen altijd lief voor BMW rijders en rijders van merken die hoog bij de wegenwacht staan aangeschreven. Of ben je een beetje geirriteerd nadat je vandaag die tig euro naar de Skoda dealer hebt overgemaakt voor die zwarte doos (de Kodiaq, ik bedoel niets anders) van je ?

Heb je mogelijk je hoofd gestoten toen je onder de klep van de Alfa uit kwam of is er iets anders om je oren geschoten van de Leon ?
Ik hou ook van jou al ken ik je niet. In een blind date wist ik het wel !

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 okt 2019, 21:56

:mrgreen:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 02 okt 2019, 22:48

JP schreef: 02 okt 2019, 21:36 Lieve Ron, ik heb een slecht en selectief geheugen en weet derhalve nauwelijks waar jij het over hebt!
Als er iemand graag de nuance en objectiviteit hoog in het vaandel heeft, dan ben ik dat. Ben in mijn ogen altijd lief voor BMW rijders en rijders van merken die hoog bij de wegenwacht staan aangeschreven. Of ben je een beetje geirriteerd nadat je vandaag die tig euro naar de Skoda dealer hebt overgemaakt voor die zwarte doos (de Kodiaq, ik bedoel niets anders) van je ?

Heb je mogelijk je hoofd gestoten toen je onder de klep van de Alfa uit kwam of is er iets anders om je oren geschoten van de Leon ?
Ik hou ook van jou al ken ik je niet. In een blind date wist ik het wel !
:lollerdelol: :lollerdelol: maar even serieus, geen idee of ik die streekbus wel op kan halen zaterdag....... nog niets gezien of gehoord... De Alfa heeft kuren, hij start gewoon in één keer....... vertrouw het niet.

We kunnen best ergens in het midden van de route een keer een bakkie doen, gewoon ff bijpraten, stukkie vlees eten.

Gr Ron

JP

Re: Ford Focus ST-line 1.0 ECOboost

Bericht door JP » 28 okt 2019, 13:33

Ja Ron, ik wacht nog steeds op je stukje vlees. Of rijdt je slager ook een Alfa ?

Inmiddels 4 maanden in het bezit, deze parel van het zuiden. Nu al een whopping 7kkm van die bromtol kunnen genieten. Still goining strong. Nu de wintermaanden er weer aan komen, en de FoFo onverhoopt buiten moet staan op het werk, is het wel genieten als je instapt.
Voorruitverwarming aan......goed voor de condens, hoeft de airkoe niet zo hard te blazen.
Stuurwielverwarming aan, goed voor de soepele handjes. Daar kan geen tube Dove tegenop.
Alleen die stoelverwarming......ik heb wel wat vlees maar als je die verwarming aanzet op standje 1(van de 3) dan worden je aambeien al geflambeerd. Of is dit wat ze noemen, sla je Ford wil rijden, moet je op de blaren zitten? :hmmm:

Ach, alle gekheid op 1 (van de 3) zuigerstokjes. Hij doet waar die voor gemaakt is. Je zaaddodend vervoeren van a naar b.
Nu ben ik via stichting Korrelatie in contact gekomen met andere Ford-minnende lotgenoten, en dit nieuwe model is niet helemaal faalloos.
Ik had plots ook voor de 2e keer een noodloop. Dit heeft te maken met de frontsensor, die is dan even koekkoek, en schakelt een deel van je amper vermogen uit. Binnenkort langs de dealer om er eens een paar softwareupdates te laten inschieten.

Verder al georiënteerd voor een wintersetje. Ik ben er over uit, dat ik nog te jong ben om een all-season-setje te kopen. Dan moet je toch wel heel erg lui zijn....... De bandenboer wou me 16" staal verkopen, maar jongens....het is geen Fiesta om dat aan te kijken.
Daarom maar in Duitsland een setje 18" Borbets model Y op de kop getikt, voor een appel en een ei. Alleen misschien weer een beetje zonde om deze in de winter te gebruiken. Dan moet er mogelijk maar nog een ander setje komen.

Al met al, weer een heleboel tekst neergekalkt, maar geen inhoud. Het was te verwachten.......

tomgtr

Bericht door tomgtr » 28 okt 2019, 13:38

JP schreef: 28 okt 2019, 13:33 De bandenboer wou me 16" staal verkopen, maar jongens....het is geen Fiesta om dat aan te kijken.
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :popcorn: :popcorn: :popcorn:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 okt 2019, 13:38

Oké, dus ik ben lui :?

Gesloten