Joe Achilles is al zo lang 'vriendjes' met zijn BMW dealer(s), gratis reclame etc voor ze. Dat ik eigenlijk denk dat hij fikse kortingen enzo krijgt om BMW maar te promoten. Dus mocht er wat fout gaan met de auto, zullen ze bij hem denk ik niet zo moeilijk doen.
Like I said, als je een volledig intact OEM uitlaat systeem kan terugzetten en je hebt een makkelijke dealer is het minder een punt.
Stel dat er dus wel een (structureel) probleem is in de M2 maar ze (BMW NL of GMBH) willen naar je auto kijken of ze iets kunnen ontdekken. Met een intact uitlaat systeem zullen ze niets daaruit zoeken. Heb je er schuifmoffen op of opnieuw laten lassen... tja sorry meneer u heeft er een niet BMW gecertificeerd product onder hangen wij geven hier geen garantie op.
Oftewel, 1 iemand hier moet voor de volledige Akra systeem gaan met link pipes en de OEM uitlaat bewaren voor garantie kwesties voor alle DF members
Probleem hiermee is dat alles wat aandrijving gerelateerd is qua garantie komt te vervallen vanuit BMW's perspectief:
LSD : Ja meneer uw motor genereerde teveel vermogen
DCT bak: Idem
Motor: Idem
Ook al is het klare onzin, net als je verzekeraar, die probeert altijd zo min mogelijk uit te keren aan je en zal zoeken naar mazen in de voorwaarden om eronderuit te komen. Hooguit als je al 10-20 jaar trouwe BMW klant bent bij een bepaalde dealer/vestiging dat je wat speelruimte erin hebt of krijgt. Maar dan komt het waarschijnlijk op de conto van betreffende dealer die jou als klant wil hebben/houden zonder dat ze kunnen declareren bij BMW NL.