ik heb hier en verder op het inet gezocht maar nog geen duidelijk antwoord gevonden. Maar het kan zijn dat ik niet de juiste zoektermen invoer...
Als ik met m'n E90 met N53 motor met 1/4 volle tank een lange linker doordraaier neem (hoge snelheid) en vol gas rijd valt af en toe het motorvermogen weg en komt de melding: Motorstoring! Vermogensverlies. Volle motorkracht niet langer beschikbaar. Verder rijden mogelijk. Matig uw snelheid. Laat het probleem nakijken door dichtstbijzijnde BMW Service' in beeld. Auto is rijdbaar maar mist dan wat cilinders. Als ik de motor uit zet en vervolgens weer start is het weer prima en niets aan de hand en is de storing verdwenen.
Het zelfde doet zich voor bij hard acceleren in haakse linkerbochten en korte S combinaties waarbij er een snelle lastwisselingen plaatsvinden.
Wat opvalt is dat het zich alleen voordoet in/na linkerbochten of snelle S combi's, als de tank rond voor 1/4 of leger is en het DTC uit staat. Als ik het DTC aan laat staan doet het probleem zich niet voor, wat ik ook doe.
Oorzaak lijkt mij dat de motor in bepaalde situaties even geen brandstof krijgt omdat de brandstofpomp even geen sap krijgt, maar lucht. Klinkt voor mij aannemelijk, maar dat de motor vervolgens in storing blijft totdat het contact uitgaat noch de relatie met het aan/uit DTC begrijp ik niet.
Zie ik iets over het hoofd? Lijkt me sterk dat er net als in m'n Evo een fuel surge tank in moet om deze problemen te voorkomen