Valt niet veel meer te verbeteren nog als ik het zo zie
Bmw 135i N54 (OS Giken sperr pag 9.)
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bmw 135i N54
Nice!
Valt niet veel meer te verbeteren nog als ik het zo zie
Morgenavond is het volgens mij nog heel mooi weer voor een ritje

Valt niet veel meer te verbeteren nog als ik het zo zie
-
jacobt
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54
Ik kwam een mooie gebruikte aluminium radiateur tegen voor de juiste prijs en heb de gok genomen.
Dit aluminium ding gaat nieuw over de 1000 euro dus je mag er wel iets van verwachten qua capaciteit (en pasvorm).
Na de oliethermostaat van Mosselman die de temperatuur echt omlaag brengt is de radiateur een nog betere upgrade qua koeling.
De gemiddelde olie temperatuur is 10 graden lager en zit nu tussen de 90 en 100 graden. Er schijnt een warmte wisselaar te zijn die zorgt dat de olie ook gekoeld wordt via het koelwater, daardoor heeft het zoveel invloed op de olie temperatuur.
Er ging 2 liter meer koelwater in en hij is net wat dikker dan de originele aan de buitenzijde. Van binnen is het kuhlernetz 40mm dikker, Nederlandse woord weet ik zo niet...... De urgentie voor een upgrade oliekoeler is ineens iets lager geworden.




Dit aluminium ding gaat nieuw over de 1000 euro dus je mag er wel iets van verwachten qua capaciteit (en pasvorm).
Na de oliethermostaat van Mosselman die de temperatuur echt omlaag brengt is de radiateur een nog betere upgrade qua koeling.
De gemiddelde olie temperatuur is 10 graden lager en zit nu tussen de 90 en 100 graden. Er schijnt een warmte wisselaar te zijn die zorgt dat de olie ook gekoeld wordt via het koelwater, daardoor heeft het zoveel invloed op de olie temperatuur.
Er ging 2 liter meer koelwater in en hij is net wat dikker dan de originele aan de buitenzijde. Van binnen is het kuhlernetz 40mm dikker, Nederlandse woord weet ik zo niet...... De urgentie voor een upgrade oliekoeler is ineens iets lager geworden.




Laatst gewijzigd door jacobt op 24 sep 2019, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jacobt
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54
Er zit nog heel veel in de pijpleiding, maandag avond wordt serieus sleutel avondjeNiels schreef: 14 sep 2019, 04:10 Nice!
Valt niet veel meer te verbeteren nog als ik het zo zieMorgenavond is het volgens mij nog heel mooi weer voor een ritje
![]()
![]()



Laatst gewijzigd door jacobt op 21 okt 2019, 10:10, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Gijzert
- Berichten: 5510
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Bmw 135i N54
Lekkere upgrades weer. 
- Eeuwe
- Berichten: 5032
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Bmw 135i N54
Vet!!
-
Mike R32
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Bmw 135i N54
Mooie upgrades maar had het interieur ongemoeid gelaten.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29133
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Bmw 135i N54
Heel vette updates weer
- Mark 320iS
- Berichten: 2911
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Bmw 135i N54
Mooie upgrades weer. Waarom specifiek voor deze Sparco's gekozen en geen Recaro Pole Positions bijvoorbeeld? Gewoon nieuwsgierig, ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor andere stoelen voor in de M3.
-
jacobt
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54
Ik vond polepositions te duur voor wat je krijgt, en in Sparco's is wat meer keus.
- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Bmw 135i N54
Wat een geweldig project. Wordt echt een beest. Heel leuk om te volgen dit.
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Bmw 135i N54
Wat vind je van die Endless remblokken, maken ze herrie ?
Heb nieuwe remblokken voor mijn Corvette nodig maar wil het liefst zo stil mogelijke blokken die ook goed remmen.
De pagid blue die ik er nu tijdelijk onder heb zitten vind ik niet veel.....
Heb nieuwe remblokken voor mijn Corvette nodig maar wil het liefst zo stil mogelijke blokken die ook goed remmen.
De pagid blue die ik er nu tijdelijk onder heb zitten vind ik niet veel.....
-
jacobt
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54
Remblokken moeten nog, komende week gaat alle m4 spul er definitief op .
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Bmw 135i N54
Ok, ben benieuwd naar je bevindingen.....jacobt schreef: 17 sep 2019, 16:27 Remblokken moeten nog, komende week gaat alle m4 spul er definitief op .
- Bram
- Berichten: 16827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Bmw 135i N54
Remt die wortelenbak van jou niet zo lekker dan Hans?
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Bmw 135i N54
Met die pagid blue niet......had er performance friction op samen met een big brake kit en dat remde wel .Helaas maakt dat op lage snelheid zoals in de stad behoorlijk herrie.
-
jacobt
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54
Dit type stoelen moet echt in de auto, op de standaard stoelen zit je niet fijn bij serieus bochtenwerk.
Nu ik er in heb gezeten en gereden merk ik ook hoeveel beter het gevoel is en hoeveel controleerbaarder je weer bent met je armen als je niet bezig hoeft te zijn met op je plek te blijven zitten.
De standaard zittingen vond ik sowieso niet heel fijn, ze waren wel heel comfortabel.


Nu ik er in heb gezeten en gereden merk ik ook hoeveel beter het gevoel is en hoeveel controleerbaarder je weer bent met je armen als je niet bezig hoeft te zijn met op je plek te blijven zitten.
De standaard zittingen vond ik sowieso niet heel fijn, ze waren wel heel comfortabel.


Laatst gewijzigd door jacobt op 27 sep 2019, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5476
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Bmw 135i N54
Ik heb Endless MX72 op de 1, maar bevalt best wel goedDownforce Hans schreef: 17 sep 2019, 14:54 Wat vind je van die Endless remblokken, maken ze herrie ?
Heb nieuwe remblokken voor mijn Corvette nodig maar wil het liefst zo stil mogelijke blokken die ook goed remmen.
De pagid blue die ik er nu tijdelijk onder heb zitten vind ik niet veel.....
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Bmw 135i N54
Waar had je die vandaan Bart?
-
jacobt
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54
Remmen eindelijk geplaatst. Vanaf eind juli mee bezig geweest.
Ik had op 1Addict wel gezien dat het paste op e87 maar dan met achterschijven van een e39 M5 en nog wel wat schoonheidsfoutjes en 19 inch wielen. Mijn doel was koste was kost de 18 inch wielen behouden, daardoor werd het ook zo moeilijk.
Voorzijde was iets beter te doen met wat inventieve trucjes , daar zit dus de echte 2 delige 380mm M4 schijf (meer koeling) op en niet de massive 370mm Performance schijf. De achterzijde is echt vreselijk, wat een gepuzzel.
Uiteindelijk riep een raar mannetje uit Nooddorp dat het gewoon niet kan (hij komt hier ook wel eens), hij was er zo zeker van dat hij er een avondje bier drinken op zijn kosten op heeft gezet. Tja dan geef je niet meer op (He Hans
)
Een e82 heeft andere maten dan de E87 mbt achteras en de naaf is ook anders, aan de referentie projecten van de E87 had ik niet veel. Het was dus echt puzzelen om een goede bracket te maken.
Ik ben begonnen met hout op de oprit om een eerste basis te maken, daarna 3d brackets geprint vanuit een cad programma en steeds kleine aanpassingen van enkele mm's op de dagelijkse update plaatjes.
Op den duur zit je met de flex in het 3d materiaal en dat je er niet goed schroefdraad in krijgt (zonder heel veel moeite).
Het Cad ontwerp toen maar naar de staalfabriek gestuurd en de eerste staal varianten geprobeerd, dit ook nog 3x weer opnieuw omdat er links en rechts toch een millimeter anders moest. Het is de sterkste staal soort die een beetje makkelijk verkrijgbaar was en die nog te bewerken in met een frees.
Gisteravond de auto voor de zoveelste keer op de brug en eindelijk paste het, ruimte tussen klauw en velg-bed is 2mm, alles loopt mooi vrij.
Stalen remleidingen had ik er een paar week geleden al op, nu nog alle remolie eruit en Motul rbf600 erin en ontluchten.
Endless ME22 remblokken erin en gaan (MXx72 had ik twijfel over, ik wilde toch maar voor de meeste remkracht gaan en minste fading)...…….. wordt vervolgt



Ik had op 1Addict wel gezien dat het paste op e87 maar dan met achterschijven van een e39 M5 en nog wel wat schoonheidsfoutjes en 19 inch wielen. Mijn doel was koste was kost de 18 inch wielen behouden, daardoor werd het ook zo moeilijk.
Voorzijde was iets beter te doen met wat inventieve trucjes , daar zit dus de echte 2 delige 380mm M4 schijf (meer koeling) op en niet de massive 370mm Performance schijf. De achterzijde is echt vreselijk, wat een gepuzzel.
Uiteindelijk riep een raar mannetje uit Nooddorp dat het gewoon niet kan (hij komt hier ook wel eens), hij was er zo zeker van dat hij er een avondje bier drinken op zijn kosten op heeft gezet. Tja dan geef je niet meer op (He Hans
Een e82 heeft andere maten dan de E87 mbt achteras en de naaf is ook anders, aan de referentie projecten van de E87 had ik niet veel. Het was dus echt puzzelen om een goede bracket te maken.
Ik ben begonnen met hout op de oprit om een eerste basis te maken, daarna 3d brackets geprint vanuit een cad programma en steeds kleine aanpassingen van enkele mm's op de dagelijkse update plaatjes.
Op den duur zit je met de flex in het 3d materiaal en dat je er niet goed schroefdraad in krijgt (zonder heel veel moeite).
Het Cad ontwerp toen maar naar de staalfabriek gestuurd en de eerste staal varianten geprobeerd, dit ook nog 3x weer opnieuw omdat er links en rechts toch een millimeter anders moest. Het is de sterkste staal soort die een beetje makkelijk verkrijgbaar was en die nog te bewerken in met een frees.
Gisteravond de auto voor de zoveelste keer op de brug en eindelijk paste het, ruimte tussen klauw en velg-bed is 2mm, alles loopt mooi vrij.
Stalen remleidingen had ik er een paar week geleden al op, nu nog alle remolie eruit en Motul rbf600 erin en ontluchten.
Endless ME22 remblokken erin en gaan (MXx72 had ik twijfel over, ik wilde toch maar voor de meeste remkracht gaan en minste fading)...…….. wordt vervolgt



Laatst gewijzigd door jacobt op 21 okt 2019, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Geertmans
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Bmw 135i N54
Je bent een doorzetter 
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bmw 135i N54
Geweldig resultaat 
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Bmw 135i N54
Heerlijk projectje Jaap! 
- Martijn_bmw
- Berichten: 29133
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Bmw 135i N54
Gaaf project en resultaten weer!
- WJ
- Berichten: 12043
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Bmw 135i N54
Mooi man!
Nog wel even een alcantara stuurtje voor het geheel.
Nog wel even een alcantara stuurtje voor het geheel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartb, EricT, L5S1, Semrush [Bot], TomTomm, TurboClouseau en 19 gasten
