Remmen eindelijk geplaatst. Vanaf eind juli mee bezig geweest.
Ik had op 1Addict wel gezien dat het paste op e87 maar dan met achterschijven van een e39 M5 en nog wel wat schoonheidsfoutjes en 19 inch wielen. Mijn doel was koste was kost de 18 inch wielen behouden, daardoor werd het ook zo moeilijk.
Voorzijde was iets beter te doen met wat inventieve trucjes , daar zit dus de echte 2 delige 380mm M4 schijf (meer koeling) op en niet de massive 370mm Performance schijf. De achterzijde is echt vreselijk, wat een gepuzzel.
Uiteindelijk riep een raar mannetje uit Nooddorp dat het gewoon niet kan (hij komt hier ook wel eens), hij was er zo zeker van dat hij er een avondje bier drinken op zijn kosten op heeft gezet. Tja dan geef je niet meer op (He Hans

)
Een e82 heeft andere maten dan de E87 mbt achteras en de naaf is ook anders, aan de referentie projecten van de E87 had ik niet veel. Het was dus echt puzzelen om een goede bracket te maken.
Ik ben begonnen met hout op de oprit om een eerste basis te maken, daarna 3d brackets geprint vanuit een cad programma en steeds kleine aanpassingen van enkele mm's op de dagelijkse update plaatjes.
Op den duur zit je met de flex in het 3d materiaal en dat je er niet goed schroefdraad in krijgt (zonder heel veel moeite).
Het Cad ontwerp toen maar naar de staalfabriek gestuurd en de eerste staal varianten geprobeerd, dit ook nog 3x weer opnieuw omdat er links en rechts toch een millimeter anders moest. Het is de sterkste staal soort die een beetje makkelijk verkrijgbaar was en die nog te bewerken in met een frees.
Gisteravond de auto voor de zoveelste keer op de brug en eindelijk paste het, ruimte tussen klauw en velg-bed is 2mm, alles loopt mooi vrij.
Stalen remleidingen had ik er een paar week geleden al op, nu nog alle remolie eruit en Motul rbf600 erin en ontluchten.
Endless ME22 remblokken erin en gaan (MXx72 had ik twijfel over, ik wilde toch maar voor de meeste remkracht gaan en minste fading)...…….. wordt vervolgt