Bericht
door Robin » 21 sep 2019, 07:15
LOL. Zie 't al voor me:)
Maar alle gekheid op 'n stokje. Ik lees 'we zijn kansloos' en 'we zullen wel moeten'. Dat geloof en begrijp ik. Maar denk eens na over de erachterliggende filosofie als autoliefhebber.(Politiek verhaal dus)
Wat Tom mooi verwoordde met vervoermiddel(EV) vs irrationeel iets(ICE).
ICE is zogenaamd uitontwikkeld. Dat kan en dat zal misschien.
EV nog niet, want wat ik al zei: Te duur, te zwaar, range, laadtijd. Punten waar aan gewerkt wordt.
En dan, dan hebben we nog steeds een vervoermiddel een uiterst efficient vervoermiddel.
Die de ongeveer 1 miljard ICE auto's mag gaan vervangen.
Wat is er mis met 'n uitontwikkelde Escort Mk2 BDA rallykar
Wat is er mis met 'n ouwe Kever of 'n ouwe Mini
Een R 5 Turbootje of 'n Kadett GSI
Een 300E W134 of 'n 535i E34
Noem maar op.
We roepen al jaren hier dat de nieuwste uitvoering van een bepaals type auto voor 'ons' vaak niet de leukste is.
Weer zwaarder, weer meer remote, afstandelijker, meer electronica wat 'de baas over jou speelt' als automobilist.
Minder uitlaatgeluid ivm milieu enzo. Wel sneller en makkelijker te rijden.
Maar dat willen 'wij' vaak niet. Wij willen beetje rijbeleving en emotie. Wat Tom ook al zei.
En wat ga je overhouden als EV door/uitontwikkeld is en ICE niet meer mag.
Dan is 't einde verhaal. Geluid is ZO belangrijk ook in de autosport/racerij.
Wat gaat daarmee gebeuren. Zo'n RX rallcross geval electrisch, alsof ik naar 'n radiografisch autootje 1:1 zat te kijken.
Maar dan is 't maar zo: Das war einmal.
En waarom, omdat het automobiel met ICE fout was.