Porsche Taycan
-
- Berichten: 21766
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Porsche Taycan
Had nog geen eigen topic.
Net bekend geworden:
https://newsroom.porsche.com/en/2019/pr ... 18440.html
Ring doet ie in 7:42.
Dus twee seconden trager dan een Megane RS.
Net bekend geworden:
https://newsroom.porsche.com/en/2019/pr ... 18440.html
Ring doet ie in 7:42.
Dus twee seconden trager dan een Megane RS.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Porsche Taycan
Ik vind het interieur alvast super tegenover het andere elektrische spul.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Porsche Taycan
Ik vind ‘m tof!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2858
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Porsche Taycan
Je zou zeggen dat met >600pk en vierwielaandrijving hij wel wat sneller als de Megane RS zou mogen zijn toch...
- Jan Terwolde
- Berichten: 2858
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Porsche Taycan
Al zou ik hem ook graag willen hebben natuurlijk!
-
- Berichten: 21766
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche Taycan
Interieur inderdaad top!
Ja, het is snel maar had ook sneller verwacht...Jan Terwolde schreef: ↑26 aug 2019, 13:27 Je zou zeggen dat met >600pk en vierwielaandrijving hij wel wat sneller als de Megane RS zou mogen zijn toch...
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Porsche Taycan
Paar weken terug bij Ingolstadt op de snelweg gespot, ding spoot echt weg, bloedsnel.
Ben benieuwd hoe hij er zonder camo uit ziet.
Ben benieuwd hoe hij er zonder camo uit ziet.
-
- Berichten: 51517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche Taycan
Omdat de Megane ongeveer 'de helft' weegt van de wonderschone Taycan (bij wijze van spreken)
Heel mooie kar! En daar wil ik 't voor nu even bij laten:)
Heel mooie kar! En daar wil ik 't voor nu even bij laten:)
- JP
- Berichten: 31414
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Porsche Taycan
Hier gaat mijn ev-hart toch wel even sneller van kloppen. Totdat ‘ie weer opgeladen moet worden.
Onthulling op de IAA ?
Onthulling op de IAA ?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2858
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Porsche Taycan
Alsnog. Als je ziet wat Tesla's doen op het circuit. Niet de Nurburgring dan omdat die te lang is..
Het gewicht van de accu's zit erg laag dus zou minder uit moeten maken lijkt mij.
- Arthur
- Berichten: 39876
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche Taycan
Ja, hallo... Tesla is ook wel de heilige graal hè.
-
- Berichten: 51517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche Taycan
Gewicht zit laag, klopt, maar extra gewicht is extra gewicht. You cannot change /defy the laws of physics ofzo:)Jan Terwolde schreef: ↑26 aug 2019, 13:58Alsnog. Als je ziet wat Tesla's doen op het circuit. Niet de Nurburgring dan omdat die te lang is..
Het gewicht van de accu's zit erg laag dus zou minder uit moeten maken lijkt mij.
Aldus Autoweek is 'n nieuwe rwd 330i veel meer 'n bochtenridder/agiler dan 'n AWD Model 3 LR vanwege één ding, minder massa.
(We hebben 't niet over accelleraties etc)
-
Online
- Berichten: 2081
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Porsche Taycan
Dit kan toch helemaal niks zijn? Sta je dan met je Porsche van 200k+ een kabel in te prikken terwijl het regent .. 15x laden voordat je op de ring bent. En dan, daar 30min stilstaan na 1 rondje ? Nee, dit kan alleen maar een flop worden.
Waar zou VAG de accu's vandaan halen? Las ergens iets over een fabriek in Duitsland waar een miljard voor was gereserveerd..
@Robin, Autoweek moet je niet te serieus nemen.. die snappen er ook niks van begreep ik van de wijzen.
Waar zou VAG de accu's vandaan halen? Las ergens iets over een fabriek in Duitsland waar een miljard voor was gereserveerd..
@Robin, Autoweek moet je niet te serieus nemen.. die snappen er ook niks van begreep ik van de wijzen.
-
- Berichten: 51517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche Taycan
Dan zet ik Autoweek bij jou in 't rijtjeWimo schreef: ↑26 aug 2019, 14:09 Dit kan toch helemaal niks zijn? Sta je dan met je Porsche van 200k+ een kabel in te prikken terwijl het regent .. 15x laden voordat je op de ring bent. En dan, daar 30min stilstaan na 1 rondje ? Nee, dit kan alleen maar een flop worden.
Waar zou VAG de accu's vandaan halen? Las ergens iets over een fabriek in Duitsland waar een miljard voor was gereserveerd..
@Robin, Autoweek moet je niet te serieus nemen.. die snappen er ook niks van begreep ik van de wijzen.
-
Online
- Berichten: 2081
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Porsche Taycan
Het was helaas iemand anders op dit forum die de uitspraak maakte, je laat jezelf wederom kennen.
Verder ben ik benieuwd naar de ultieme DF guilty pleasure.. een BMW EV.
Verder ben ik benieuwd naar de ultieme DF guilty pleasure.. een BMW EV.
-
- Berichten: 51517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche Taycan
Helaas? Ik heb de 'test' gezien en je merkt gewoon aan die tester dat hij met moeite en eigenlijk liever niet de Tesla als betere vervoermiddel ziet, alsof hij betaald wordt door xxxxx:)
Dus ik ben t met Hanz eensch en ook met die tester betr massa, waar t ook zit, massa is massa:)
Dus ik ben t met Hanz eensch en ook met die tester betr massa, waar t ook zit, massa is massa:)
-
Online
- Berichten: 2081
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Porsche Taycan
Ik zie gewoon een test met iemand die de voor en nadelen ziet.. en uiteindelijk vrij enthousiast aangeeft (7:28) wat ik ook ervaar.. Een EV heeft gewoon het comfort van een stille ,krachtige aandrijflijn.
Massa is helaas een compromis.. Knap wat Porsche hier doet.
Massa is helaas een compromis.. Knap wat Porsche hier doet.
Laatst gewijzigd door Wimo op 26 aug 2019, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2858
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Porsche Taycan
Klopt maar dit is een Porsche dus die moet het toch zeker goed door de bocht gaan..Robin schreef: ↑26 aug 2019, 14:04Gewicht zit laag, klopt, maar extra gewicht is extra gewicht. You cannot change /defy the laws of physics ofzo:)Jan Terwolde schreef: ↑26 aug 2019, 13:58Alsnog. Als je ziet wat Tesla's doen op het circuit. Niet de Nurburgring dan omdat die te lang is..
Het gewicht van de accu's zit erg laag dus zou minder uit moeten maken lijkt mij.
Aldus Autoweek is 'n nieuwe rwd 330i veel meer 'n bochtenridder/agiler dan 'n AWD Model 3 LR vanwege één ding, minder massa.
(We hebben 't niet over accelleraties etc)
En over het algemeen zijn auto's die 2 keer zo zwaar zijn, en twee keer zoveel vermogen hebben wel sneller op de ring toch?
- JP
- Berichten: 31414
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Porsche Taycan
Wimo schreef: ↑26 aug 2019, 14:09 Dit kan toch helemaal niks zijn? Sta je dan met je Porsche van 200k+ een kabel in te prikken terwijl het regent .. 15x laden voordat je op de ring bent. En dan, daar 30min stilstaan na 1 rondje ? Nee, dit kan alleen maar een flop worden.
Waar zou VAG de accu's vandaan halen? Las ergens iets over een fabriek in Duitsland waar een miljard voor was gereserveerd..
@Robin, Autoweek moet je niet te serieus nemen.. die snappen er ook niks van begreep ik van de wijzen.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... en-elkaar/Het is officieel: Ford en Volkswagen gaan op diverse vlakken uitgebreid samenwerken. De twee bedrijven gaan niet alleen samen aan de slag met bedrijfswagens, maar vinden elkaar ook op het terrein van elektrische en autonome auto's.
-
- Berichten: 21766
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche Taycan
Nou ja het maakt natuurlijk wel uit waar het gewicht zit. In de F1 rijden ze ook niet met SUV's rond
Al kan ik niet goed inschatten hoe het zich tot elkaar verhoud.
Blijft natuurlijk zo dat EV's veel wegen.
Maar kijk ik naar de Megane RS, die heeft 300pk uit een 1.8je op de voorwielen. Taycan weegt 2x zoveel maar heeft ook 2x het vermogen + altijd koppel + AWD + investeringen van miljarden. Dan valt die tijd mij ook wat tegen.
-
- Berichten: 51517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche Taycan
Wel mee eens en: Het is een Porsche inderdaad, en in mijn ogen 'het merk' überhaupt, geen twijfel, maar ook Porsche is geen God:)Jan Terwolde schreef: ↑26 aug 2019, 14:24Klopt maar dit is een Porsche dus die moet het toch zeker goed door de bocht gaan..Robin schreef: ↑26 aug 2019, 14:04Gewicht zit laag, klopt, maar extra gewicht is extra gewicht. You cannot change /defy the laws of physics ofzo:)Jan Terwolde schreef: ↑26 aug 2019, 13:58
Alsnog. Als je ziet wat Tesla's doen op het circuit. Niet de Nurburgring dan omdat die te lang is..
Het gewicht van de accu's zit erg laag dus zou minder uit moeten maken lijkt mij.
Aldus Autoweek is 'n nieuwe rwd 330i veel meer 'n bochtenridder/agiler dan 'n AWD Model 3 LR vanwege één ding, minder massa.
(We hebben 't niet over accelleraties etc)
En over het algemeen zijn auto's die 2 keer zo zwaar zijn, en twee keer zoveel vermogen hebben wel sneller op de ring toch?
De snelste wagen tot voor kort(paar jaar terug) was toch 'n Radical ding? Nu zijn 't GT2RS en Aventador ding , beide >1500kg dacht ik?
Maar een Taycan weegt 2200kg? Da's even wat anders.
- JP
- Berichten: 31414
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Porsche Taycan
Nu dacht ik altijd dat de Taycan uit het formaat Cayman kwam. Potatoe, potátoe......
Schijnt gewoon een volwassen 4 deurs te worden. Ja, een Panamera weeg al gauw 2 ton.
Schijnt gewoon een volwassen 4 deurs te worden. Ja, een Panamera weeg al gauw 2 ton.
-
- Berichten: 51517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche Taycan
Dat is zo, maar:
Het gaat erom dat als er 400/500kg méér gewicht is tov ICE concurrent ook al is 't tussen de wielen en op 't laagste punt, dat fysiek tóch minder goed is dan gewoon géén 4/500kg meergewicht. Natuurlijk:)
-
Online
- Berichten: 2081
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Porsche Taycan
Zal even zoeken maar meen dat ook VW zelf een fabriek wil bouwen nadat de deal met LG niet helemaal lekker is afgelopen.. Wel mooi dat Duitsland (waarschijnlijk) de eerste Europese gigafactory krijgt en een fabriek voor accu's van VAG.JP schreef: ↑26 aug 2019, 14:26Wimo schreef: ↑26 aug 2019, 14:09 Dit kan toch helemaal niks zijn? Sta je dan met je Porsche van 200k+ een kabel in te prikken terwijl het regent .. 15x laden voordat je op de ring bent. En dan, daar 30min stilstaan na 1 rondje ? Nee, dit kan alleen maar een flop worden.
Waar zou VAG de accu's vandaan halen? Las ergens iets over een fabriek in Duitsland waar een miljard voor was gereserveerd..
@Robin, Autoweek moet je niet te serieus nemen.. die snappen er ook niks van begreep ik van de wijzen.https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... en-elkaar/Het is officieel: Ford en Volkswagen gaan op diverse vlakken uitgebreid samenwerken. De twee bedrijven gaan niet alleen samen aan de slag met bedrijfswagens, maar vinden elkaar ook op het terrein van elektrische en autonome auto's.
- romo
- Berichten: 26922
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche Taycan
Massa is alles bepalend
Massa heeft massatraagheid/Inertie
Dat weten we toch?
Dat ding doet >2200kg, 600 pk,ja dat wil niet echt lekker door een bocht, in die zin is die tijd best knap !
Een 718 GT4 1400kg of zo, 420 pk doet de ring in 7.28, das dan nog knapper
Taycan interieur is echt pure SF, voor de rest laat maar.
Massa heeft massatraagheid/Inertie
Dat weten we toch?
Dat ding doet >2200kg, 600 pk,ja dat wil niet echt lekker door een bocht, in die zin is die tijd best knap !
Een 718 GT4 1400kg of zo, 420 pk doet de ring in 7.28, das dan nog knapper
Taycan interieur is echt pure SF, voor de rest laat maar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Semrush [Bot] en 9 gasten