Net bekend geworden:
https://newsroom.porsche.com/en/2019/pr ... 18440.html
Ring doet ie in 7:42.
Dus twee seconden trager dan een Megane RS.
Ja, het is snel maar had ook sneller verwacht...Jan Terwolde schreef: 26 aug 2019, 13:27 Je zou zeggen dat met >600pk en vierwielaandrijving hij wel wat sneller als de Megane RS zou mogen zijn toch...
Alsnog. Als je ziet wat Tesla's doen op het circuit. Niet de Nurburgring dan omdat die te lang is..Robin schreef: 26 aug 2019, 13:36 Omdat de Megane ongeveer 'de helft' weegt van de wonderschone Taycan (bij wijze van spreken)
Heel mooie kar! En daar wil ik 't voor nu even bij laten:)
Gewicht zit laag, klopt, maar extra gewicht is extra gewicht. You cannot change /defy the laws of physics ofzo:)Jan Terwolde schreef: 26 aug 2019, 13:58Alsnog. Als je ziet wat Tesla's doen op het circuit. Niet de Nurburgring dan omdat die te lang is..Robin schreef: 26 aug 2019, 13:36 Omdat de Megane ongeveer 'de helft' weegt van de wonderschone Taycan (bij wijze van spreken)
Het gewicht van de accu's zit erg laag dus zou minder uit moeten maken lijkt mij.
Dan zet ik Autoweek bij jou in 't rijtjeWimo schreef: 26 aug 2019, 14:09 Dit kan toch helemaal niks zijn? Sta je dan met je Porsche van 200k+ een kabel in te prikken terwijl het regent .. 15x laden voordat je op de ring bent. En dan, daar 30min stilstaan na 1 rondje ? Nee, dit kan alleen maar een flop worden.
Waar zou VAG de accu's vandaan halen? Las ergens iets over een fabriek in Duitsland waar een miljard voor was gereserveerd..
@Robin, Autoweek moet je niet te serieus nemen.. die snappen er ook niks van begreep ik van de wijzen.
Klopt maar dit is een Porsche dus die moet het toch zeker goed door de bocht gaan..Robin schreef: 26 aug 2019, 14:04Gewicht zit laag, klopt, maar extra gewicht is extra gewicht. You cannot change /defy the laws of physics ofzo:)Jan Terwolde schreef: 26 aug 2019, 13:58Alsnog. Als je ziet wat Tesla's doen op het circuit. Niet de Nurburgring dan omdat die te lang is..Robin schreef: 26 aug 2019, 13:36 Omdat de Megane ongeveer 'de helft' weegt van de wonderschone Taycan (bij wijze van spreken)
Het gewicht van de accu's zit erg laag dus zou minder uit moeten maken lijkt mij.
Aldus Autoweek is 'n nieuwe rwd 330i veel meer 'n bochtenridder/agiler dan 'n AWD Model 3 LR vanwege één ding, minder massa.
(We hebben 't niet over accelleraties etc)
Wimo schreef: 26 aug 2019, 14:09 Dit kan toch helemaal niks zijn? Sta je dan met je Porsche van 200k+ een kabel in te prikken terwijl het regent .. 15x laden voordat je op de ring bent. En dan, daar 30min stilstaan na 1 rondje ? Nee, dit kan alleen maar een flop worden.
Waar zou VAG de accu's vandaan halen? Las ergens iets over een fabriek in Duitsland waar een miljard voor was gereserveerd..
@Robin, Autoweek moet je niet te serieus nemen.. die snappen er ook niks van begreep ik van de wijzen.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... en-elkaar/Het is officieel: Ford en Volkswagen gaan op diverse vlakken uitgebreid samenwerken. De twee bedrijven gaan niet alleen samen aan de slag met bedrijfswagens, maar vinden elkaar ook op het terrein van elektrische en autonome auto's.
Nou ja het maakt natuurlijk wel uit waar het gewicht zit. In de F1 rijden ze ook niet met SUV's rondRobin schreef: 26 aug 2019, 14:17
Dus ik ben t met Hanz eensch en ook met die tester betr massa, waar t ook zit, massa is massa:)
Wel mee eens en: Het is een Porsche inderdaad, en in mijn ogen 'het merk' überhaupt, geen twijfel, maar ook Porsche is geen God:)Jan Terwolde schreef: 26 aug 2019, 14:24Klopt maar dit is een Porsche dus die moet het toch zeker goed door de bocht gaan..Robin schreef: 26 aug 2019, 14:04Gewicht zit laag, klopt, maar extra gewicht is extra gewicht. You cannot change /defy the laws of physics ofzo:)Jan Terwolde schreef: 26 aug 2019, 13:58
Alsnog. Als je ziet wat Tesla's doen op het circuit. Niet de Nurburgring dan omdat die te lang is..
Aldus Autoweek is 'n nieuwe rwd 330i veel meer 'n bochtenridder/agiler dan 'n AWD Model 3 LR vanwege één ding, minder massa.
(We hebben 't niet over accelleraties etc)
En over het algemeen zijn auto's die 2 keer zo zwaar zijn, en twee keer zoveel vermogen hebben wel sneller op de ring toch?
Dat is zo, maar:
Zal even zoeken maar meen dat ook VW zelf een fabriek wil bouwen nadat de deal met LG niet helemaal lekker is afgelopen.. Wel mooi dat Duitsland (waarschijnlijk) de eerste Europese gigafactory krijgt en een fabriek voor accu's van VAG.JP schreef: 26 aug 2019, 14:26Wimo schreef: 26 aug 2019, 14:09 Dit kan toch helemaal niks zijn? Sta je dan met je Porsche van 200k+ een kabel in te prikken terwijl het regent .. 15x laden voordat je op de ring bent. En dan, daar 30min stilstaan na 1 rondje ? Nee, dit kan alleen maar een flop worden.
@Robin, Autoweek moet je niet te serieus nemen.. die snappen er ook niks van begreep ik van de wijzen.https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... en-elkaar/Het is officieel: Ford en Volkswagen gaan op diverse vlakken uitgebreid samenwerken. De twee bedrijven gaan niet alleen samen aan de slag met bedrijfswagens, maar vinden elkaar ook op het terrein van elektrische en autonome auto's.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Edwin de Haas, Majestic-12 [Bot], mark123, SAH en 8 gasten