....en zo hobbelen we al 10 weken rond. Lekker toch, onder het genot van ± 32 speakers van het ooit zo geroemde B&O, hebben we inmiddels al de 10000km grens gepasseerd. Dit alles met een respectabel gemiddelde van 1:17,85km,....dit is tenminste intensief rijden, niets overschotten aan paardekrachten, gewoon werken om vooruit te komen met die roerbak(mix) !
Gisteren even met een app geklooit, waarmee ik nu dus op de aaiphone onder andere kan zien wat mijn 'range' is en waar de auto zich bevindt. Verder ook eens de automatischgrootlichtassistent 'aan' gezet. Normaal ben ik met grootlicht al voorzichtig als er iemand binnen eeen 1km voor me rijdt, maar dit systeem is toch erg zelfstandig en schakelt altijd tijdig aan en uit.
Moet zeggen, dat grootlicht icm de led-koplampen toch zorgt voor een zeelicht.
Doch vandaag het vermijdelijke bleek toch onvermijdelijk. wederom een lichtelijke smet op het FoFo-blasoen. Na een kort ritje naar de lokale Appie, was ik net klaar met het inladen van karrevrachten koolhydraten, eiwitten en andere LDL-verhogende voedingsmiddelen. Op het moment dat ik de smeuïge roffel van die halve 6-in-lijn wil aanslingeren, .... een foutmelding op het dashboard.
.....dit met de mededeling "check onderhoud". Nou ja, kijkend naar de kleur van de melding, hebben ze mij altijd geleerd, geel is niet zo veel, rood is dood. Alleen waar ik normaal de vibratie en krachten voel van de 125 hardwerkende pony's in het vooronder, lijkt het wel alsof er een paar zijn afgeschoten op de Oostvaardersplassen, en verder alsof een paar cilinders niet mee willen werken. Soort noodloop dus.......
Eerst twijfelde ik of ik niet diesel had getankt, maar de aandrijving was zo niet aanwezig en verminderd, alsof het leek alsof er kruipolie was getankt.
Met de staart tussen de benen en "tailgatend" achter een Tesla, dan maar op kousenvoetjes naar huis. Nadat ik daar de commissies snel eigenhandig uitgeladen heb, pleeg ik maar eens de handleiding ten raad. Uiteraard vind ik daar niets van dit icoontje danwel hoe en wat en of en wanneer die nu affikt........ ?
Ja, als je een storing hebt, moet je naar de garage, die reset wat en je hoopt maar dat het opgelost is. Nadat ik de kudde aan shetland's eens even heb laten rusten, nogmaals de teugels aangepakt en een nieuwe poging gewaagd.
-start goed
-rammelt/roffelt als normaal
-geen vermogensverlies
-verliefde blikken van fietsers
-geen meldingen meer
-happy JP
Kon alles maar zo eenvoudig zijn. Ik hou dit natuurlijk even in de gaten, anders rij ik 'm bij de dealer door de pui. Nu moet ik wel vragen of z de deur open zetten, anders haal ik de balie niet.......

Ik ga toch nog maar eens wat garantie bijkopen...... (huidige loopt tot 10-2020)