Zandvoort 8 augustus topic

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 13 aug 2007, 12:17

Hielke schreef:Excuus Wim, dan had ik inderdaad een eikenhouten bril op :roll:

En vwb de inhaalactie naar Scheivlak leg ik bij niemand schuld. Dat zijn gewoon van die situaties die ontstaan en waarvan je dan het beste moet proberen te maken.
Excusses aanvaard :wink:

Had heel lelijk kunnen aflopen, tis dat ik de boel in mijn ooghoek zag gebeuren en vervolgens vol in de remmen ga,
anders had ik hem vol in de rechter zijkant gepakt met alle gevolgen van dien... :?

GTRene

Bericht door GTRene » 13 aug 2007, 12:36

Opa schreef:
GTRene schreef:in het begin dat ik van Opa achter het looprekje :wink: en toen begon je ineens, tjonge toen kreeg je de geest van schumacher :lol: je stampte hem er best doorheen zeg, bravo! het spul kermde het uit :twisted:
Je weet toch wel dat je boel eerst een beetje op moet warmen René?! :wink:
8) gelijk heb je, en eerst baan verkennen op rotzooi en zand/grind/olie maareuh je ging knap hard :twisted: netjes, jou schud je niet zomaar af :wink: succes met je kar en weer oke maken...tot 19 sept :idea:

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 13 aug 2007, 12:46

Opa schreef:Hierbij wil ook gelijk Aram bedanken, die al zo ongeveer onder m'n auto lag voordat ik stilstond om te kijken wat er allemaal loos was....en ook Leo en weer Aram die afgelopen zaterdag druk bezig geweest zijn met 't weer een beetje normaal rijdbaar maken van m'n auto.
Ze hebben m'n achterbumper weer een beetje toonbaar gemaakt, een ander achterlicht erin gezet en m'n uitlaatspruitstuk ge[de]monteerd en gelast.

Graag gedaan kerel, we moesten wat aan sociale therapie doen van de rechter, dus of parken aanvegen of oude senielen helpen.
Dus hebben we maar voor het laatste gekozen :).

Maar het komt wel weer goed met je Subbarrel het had toch wel wat erger kunnen zijn ;).

groetjes

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 aug 2007, 12:57

Vind het niet netjes dat je dit soort uitspraken doet als je niet weet waar je over praat....

Wat zitten we weer als een bok op een haverkist zeg......

Hielke geeft zelf al aan dat hij het misschien niet goed gezien heeft.
En dan bied hij zijn exuus ook nog aan.
Aan de ronde tijden van hielke te zien begrijpt hij qua circuit rijden best waar hij over praat.
Vind daarom de reacktie van wimpreza een beetje overdreven.

Grtz,Hanz06 :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 13 aug 2007, 13:01

De zaak is gelukkig al afgedaan Hanz06,

We hebben er een grote portie, door Opa losgeschud, zand overheen gegooid :wink:

Andre

Bericht door Andre » 13 aug 2007, 13:31

Ik heb de actie van opa even bekeken.

Hij ging de witte impreza goed voorbij en dat was goed. Alleen ik kan dus nu niet goed beoordelen als de witte impreza nog in zijn dode hoek zat.

opa heeft te laat ingestuurd met te hoge snelheid. En buiten langs naar het scheivlak toe gaat bijna nooit goed. Ligt veel vuil en je glijd zo naar het gras toe als je buiten de ideale lijn zit.

Als de witte impreza nog naast hem zat is het samenloop van omstandigheden.

De regel in de autosport kent dat als je er voorbij bent is de bocht voor voor jou. Dus opa had gewoon naar de ideale lijn moeten sturen en de witte impreza hoort dan eieren voor zijn geld te kiezen.
Laatst gewijzigd door Andre op 13 aug 2007, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 13 aug 2007, 13:52

Andre schreef:Ik heb de actie van opa even bekeken.

Hij ging de witte impreza goed voorbij en dat was goed. Alleen ik kan dus nu niet goed beoordelen als de witte impreza nog in zijn dode hoek zat.

opa heeft te laat ingestuurd met te hoge snelheid. En buiten langs naar het scheivlak toe gaat bijna nooit goed. Licht veel vuil en je glijd zo naar het gras toe als je buiten de ideale lijn zit.

Als de witte impreza nog naast hem zat is het samenloop van omstandigheden.

De regel in de autosport kent dat als je er voorbij bent is de bocht voor voor jou. Dus opa had gewoon naar de ideale lijn moeten sturen en de witte impreza hoort dan eieren voor zijn geld te kiezen.
@Andre, bedankt voor het bekijken van de situatie...

Ik ben het met je eens,
alleen was hij mij nog niet volledig voorbij... :?
Opa kon niet eerder insturen naar de ideale lijn, omdat
ik er nog steeds naast zat en niet verder naar rechts kon...

Een samenloop van omstandigheden dus :? :?:

allen

Bericht door allen » 13 aug 2007, 14:15

Even een paar praktische vragen waarbij ik beide even in het voorbeeld meeneem. In dezelfde situatie. Wanneer zou wimpreza van het gas af moeten? Ik neem aan dat dit niet hoeft als Ron op gelijke hoogte zit. Maar Als hij bijv. de gehele motorkap al voorbij gestoken heeft? Dan wel?
Stel dat Ron op de heuvel echt van het gas was gegaan met die snelheid, dan was dat voor hem ook niet goed gegaan, wel?

Ondanks het rottige einde van het filmpje heb ik toch moeten lachen om de droge opmerking van jou Ron. Excuses daarvoor. :oops: :wink:

HansD

Bericht door HansD » 13 aug 2007, 14:51

Zonder een discussie op te willen roepen over de vraag wie er ´fout´ zat (niemand, samenloop van omstandigheden zoals Andre zegt) en hoe er gereden dient te worden is dit wel de reden dat ik, zodra ik iemand voorbijlaat, liever ruim voor de bocht even mijn rem aantikt of gas loslaat zodat de inhaler meer dan genoeg ruimte heeft i.p.v. gas erop te houden.

Daar voorkom je dit soort situatie´s en bijbehorende discussies mee.

dannYZ

Bericht door dannYZ » 13 aug 2007, 15:05

Ze kunnen er allebei weinig aandoen, achteraf is makkelijk praten van deed ik maar dit of deed hij maar dat.. Voor Wim is het ook moeilijk inschatten geweest ofdat het te smal was voor hun twee.
Ron heeft er voor gekozen daar in te halen, je weet dat het een risico plekje is, maar het had ook allemaal gewoon goed kunnen verlopen..

Laten we het er gewoon maar niet meer over hebben, wat gebeurd is is gebeurd..

Ron, succes met het herstel, en ik hoop weer snel mn rondje mee nog te krijgen :lol: :wink:

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 13 aug 2007, 15:07

Hans Disco schreef:Zonder een discussie op te willen roepen over de vraag wie er ´fout´ zat (niemand, samenloop van omstandigheden zoals Andre zegt) en hoe er gereden dient te worden is dit wel de reden dat ik, zodra ik iemand voorbijlaat, liever ruim voor de bocht even mijn rem aantikt of gas loslaat zodat de inhaler meer dan genoeg ruimte heeft i.p.v. gas erop te houden.

Daar voorkom je dit soort situatie´s en bijbehorende discussies mee.
Je kan daar gewoon slecht inhalen, had ook niet verwacht dat hij het door zou zetten.
Ik rijd ook zoals je aangeeft... kijk maar één bocht eerder op het filmpje...

allen

Bericht door allen » 13 aug 2007, 15:10

Bij mij gaat het even niet om wie fout is maar wat handig is om te doen in die situatie. Lijkt me handig als iemand kan vertellen wat doorgaans gebruikelijk is bij een inhaalactie op zo'n moment.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 13 aug 2007, 15:34

Normaliter als je ziet dat diegene die je inhaalt "overlap" heeft dan laat je 'm even gaan, zoals André al zegt, dan heeft de auto die ingehaald heeft recht op de ideale lijn. Echter in dit geval zie ik het persoonlijk meer als een incident, dit soort situaties gebeuren wel meer maar in de meeste gevallen is de inhalende auto zóveel sneller dat men er geen last van heeft. Ik had zelf ook af en toe wat moeite met het verkeer achter me in de gaten houden, die verdomde helm is/kan erg lastig zijn (ik had dan wel een integraal helm).

Kan gebeuren, shit happens. Foutje, bedankt. Handje schudden en de volgende keer gaat het beter :)

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 13 aug 2007, 16:58

wimprezawrx schreef:... Ik rijd ook zoals je aangeeft... kijk maar één bocht eerder op het filmpje ...
Dat wilde ik ook nog aanhalen Wim als jij tenminste doelt op de Hugenholtzbocht daar waar je mij voorbij laat.

Roel.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 aug 2007, 17:10

Michel Huisman schreef:...dan heeft de auto die ingehaald heeft recht op de ideale lijn...
Het gaat niet eens zozeer om de ideale lijn, maar om de lijn waarmee je de bocht wel of niet haalt. Zoals al gezegd, kan gebeuren en beide heren kunnen denk ik al weer met elkaar door een bocht (;)) dus verder geen drama van maken.

Wel iets voor elkaar om op te letten de volgende keren, maar dat doen we denk ik ook wel zo te lezen.

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 13 aug 2007, 17:23

SpeedCars schreef:
wimprezawrx schreef:... Ik rijd ook zoals je aangeeft... kijk maar één bocht eerder op het filmpje ...
Dat wilde ik ook nog aanhalen Wim als jij tenminste doelt op de Hugenholtzbocht daar waar je mij voorbij laat.

Roel.
Yep, ik ging van de (ideale) lijn om jou voorbij te laten ... :!:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 aug 2007, 17:25

bad luck, en opa was in full attack modus :P en normaal kan ook aardig veel dat zagen we, en zo'n Impreza heeft grip en grip en oeps daar ff niet meer...gelukkig geen total los of gewonden, mede door goed ingrijpen van de witte Impreza.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 13 aug 2007, 19:37

Mooie rondjes OPA auto loopt echt mooi, de rondjes zaten op een +- 2:09 ? Netjes... Jammer van de klapper, het is op dat punt buiten de ideale lijn idd erg gevaarlijk. Vooral als je er met volle snelheid overheen schiet.

Heb je foto's van de schade? Volgens mij valt het wel mee...

DDX

Bericht door DDX » 13 aug 2007, 20:35

Andre schreef:De regel in de autosport kent dat als je er voorbij bent is de bocht voor voor jou. Dus opa had gewoon naar de ideale lijn moeten sturen en de witte impreza hoort dan eieren voor zijn geld te kiezen.
ik heb niet helemaal opgelet wat voor regels er golden afgelopen keer, maar volgens mij was het geen wedstrijdje ?
(opa had ook even kunnen wachten bijv?)

als ik filmpje btw zie lijkt het me idd trouwens kwestie van pech/geen echt vreemde actie van opa

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 13 aug 2007, 23:11

wimprezawrx schreef: Je kan daar gewoon slecht inhalen, had ook niet verwacht dat hij het door zou zetten.
En ik dacht dat jij 2 flauwe bochten ervoor ruimte aan mij gaf om te passeren, vandaar dat ik 'm er wel naast zette.

Ach, iedereen ziet 't weer anders en heeft een andere kijk op 't gebeuren, maar 't is gebeurd en terug draaien kan niet meer.
Je beslist zoiets in tienden van een seconde en daarna kan je niet meer terug, jammer maar helaas.
Je weet dat je een risico loopt als je 't circuit op gaat, ook al probeer je dat natuurlijk zo klein mogelijk te houden.
De schade aan de auto valt denk nog wel mee.....van de week komt er iemand de schade opnemen, dan weet ik meer.
Foto's van de schade heb ik ook nog wel en zal ik nog online zetten.

allen schreef: Ondanks het rottige einde van het filmpje heb ik toch moeten lachen om de droge opmerking van jou Ron. Excuses daarvoor. :oops: :wink:
Lachen is gezond hoor. :wink:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 13 aug 2007, 23:15

Ik denk dat men moet verbieden om senioren mee te laten doen.

Die maken alleen maar brokken. :P

:)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 13 aug 2007, 23:28

Je kan die ouwetjes zeker niet bijhouden Habib?! :mrgreen:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 13 aug 2007, 23:52

Ik ben netjes opgevoed dus laat ze voor gaan. :D

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 13 aug 2007, 23:52

Of liever een gek voor me dan achter me. :D

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 aug 2007, 00:11

Ach, als je weet hoe vaak opa als een dolle over Zandvoort raast en daarbij menigeen de achterkant van z'n rothok laat zien, moest dit een keer gebeuren, zeker als die een WRX voorbij wil steken :mrgreen:

Flauwekul natuurlijk, opa sterkte ermee, t'is ondanks dat het meevalt gewoon zuur :?

Plaats reactie