Vandaag eens een bezoek gebracht aan de specialist. Bij aankomst zag ik dat de oude dame voorin flink was afgevallen. Das mooi, de motor is eruit.
Meteen ook de gelegenheid om de motorruimte eens op te frissen. Hoeft niet concours te worden maar gewoon verzorgt.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een spons naast de accu heb durven proppen, zo kom ik af en toe nog wat herinneringen tegen van mijn maat waarmee ik de Giulia eerder heb aangepakt
Interieur is ook wat rommelig, kachelradiator zat verstopt. Fixed. Tevens meterconsole gemonteerd. Paste niet op de bediening van dit type Giulia. Uit het rommelhoekjes de benodigde delen van een nieuwer type Giulia opgeduikeld en custom made oplossing.
Moest even zoeken maar uiteindelijk wat delen van de motor binnen gevonden:
Zaten Alcati nokkenassen in, niet echt wilde nokken, zaten in de kop zonder aanpassingen aan de kop.
Kop moet wel worden aangepast voor de nieuwe holle Squadra nokkenassen, naast de klepbekers wordt ruimte gefeest voor de steilere nokken. Zwaardere klepveren en aangepaste kleppen.
Onderblok staat op de bok, koppeling moet nog worden bekeken. Ik ga ervanuit dat er een nieuwe set op gaat.
Dan de zuigers. Kans is groot dat het dezelfde zijn als de nieuwe. In overleg besloten de nieuwe incl. nieuwe zuigerveren te monteren na bussen te hebben gehoond. Waarom, de oude moeten ook voorzien worden van nieuwe zuigerveren en ik wil het eigenlijk gewoon allemaal nieuw hebben. De oude leg ik op zolder, je weet het nooit.
Projectje begint lekker vorm aan te nemen en er zit nu vaart in.
Nog wat sfeerbeelden van de werkplaats. Ik voel me hier altijd als een kind in een snoepwinkel, of, speciaal voor JP, als een vent na 12 jaar alleen op een eiland in een uitspansel waar dames zich liggend staande houden:
Zag bij deze motor nog een OMEX set liggen:
Of het allemaal functioneel, mooi, over the top, lelijke kleur, te veel blingbling is.......... kwestie van smaak. Maar het personaliseren kan ik altijd waarderen, ook al zou ik het misschien net weer anders doen.
Gr Ron