Zandvoort 8 augustus topic

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 aug 2007, 12:57

je kan ook al voor niet al te veel aan een laptimer komen met beacon, of een GPS zoals die dingen van racelogic, performance box ed.

Hoef je zelf niet met een stopwacht te kloten, plus dat je een echte tijd hebt waar geen speld tussen te krijgen is, sommigen hebben voor de gewoonte hun stopwacht te laat te starten en te vroeg te stoppen :lol:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 12 aug 2007, 13:12

Als je de film op de PC bewerkt, zie je de exacte tijden

GTRene

Bericht door GTRene » 12 aug 2007, 13:14

@Tom, thx handig woordenboek en duidelijk, heb het opgeslagen onder de Ring.

@Hielke klopt, daar heb je ook gelijk in, en natuurlijk zou ik nooit maximum attack gaan met de Hartge, fun is belangrijk maar de auto voor mij nog meer, die moet niet teveel lijden zeg maar, maar hij kan wel iets hebben, dus 70% moet kunnen, meaning, een beetje piepende bandjes en warme remmen, maar geen kromme remmen en of gladde banden rijden.
Misschien ooit(als ik nog ouder ben haha) en dichter bij een circuit woon en plek heb voor een Ring/track tool koop ik zekers zoiets erbij, want leuk vinden doe ik het zeker, heb 8 jaar geleden al wat ervaring opgedaan, en weet nog dat ik al de rest vergat en heerlijk kon ontspannen en concentreren met rijden...gaaf, maar te duur/compliceerd/ruimte/afstand om er vaak heen te gaan, helemaal destijds, maar wat lekker.

@TopFuel, maar natuurlijk was ik weer ff vergeten, gewoon een band mee laten lopen of opname apparaat waar zeg maar minimaal 10 min opast en als je op een punt bent schreeuwen in dat ding van Nu en aan het einde op het punt weer Nu en dan later dat bandje afspelen en de tijd ertussen timen, dus een kamera hoeft nog niet eens en knopjes indrukken ook niet op moeilijke plekken, gewoon opname starten en als je zover bent Nu iets anders kort erin schreeuwen en aan het eind weer, dan heb je start en finisch op band staan, van bv memo telefoon, of mp3, of kamera.

thx mannen bruikbare tips/herinneringen.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 12 aug 2007, 13:32

Davy MR2DRIFT schreef:Haha, als ik zie hoe rustig en makkelijk dat in jouw M3 gaat! Ik heb zitten poken, dat wil je niet weten:-) M3 motor in mijn 325 is te duur, dus dan maar beginnen te strippen. Ik denk dat ik maar begin met dat borrelnotenhouten dashboard :lol:

Bedankt voor het posten van het filmpje.
Graag gedaan ;)

Ik was sinds de aankoop van de M3 nog niet fanatiek op CPZ bezig geweest.
Door sommige bochten ging je ook zeker wel vlotter door dan ik, maar uitaccelerend kon ik weer bij je komen om zo de volgende bocht te bekijken hoe je die pakt. Ik heb zo op gepaste afstand e.e.a. van je kunnen leren :)

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 12 aug 2007, 15:40

Aernoudt, in de Vodafonebocht vond ik idd dat je veel aan de buitenkant bleef. Moet je meer aan de binnenkant pakken.

@ Stephane, 160 op het rechte stuk?? Hoe hard kom je dan uit de Luijendijkbocht? Niet al een gangetje of 150/160 dus.
Zag je trouwens gisteren nog rijden over de coolsingel. Kek karretje :)

Maik

Bericht door Maik » 12 aug 2007, 16:20

Vodafone vind ik ook nog steeds lastig. Te laat insturen is meestal het euvel daar :wink: Op het filmpje van Andre in de 130i kan je zien hoe het moet daar.

Corvette

Bericht door Corvette » 12 aug 2007, 17:45

Iedereen bedankt voor de fijne middag/avond en ik hoop dat DF dit soort dagen meer wil inplannen. Het past immers bij dit Forum waar toch meer rijders dan poetsers zitten volgens mij. Als je al die grijnsende koppen ziet wanneer ze even de pitstraat aandoen dan zegt dat meer dan genoeg.

Ole Ole een rondje met Andre.
Andre had ik nog nooit ontmoet en dat terwijl ik al veel goeds over hem had gehoord. Dat zat me al een tijdje dwars en een woensdag kreeg ik de gelegenheid hem te ontmoeten.
Meteen wist ik hem te strikken om even met de Z06 te rijden. Na een demonstratie ( 5 rondjes ) van Andre zou ik een paar rondjes les krijgen van de meester zelf. Die 5 rondjes heb ik niet afgemaakt en ik hoop dat ik nog een keer een herkansing krijg. Tijdens de rondjes van Andre zat ik er naast en werd echt doodziek net zoiets als zeeziekte. Ik ga dan ook nooit meer op de passagierstoel zitten, want ik kan daar dus helemaal niet tegen. Ondanks dat ik ziek werd had ik het toch niet willen missen. Andre was nog maar een half rondje onderweg en had de auto eigenlijk al volledig onder controle. Chapeau andre. De foto's van het driften die gemaakt zijn door Dex zijn op het moment genomen dat Andre even aan het driften was. Ook het driften is voor Andre gesneden koek. Nogmaals ondanks dat ik bijna moest kotsen heb ik er van genoten. 8) 8) 8)

Met vr. gr.

Corvette

Stéphane

Bericht door Stéphane » 12 aug 2007, 17:47

Lars Bouten schreef:@ Stephane, 160 op het rechte stuk?? Hoe hard kom je dan uit de Luijendijkbocht? Niet al een gangetje of 150/160 dus.
Zag je trouwens gisteren nog rijden over de coolsingel. Kek karretje :)
Geen flauw idee. Ik heb er niet op gelet.

Gisteren inderdaad nog wat aan het rondrijden geweest. Door de Dance Parade was het een beetje een bende in de stad.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 12 aug 2007, 18:09

Hey Cor, nog rondjes geklokt met Andre achter het stuur? Wel lol, dat iemand anders je misselijk krijgt in je eigen auto. Vooral bij het remmen zeker???

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 12 aug 2007, 23:13

Cor Dame schreef: Ik ga dan ook nooit meer op de passagierstoel zitten, want ik kan daar dus helemaal niet tegen.
Daar kan ik ook niet tegen. :wink:

Hier nog een paar filmpjes van mijn kant....eindelijk ff tijd gehad om ze op de pc en online te zetten.
Er zijn veel rijders op te zien, dus ik heb maar gewoon bijna alles wat er vanuit mijn auto gefilmd is online gezet.

Filmpje 1:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 9733&hl=nl

Filmpje 2:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 4100&hl=nl

Filmpje 3:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 1108&hl=nl

Hierbij wil ook gelijk Aram bedanken, die al zo ongeveer onder m'n auto lag voordat ik stilstond om te kijken wat er allemaal loos was....en ook Leo en weer Aram die afgelopen zaterdag druk bezig geweest zijn met 't weer een beetje normaal rijdbaar maken van m'n auto.
Ze hebben m'n achterbumper weer een beetje toonbaar gemaakt, een ander achterlicht erin gezet en m'n uitlaatspruitstuk ge[de]monteerd en gelast. [img:23:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_tmb.gif[/img] :D

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 12 aug 2007, 23:17

Opa heb jij nou de radio aanstaan joh ? Dat zou ik dus echt niet kunnen hé haha :)

Opa

Bericht door Opa » 12 aug 2007, 23:38

Volgens mij staat ie idd. in 't 1e en 2e filmpje aan.....ach, The Stig heeft daar ook geen moeite mee. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 aug 2007, 00:02

Michel Huisman schreef:Opa heb jij nou de radio aanstaan joh ? Dat zou ik dus echt niet kunnen hé haha :)
Ja haha in het begin wel...nu weten we het wie de STIG van top-gear is :lol:

mareuh, leuke filmpjes Opa, wilde eerder naar m'n nest maar lange filmpjes, achja wel mooi hoor! in het begin dat ik van Opa achter het looprekje :wink: en toen begon je ineens, tjonge toen kreeg je de geest van schumacher :lol: je stampte hem er best doorheen zeg, bravo! het spul kermde het uit :twisted:

En die laatste op het eind hoe kwam dat nou? inschattingsfout en afgeleid hoge snelheid iets bijsturen naar inhaal manouvre en slinger iets in het gras onstabiel hoppa, wat een mega schuiver :shock: 8) stof hoog in de lucht! hoop dat je kar weer goed voor elkaar komt, beest :wink:
Maar euh mooi gereden! wel een beetje last van veel Subs :shock:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 aug 2007, 00:20

@Ron: Zwaar kaa-uuu-tee van die crash, maar hoe kwam je daar nu op het gras terecht, man :shock: Onderstuur op een of andere manier?

Miesjel

Bericht door Miesjel » 13 aug 2007, 00:39

Volgens mij stuurt 'ie een beetje te laat in waardoor 'ie bovenop uhmm.. een beetje asfalt tekort komt aan de linkerkant :) Baan is gewoon niet breed genoeg :D

Opa

Bericht door Opa » 13 aug 2007, 00:53

Tsja, die flauwe bocht ervoor had ik meer naar rechts moeten zitten, maar dat kon niet want daar reed een ander.
Ik zat dus op een heel verkeerde lijn en kwam bij de volgende flauwe bocht helemaal fout uit......half op 't gras dus en dan is er met 170 à 180 km/h geen houden meer aan. :?

Opa

Bericht door Opa » 13 aug 2007, 00:56

GTRene schreef:in het begin dat ik van Opa achter het looprekje :wink: en toen begon je ineens, tjonge toen kreeg je de geest van schumacher :lol: je stampte hem er best doorheen zeg, bravo! het spul kermde het uit :twisted:
Je weet toch wel dat je boel eerst een beetje op moet warmen René?! :wink:

Miesjel

Bericht door Miesjel » 13 aug 2007, 00:57

Shit happens, had iedereen kunnen gebeuren.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 13 aug 2007, 01:10

Mooie filmpjes Opa!

Hielke

Bericht door Hielke » 13 aug 2007, 09:49

Tot dat heftige moment veel snelle en strakke rondjes Ron.

Had het idee dat de witte Subaru erg lang op het gas bleef staan toen je er al naast zat. Op die plaats wil je beslist niet 2 dik die zwiepers door. Staat me ook nog iets bij dat die witte auto geen remlichten had of dat ze dusdanig afgeplakt waren dat ik ze niet kon zien. Dat is niet alleen op de openbare weg vervelend maar ook op het circuit. Juist dan zie je graag wat iemand op welk moment aan het doen is. Maar misschien heb ik me wel verkeken.

Wat accelereren die Subaru's trouwens als de brandweer die bochten uit :shock: De newtonmeters van die turbopower maken dan echt een groot verschil.

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 13 aug 2007, 10:15

Mooi kl*te Ron :( ... ik zat die ronde voor je maar dat had denk ik zonder crash niet meer zolang geduurd.
Ik zag het gedeeltelijk gebeuren in de achteruitkijkspiegel en schrok me de welbekende pl**ris.
Je ging geweldig en ik vind het altijd schitterend om mee te kijken via zo'n video-opname daar kan ik altijd weer wel wat van leren.

Succes met de schadeherstelling.
Hielke schreef:... Wat accelereren die Subaru's trouwens als de brandweer die bochten uit :shock: De newtonmeters van die turbopower maken dan echt een groot verschil ...
:) daar won ik idd. wel het meeste om het vervolgens voor/in de bochten weer te verliezen.
Dus ik blijf oefenen :mrgreen:

Roel.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 aug 2007, 11:04

Opa schreef:Volgens mij staat ie idd. in 't 1e en 2e filmpje aan.....ach, The Stig heeft daar ook geen moeite mee. :wink:
Nee, maar de stig kan wel rijden :mrgreen:

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 13 aug 2007, 11:10

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 13 aug 2007, 11:49

Hielke schreef: Had het idee dat de witte Subaru erg lang op het gas bleef staan toen je er al naast zat. Op die plaats wil je beslist niet 2 dik die zwiepers door. Staat me ook nog iets bij dat die witte auto geen remlichten had of dat ze dusdanig afgeplakt waren dat ik ze niet kon zien. Dat is niet alleen op de openbare weg vervelend maar ook op het circuit. Juist dan zie je graag wat iemand op welk moment aan het doen is. Maar misschien heb ik me wel verkeken.
@Hielke,
Ik zat namelijk al op de ideale lijn toen ik Ron in mijn spiegel zag..ben toen rechts gaan rijden en daar gebleven... Dit is idd geen punt waar je met z'n twee naast elkaar zou willen rijden en vind het ook een inschattigs fout van die gene die aant inhalen was...
Tevens zul je eens moeten kijken naar wat voor commentaar Ron geeft in filmpje 3 op 11.17 min dan weet je hoe hij in de auto zit...Hij zou en moest er voorbij... Dit is ook door getuigen, op die manier gezien.

Hoe kom je erbij dat ik geen remlichten zou hebben, had je een eiken houten bril op ofzo? Ik heb er drie en die deden het allemaal....

Vind het niet netjes dat je dit soort uitspraken doet als je niet weet waar je over praat....

PS: :shock: Waar zie jij hier dat mijn achter lichten zijn afgeplakt :?:
[img:800:533]http://www.xs4all.nl/~kvermeer/Zandvoor ... 0C8484.jpg[/img]

Hielke

Bericht door Hielke » 13 aug 2007, 12:10

Excuus Wim, dan had ik inderdaad een eikenhouten bril op :roll:

En vwb de inhaalactie naar Scheivlak leg ik bij niemand schuld. Dat zijn gewoon van die situaties die ontstaan en waarvan je dan het beste moet proberen te maken.

Plaats reactie