vester86 schreef: 24 mei 2019, 17:29
maak een naked van je SV
Ja, is vet! Je hebt al een superbike ombouwset voor €350. Vriend van mij heeft dat gedaan, moet er nog een keertje op rijden. Ik zie bij hem dezelfde "problemen" als bij E30touring..
Geluid v.d. koppeling vind ik ook heel tof. Binnen onze motorgroep merk ik ook verdeeldheid over het geluid.
Ik heb wat ruzie met de SV, misschien dat hier mensen nog de gouden tip hebben. Klein stukje voorgeschiedenis:
Ik heb de Suzuki gekocht met Leovince uitlaten, zonder DB killers. Destijds is die afgesteld met een Yoshi box. Met een Yoshibox kan je de motor in 3 gebieden (lage toeren, middelmatige toeren en hoge toeren) afstellen. De motor kan 10% rijker of 10 % armer gezet worden.
Suzuki heeft bij de SV's een systeem (Pair-systeem) ingebouwd dat rond de 4000 toeren extra lucht toevoegt aan de uitlaat, waardoor de uitstoot schoner is ivm emissie-eisen.
Bij het ophalen van de Suzuki staat mij bij dat ik een enkele knal had rond die 4000 toeren. Veel SV rijders doppen dat pair systeem af zodat je die knal niet meer hebt. Dit heb ik ook gedaan, helaas zonder echt succes.
Nu heb ik de laatste tijd het vermoeden dat de motor meer is gaan knallen ten opzichte van 5000km geleden. Het is niet alleen rond die 4000 toeren, maar ook hoger in de toeren. Ik irriteer mij er behoorlijk aan gezien de knallen behoorlijk luid zijn. Verder loopt de motor goed en merk ik geen andere kwalen.
Ik heb het pair systeem alweer opnieuw aangesloten. Als het bij die ene knal rond de 4000 toeren blijft, valt daar op te anticiperen. Helaas heeft dit niet veel geholpen.
Ik heb al veel gedacht wat er anders kan zijn aan de motor vergeleken met het ophalen na aankoop, of wat die knallen kan veroorzaken. Ik tank altijd euro 98. Mogelijk dat de vorige eigenaar dit nooit gedaan heeft. Kan het dan icm het onnauwkeurig afstellen met zo'n Yoshibox zorgen dat hij meer of harder is gaan knallen? Lijkt mij wat ver gezocht..
Kan valse lucht hier nog van invloed op zijn? Dat er iets ergens is gaan lekken?
Plan B is opnieuw laten afstellen, maar dan goed. Dus met powercommander etc. Alleen ben je dan al snel 600€ verder, en dat enkel om die knallen te voorkomen gaat mij ook wat ver. Heb voor nu de DB killers er in gedaan, om de ergste herrie te dempen.