Afgelopen maandag en dinsdag meegedaan aan de cursus om je racelicentie te halen via DF. Twee dagen behoorlijk intensief racen op Assen! Maar wat was het gaaf. Je krijgt 1 instructeur op 2 personen, dus de begeleiding is echt super. Op de eerste dag waren er 10 cursisten, heerlijk om op zo'n rustige baan in de zeikregen te rijden. De 106 heeft nog wel redelijk wat grip in de regen met de Yokohama semi's. Het is zo leuk om met zo'n kleine hot hatch te "driften", maar we kwamen natuurlijk om zo hard mogelijk over het circuit te knallen.
Dinsdag begon de dag met 15 cursisten en weer met regen, maar in de middag begon de baan op te drogen. Aan het einde van de middag waren de examens. Een uur voor het examen gaf ik aan dat ik eigenlijk wel voor mijn eu licentie (gevorderde) wilde gaan, omdat de club licentie voor mij geen echte uitdaging was. Er werd wel gezegd dat de lat een stuk hoger gelegd zal worden en dat ik mijn race cv moest aanleveren. Om 16uur was het zover. Je rijdt 5 rondjes over het circuit en in elke bocht staan er instructeurs of mensen van de KNAF.
De rondjes gingen lekker. Vol over de curbstones (soms met 2 banden in de lucht) en de 106 deed het werkelijk perfect! Na het praktijk gedeelte gelijk door naar het theorie examen. Moet eerlijk zeggen dat ie nog best wel pittig was. De medische keuring had ik eerder in de middag al gedaan, maar dat stelt niet veel voor.
Na het theorie examen volgde snel de uitslag. Ik was als allerlaatste aan de beurt en zag de bui al hangen. Straks heb ik mijn theorie niet gehaald en ga ik met lege handen naar huis.....maar gelukkig was dat het niet. Maar liefst 6 instructeurs hadden mij als beste cursist opgegeven

De normaal kritische examinator van de KNAF had zelfs gezegd "hiervoor kom ik naar het circuit". Fantastische woorden natuurlijk! Ik ben echt superblij. De beste cursist en met vlag en wimpel geslaagd voor mijn EU licentie

Met je "boodschappenkarretje" de cursus winnen van al die BMW e36's
DF heeft deze cursus echt super opgezet. Je krijgt bijna prive les van je instructeur. Mijn instructeur was Youri (Kampioen MX5 cup2016 oa) en hij heeft mij echt nog wel veel bijgeleerd. Shelly zorgde voor lekkere hamburgers tussen de middag en Michel lulde alles aan elkaar en deed maandagavond de theroiecursus. Alles liep gesmeerd en ben blij dat ik dit gedaan heb. Ik kan iedereen aanraden om zo'n cursus te volgen!