Het is alweer een tijd geleden dat ik hier wat geschreven heb, maar ik lees hier nog steeds lekker mee. De Mini is dan ook nog in mijn bezit en er zijn de afgelopen maanden ook nog zat dingen aangepast. Af en toe spelen de gedachten door mijn hoofd om de Mini te verkopen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ie de afgelopen 5 jaar gewoon betrouwbaar is gebleken en ik ken ‘m ondertussen ook op m’n duimpje! Daarbij beleef ik er op het circuit enorm veel plezier aan en zijn de running costs lekker laag.
Goed…updates.
Voornamelijk gekeken naar gewichtsbesparing en het verder klaar maken voor het circuit. Hierdoor heeft onder andere het tapijt, isolatie, deurpanelen, airbags en een deel van de kabelboom het veld moeten ruimen. Hoeveel gewicht ik hiermee bespaard heb durf ik niet te zeggen, maar zal het binnenkort eens laten meten als ie weer uitgelijnd wordt. Ik hoop ten opzichte van vorig jaar (toen met een volle brandstoftank van 45 liter zonder bestuurder/passagier 1154kg) op een besparing van zo’n 35kg en hoop daarmee op zo’n 1.075kg leeggewicht uit te komen.
Verder is de middenconsole eruit, zijn de downtubes ingekort en heb ik in het schakelpaneeltje van de spiegels ook de ACS knop en de 12V aansluiting gemaakt. Alles lekker bij elkaar en geen ronddansende knoppen meer.
Daarnaast heb ik nog een Newman PH2 nokkenas en een Airtec oliekoeler klaar liggen om te monteren, dan ben ik voor dit seizoen wel weer voorzien van de nodige upgrades en kan ik lekker kilometers gaan maken!