Tesla Model 3
-
Re: Tesla Model 3
Gaan die accu packs maar 5 jaar mee?
- Knot
Dat lijkt me ideaalJP schreef: 08 apr 2019, 10:23 Als je auto alleen maar water uitstoot dan moet je vanaf 2025 dit opvangen. Stort je dat thuis in je waterreservoir en kun je je daar een keer per week mee douchen.....
- FreudeamFahren
Tesla geeft op de S en X 8 jaar garantie op het accu pack zonder km beperking. Dat is niet altijd zo geweest, maar zijn ze gaan doen omdat de degradatie van de accu's veel minder is dan de vooraf berekende slechtste scenario's waren en omdat ze de drie grote hobbels van ICE naar elektrisch weg willen nemen. Angst 1 is de range: daarom overal Superchargers. Angst 2 is de kwaliteit van het accu pakket. En angst 3 is de kwaliteit van de electro motor, waar die 8 jaar zonder km begrenzing ook voor geldt.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Groenen en overheden willen geen snelle electrische wagens, maar die worden totnutoe wél gesubsidieerd, dit itt de wagens die jij nu noemt. EVs over de gehele wereld duurt nog heel lang.Twist schreef: 08 apr 2019, 19:40Dat is een lekker generieke opmerking / dooddoener die we werkelijk in elk draadje kunnen loslaten. Geldt ook voor M2, cayman, 340i of welke auto we dan ook over praten hierRobin schreef: 08 apr 2019, 09:21 Leuk voor de happy few die snelle electrische wagens. Want daar is het de groenen en overheden om te doen. De rest van de wereld blijft decennia ICE rijden omdat ze niet anders kunnen:)
- Luco
Tja de duurste Mégane vergelijken met de goedkoopste Tessa. Appels met peren. Verder weet nog niemand bij hoeveel km het accupakket vervangen moet worden en ook weet je de inruilprijzen nog niet.
Dan heb ik het nog niet over de vrijstelling mrb die ook niet zo zal blijven.
Teveel onzekerheden om maar aan te nemen dat de taco van een model 3 gunstiger is.
Teveel onzekerheden om maar aan te nemen dat de taco van een model 3 gunstiger is.
- alt
Er rijden in Nederland Tesla taxi, die enkel aan de supercharger laden, met meer dan 1.000.000 km op de teller. In de USA 1.000.000 mls.
Deze taxi van 2013 worden aangeboden op de markt voor +- 30.000 Euro's.
Wel hebben veel 2013 Tesla nieuwe accu's & of motoren gekregen in het 1ste half jaar.
Een Tesla is te stom om stuk te gaan.
Dit zeiden wij altijd over simpele autootjes in de tijd toen alles nog zo mooi was, toch!
Wel hebben veel 2013 Tesla nieuwe accu's & of motoren gekregen in het 1ste half jaar.
Dit zeiden wij altijd over simpele autootjes in de tijd toen alles nog zo mooi was, toch!
- JP
Als je een goede 30-40kkm per jaar rijdt lijkt me dat de fut er toch wel flink uit is, na 5 jaar.
-
Niet verkeerd dan als ze grofweg 900.000 miles hebben gereden op 1 hetzelfde accupakket. Hoeveel procent van de oorspronkelijke reikwijdte is daar nog van over?alt schreef: 09 apr 2019, 08:41 Er rijden in Nederland Tesla taxi, die enkel aan de supercharger laden, met meer dan 1.000.000 km op de teller. In de USA 1.000.000 mls.
Weet je verder zeker dat in die 900.000 Miles niets stuk is gegaan? Knappe prestatie. Lijkt me dan echt iets voor Niels.
-
-
Ik weet dat er Model S'en zijn die na 300.000km en 6 jaar nog een zeer goed accupakket hebben. Dan is de auto bijna afgeschreven, dus nooit last gehad van dure reparaties of onderhoudskosten. Dus geen reden om aan te nemen dat er grote onkosten zijn bij een Model 3. De restwaarde van Tesla is daarnaast zeer hoog.Luco schreef: 09 apr 2019, 08:16 Tja de duurste Mégane vergelijken met de goedkoopste Tessa. Appels met peren. Verder weet nog niemand bij hoeveel km het accupakket vervangen moet worden en ook weet je de inruilprijzen nog niet.
Wat ik ook weet is dat ik bij Audi / BMW / Porsche geregeld, zelfs na 2/3 jaar, zeer hoge kosten heb moeten maken. Bij MIni nieuwe Bak 7000e, BMW nieuw stuurhuis en HPFP, 3000e, bij Audi nieuwe multitronic 6000e, bij POrsche PDK nieuw 14000e.
Kortom, dat TCO lager is bij Tesla dan bij ICE staat als een paal boven water.
-
Ik zou me overigens wel ongerust maken over de degradatie bij andere merken. Tesla heeft zich bewezen met een zeer goed battery management systeem maar de concurrentie nog niet. Gezien de haast waarmee ze nu iets in elkaar hebben geduwd is het maar de vraag wat het doet over 2 jaar. Zo zonde dat ze niet gewoon een samenwerking aangaan..
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat mij dan problematisch lijkt, om de onderkant van de samenleving aan een Tesla te krijgen, is de hierboven beschreven lage afschrijving c.q. hoge restwaarde.
Dan stromen die 1 miljoen km Tesla`s dus niet door als "2e handsje" want simpel weg te duur.
€30K voor zo`n kar is dan veel te duur voor die groep die een 11 jaar oude kar rijdt van <€10K
Dan stromen die 1 miljoen km Tesla`s dus niet door als "2e handsje" want simpel weg te duur.
€30K voor zo`n kar is dan veel te duur voor die groep die een 11 jaar oude kar rijdt van <€10K
- WJ
Maar dat komt wel als er een veel groter aanbod is. Van verschillende merken, het begint nu pas opgang te komen. En die Nederlandse startup met hun 20k electro familie bak is ook best interessant.
-
Onlinetomgtr
Dat is natuurlijk onzin, de 2e hands prijzen worden bepaald door de vraag en als Jan met de Pet geen auto van 30K kan veroorloven gaat de prijs naar beneden tot een niveau waar de markt het wel kan ophoesten.romo schreef: 09 apr 2019, 11:04 Wat mij dan problematisch lijkt, om de onderkant van de samenleving aan een Tesla te krijgen, is de hierboven beschreven lage afschrijving c.q. hoge restwaarde.
-
Je hoeft toch geen Tesla te kopen? De prijs, ik zeg bewust prijs, is premium.
Peugeot maakt een leuk elektrisch ding wat nieuw 30k kost. En de rest volgt vanzelf, ze moeten wel. Tenzij ze een deal maken als Fiat
Peugeot maakt een leuk elektrisch ding wat nieuw 30k kost. En de rest volgt vanzelf, ze moeten wel. Tenzij ze een deal maken als Fiat

- Reind
@ROMO Dat zie ik niet als een probleem. Hoge restwaarde is gewoon een lage TCO. Kortom: onder aan de streep is zo'n electrisch ding gewoon helemaal niet duur. En dat feit is voor private lease bedrijven en andere financiers natuurlijk koren op de molen. Die gaan dus de onderkant voor de markt bestieren.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
De onderkant van de markt rijd nu ook niet rond in 7 series die ooit een ton hebben gekost.
Die Tesla's zijn niet voor Jan modaal. Daar zullen andere leveranciers in moeten stappen.
Met mindere kwaliteit en minder range. Maar dat zal geen probleem zijn zolang dat makkelijk laden maar opgelost wordt.
Die Tesla's zijn niet voor Jan modaal. Daar zullen andere leveranciers in moeten stappen.
Met mindere kwaliteit en minder range. Maar dat zal geen probleem zijn zolang dat makkelijk laden maar opgelost wordt.
Laatst gewijzigd door smiley op 09 apr 2019, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinetomgtr
ook dat is natuurlijk onzin, niemand weet wat die dingen over 3/5 jaar gaan opbrengen. De situatie NU doortrekken naar over 5 jaar lijkt me heel naief. Misschien heb je gelijk, maar zeker is dat niet.Reind schreef: 09 apr 2019, 11:19 @ROMO Dat zie ik niet als een probleem. Hoge restwaarde is gewoon een lage TCO. Kortom: onder aan de streep is zo'n electrisch ding gewoon helemaal niet duur. En dat feit is voor private lease bedrijven en andere financiers natuurlijk koren op de molen. Die gaan dus de onderkant voor de markt bestieren.
-
Dit vind ik dus beetje eng, 'wij' moeten(op den duur) ook. Voor wat? In Iets wat niet bewezen is dat het het milieu gaat redden gedwongen worden door overheden en internationale accoorden waar 'ik' niet mee ingestemd heb? Terwijl de intercontinentale scheep - en luchtvaart z'n gang nog kan en mag gaan. Ik herhaal 't keer op keer.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Die afschrijving die komt er heus wel, als we allemaal aan de EV zitten blijven ze geen goud waard natuurlijk. Gewoon net zoals het nu gaat, vermoed ik.
- Reind
Feit blijft dat ze minder complex zijn dan reguliere auto's en en daarmee minder variabele kosten op onderhoud. En een bewezen lage afschrijving geeft geen garantie voor de toekomst en het blijft koffiedik kijken. Maar lage runningcost heeft zich in de markt altijd vertaald naar lage afschrijving. Ik denk dat de vraag gaat stijgen als private lease aanbieders zich ermee gaan bemoeien. En dan zullen de prijzen alles behalve instorten.tomgtr schreef: 09 apr 2019, 11:24ook dat is natuurlijk onzin, niemand weet wat die dingen over 3/5 jaar gaan opbrengen. De situatie NU doortrekken naar over 5 jaar lijkt me heel naief. Misschien heb je gelijk, maar zeker is dat niet.Reind schreef: 09 apr 2019, 11:19 @ROMO Dat zie ik niet als een probleem. Hoge restwaarde is gewoon een lage TCO. Kortom: onder aan de streep is zo'n electrisch ding gewoon helemaal niet duur. En dat feit is voor private lease bedrijven en andere financiers natuurlijk koren op de molen. Die gaan dus de onderkant voor de markt bestieren.
Laatst gewijzigd door Reind op 09 apr 2019, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zouden we een Boeing met alleen een accupakket de lucht in krijgen Robin?
Scheep- en luchtvaart wordt ook vast wel genoeg aan gedaan, maar verder uiteraard wel eens met wat je bedoeld. Zit er zelf ook niet op te wachten.
Wat ik overigens niet snap. Als een Tesla toch al 500 km op een tank zou halen, dan moet het voor hun toch mogelijk zijn om dat ding met dezelfde accu en een enkele 'minder sterke' motor te leveren zodat dat ding op een acculading 1.000 / 1.200 kilometer haalt?
Heb je veel meer aan imho.

Scheep- en luchtvaart wordt ook vast wel genoeg aan gedaan, maar verder uiteraard wel eens met wat je bedoeld. Zit er zelf ook niet op te wachten.
Wat ik overigens niet snap. Als een Tesla toch al 500 km op een tank zou halen, dan moet het voor hun toch mogelijk zijn om dat ding met dezelfde accu en een enkele 'minder sterke' motor te leveren zodat dat ding op een acculading 1.000 / 1.200 kilometer haalt?
Heb je veel meer aan imho.
-
Is dat zo? Ik heb liever meer power dan 1000km reikwijdte. Zoals de Audi CEO in het filmpje eerder al aangaf.. 35km is de afstand die mensen gemiddeld rijden per dag.
De focus van Tesla was ook het 'leuker' maken van EV's he... Die 1000 komt vanzelf in beeld als de S dezelfde accu's en motoren als de 3 krijgt. Die techniek gaat momenteel met enorme stappen vooruit. We staan aan de vooravond van solid state accu's wat een enorme verandering gaat meebrengen.
De focus van Tesla was ook het 'leuker' maken van EV's he... Die 1000 komt vanzelf in beeld als de S dezelfde accu's en motoren als de 3 krijgt. Die techniek gaat momenteel met enorme stappen vooruit. We staan aan de vooravond van solid state accu's wat een enorme verandering gaat meebrengen.
-
Het heeft lang genoeg geduurd, laten we 't hopen: batterijcapaciteit en te snel leegraken is het laatste decennium iig bij mobile telefoontjes niet revolutionair geweest.Wimo schreef: 09 apr 2019, 11:48 We staan aan de vooravond van solid state accu's wat een enorme verandering gaat meebrengen.
Ik weet 't niet. Eerst zien dan geloven:)
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
De mobieltjesindustrie is gebaad bij regelmatige vervanging.
Vandaar ook die geruchten dat updates voor een vertraging zorgen, zodat mensen uit frustratie maar een nieuwe kopen.
Dat zal voor auto's niet opgaan.
Vandaar ook die geruchten dat updates voor een vertraging zorgen, zodat mensen uit frustratie maar een nieuwe kopen.
Dat zal voor auto's niet opgaan.