
Morgen nog een klein stukje rechtsvoor afmaken.
Gr Ron
Zo lang je met een dual action machine (waarbij de schijf zich dus ook op de machine wat verplaatst) aan de slag gaat en niet met een roterende machine kun je mits je een beetje normaal doet de lak weinig kwaad doen. Starten met een roterende machine zal ik niemand aanraden want dat vergt wel wat ervaring. Daarnaast is nabewerken met een dual action vaak nodig om een echt mooi resultaat te krijgen.JP schreef: 30 mar 2019, 17:33 Mooi resultaat Ron, ik heb het nooit aangedurfd....heb de poetsmachine dan ook maar doorverkocht.
Dat is echt iets van vroeger. Tegenwoordig wordt er zelden nat gepolijst. De middelen die op de markt zijn vereisen dat ook niet (integendeel). Als je echt met zware compounds gaat polijsten wil het nog wel eens stoffen maar je wast de auto toch weer voor de volgende stap (bijv waxen) dus meestal is dat niet zo'n probleem.erwin20vt schreef: 04 apr 2019, 22:39 Een auto poetsen in de omgeving van de auto zijn ze al niet blij mee, siliconen is te vet waardoor de lak niet goed hecht en erg vervelend om eraf te krijgen.......volgende keer dus beter wachten idd....maar ga er vanuit dat hij goed ontvet is. Resultaat is wel super! Je zou hem evt ook nog nat kunnen polijsten met de tuinslang erbij dan heb je minder snel verbrandde lak en de spetters die je op kunstof delen krijgt was je er makkelijk van af. Je blijft alleen zelf niet erg schoon
Dit inderdaad! Toen ik nog een blauwe maandag in de schade werkte hadden we vaak zat auto's die juist eerst gepoetst moesten worden om de daadwerkelijke kleur te kunnen zien die de auto ooit had!mark123 schreef: 05 apr 2019, 08:41Dat is echt iets van vroeger. Tegenwoordig wordt er zelden nat gepolijst. De middelen die op de markt zijn vereisen dat ook niet (integendeel). Als je echt met zware compounds gaat polijsten wil het nog wel eens stoffen maar je wast de auto toch weer voor de volgende stap (bijv waxen) dus meestal is dat niet zo'n probleem.erwin20vt schreef: 04 apr 2019, 22:39 Een auto poetsen in de omgeving van de auto zijn ze al niet blij mee, siliconen is te vet waardoor de lak niet goed hecht en erg vervelend om eraf te krijgen.......volgende keer dus beter wachten idd....maar ga er vanuit dat hij goed ontvet is. Resultaat is wel super! Je zou hem evt ook nog nat kunnen polijsten met de tuinslang erbij dan heb je minder snel verbrandde lak en de spetters die je op kunstof delen krijgt was je er makkelijk van af. Je blijft alleen zelf niet erg schoon
Komt er ook een bussenkop op? En squadra airbox op de kelken? Blijft een cool ding, en elke keer als ik er een zie mis ik m'n oude giuliaRS-Ron schreef: 06 apr 2019, 09:14 De Cosworth 2.1 zuiger is een relatief old fashion vorm van tunen. Anno 2019 zijn er legio zuigers te krijgen die veel moderner zijn. Ik wilde alleen perse een 2.1. Vind de oude vorm van tuning wel leuk bij een 51 jaar oude auto. De specialist die het blok opbouwt heeft de nodige ervaring. De compressie zal niet te hoog worden, maar wel fors meer dan de huidige standaard zuigers. Worden ook wat extremere nokkenassen in gezet. Stationair zal ie wat onregelmatiger lopen, maar dat hoort er, vind ik, een beetje bij. Zet er nu luchtfilter op, om nu door te rijden met open kelken is niet echt slim. Kelken blijven wel voor het geluid.
Gr Ron
Gebruikers op dit forum: Bakker, Bing [Bot], Bokkepoot, Dimitri, e30touring1990, Majestic-12 [Bot], nickdoesburg, Philipoo en 1 gast