WJ schreef: 03 apr 2019, 21:49
Ik ben met een winkelpandje bezig. Winkel heeft een afdakje en vangt best lekker de zon, dus nu wilde ik daar wat zonnepanelen op gaan leggen. De winkel gaat ook van het gas af, en wil dus elektrische vloerverwarming gaan leggen.
Heb het idee dat overdag zonnepanelen en elektrische vloerverwarming best een goede combo kan zijn voor een winkelpandje waar s'avonds toch niemand is.
Iemand daar (elektrische vloerverwaming) ervaring mee en mij wat suggesties kwa merken/bedrijven kan doen? Gaat om 65m2.
En die elektrische vloerverwarming stook je juist in de periode (winter) dat de minste opwek van zonnepanelen is.
Zolang de salderingsregeling bestaat geen probleem, maar als die eraf gaat kon je jezelf wel eens flink in de vingers snijden.
En ipv vloerverwarming zou mijn gedachte eerder gaan naar van die infrarood stralings-panelen (let wel, heb ik zelf geen ervaring mee).
(Haakt een beetje in op mijn reactie hierboven, vloerverwarming zou je ook op temperatuur moeten houden buiten openingstijden.)
Ik zou in eerste instantie de gasaansluiting laten zitten tegen het leegstandstarief.