Wat een topdag had moeten worden DF-CPZ07 boutje trilt eruit

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Wat een topdag had moeten worden DF-CPZ07 boutje trilt eruit

Bericht door GTRene » 08 aug 2007, 19:34

Lekker op weg naar DF-CPZ07 mooi op tijd :wink: zie ik een dikke 745d opduiken die ook de snelweg opkwam met een geweld dus die had er zin in 8) ik reed rustig maar dacht ff erachter aan kijken hoe hard zo'n ding trekt, en hij zag me aankomen ging opzij en trapte vol in, maar ik had alles ook scherp staan en kon er wel bij wegrijden, echter ik hoorde wat vreemde geluiden,dacht eerst rotzooi op de weg? toen iets wat harder een bout ofzo? toen een sjirp en het lampje brandde van de accu :shock: :? dacht ow..toen nog een sjirp en water werd warmer :? dus ik was alweer opzij rustig aan en die dikke 745d er voorbij, dacht ik ga niet dom door ff in de gaten houden...hup de verwarming erbij aan met de nwu kachelwaterpomp en prompt zakte de temp voor kort en wer ff later weer warmer en toen sneller..dus hup berm in stoppen en toen psssst expansievat druk en weer koelvloeistof onder kap onder auto aaaaaaaagh ..pech kon wel janken, een bout was niet losgetrild maar afgeknapt (blijkt nu mede door een verkeerde tensioner en verkeerde bouten waardoor de tensioner ging wrikken! nu dus maar alles nwe besteld maar dan de goede er tussen zoals het hoort, nu nog de M8 eruit zien te boren) van een multiriem spanner der airco en die kwam tussen de lange grote multiriem van de ventilateur/dynamo/waterpomp/stuurbekrachtiging...dus die knapte en het ventilateur wiel erg beschadigt door die bout...en de airco riem was nog net heel maar er wel af en zwaar beschadigt omdat die spanner los was...pfff BIG DRAMA

Ondertussen wat mensen gebeld en ook Peter van DF maar er was geen repareren mogelijk en al helemaal niet voor CPZ.

Stond ik daar langs de A1 hecto 70,2 afslag 18 richting Amersfoort komt er een rijkswaterstaat man aan...nou dat vond ie wel lullig allemaal maar wat een bijzondere auto en of ie foto's mocht maken ;-) achja, kreeg ik nog zo'n beertje die je normaal krijgt bij een ongeval ofzo, maar hij zegt dit is zo bijzonder jij krijgt er ook 1 ;-) ach was wel aardig.

Toen kwam die man met een truck via RouteMobile maar van een ander bedrijf, mochten ze de Hartge niet terug brengen maar eerst naar Apeldoorn en morgen door iemand anders naar Almelo?!! ik zeg wat!! neeeeeee maarja geen voet tussen te krijgen bij die dame achter de telefoon(*&%$) dus opperde ik een gok naar een BMW dealer in Apeldoorn maar die hadden het erg druk en zagen me eerst liever gaan of morgen doen zeg maar...ik wilde het wel zelf proberen, tjonge zoeken naar de juiste delen omdat niks origineel een doorsnee auto is, later hielpen ze me toch goed(koste me wel weer een bom duiten), gelukkig want we kwamen er niet zo snel uit, en nu noodreparatie en straks alles nwe bestellen en werk aan de winkel en hopen dat zo'n bout niet weer lostrilt...damn , maar het belangrijkste ik ben thuis en de Hartge staat in de garage dus kan weer rustiger slapen ;-) wel helemaal gesloopt en armen beschadigt door prutsen met die riem maarja, ben in elk geval in m'n huisje...zere kop en kan eerder huilen dan lachen baal echt enorm dat de dag zo perfect leek, alles net mee ook weer en al die leuke DF mensen met hun cars...

Dus hele dag in de soep waar ik me zo op had verheugd, ik kom al "moeilijk" de deur uit en ben ik er uit en wat ernaar uit zou zien als een Topdag krijg ik dit, kan wel janken!! had alles klaar extra wat nwe dingen erop en schoon gemaakt en gewassen en bandendruk enz enz en helm en handschoenen en jas gekocht extra geld mee de DF cap mee en DF shirt aan, allemaal voor dit aaaaaaaaaaaargh maargoed, tis niet anders, hoop dat jullie het leuk hebben gehad, had er heel graag bij willen zijn.

Nu morgen amar eens gaan bestellen van onderdelen, wil alle draaiende delen nu nieuw...
De bout die losliet van de riemspanner der airco-multiriem van M8 die schoot eruit werd meegenomen en beschadigde de grote lange multiriem van waterpomp/dynamo/stuurbekrachtiging enz die riem knapte dus door die bout en stukken van het loopwiel van de ventilateur dus mazzel dat ik met die nwe grote riem thuis kon komen...nu morgen alle opnieuw bestellen, alle loopwielen 3 stuks, 2x multiriem en 2x spanners en wat bouten en het grote loopwiel van de ventilateur.
Dat loopwiel moest eraf en daar waar je kunt stellen M6 brak af, kon monteur daar weinig aan doen...aaaaah dus hopen dat ik die er uit kan krijgen...

Sorry voor de mensen die gehoopt hadden de kar te horen en te zien, ik wilde dat ook graag delen, maar dat wisten jullie al :wink: deze dag kan ik nooit weer overdoen helaas #$&^%@ :twisted: , maar misschien komen er nog andere dagen, al moet ik me wel weer helemaal oppompen daarvoor klote kop van me ook.
Laatst gewijzigd door GTRene op 11 aug 2007, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 08 aug 2007, 19:45

Balen René! Nou, zal ongetwijfeld wel weer goedkomen. ;)

Succes ermee!

Peric

Bericht door Peric » 08 aug 2007, 20:19

Jezus René, dat moet jij weer hebben.

Kut voor je, maar in ieder geval 'valt de schade mee'. Beter had geweest helemaal geen schade, maar dit is nog te overzien..

GTRene

Bericht door GTRene » 08 aug 2007, 20:30

Thx, schade valt inderdaad mee, maar die topdag is weg en daar ging ik voor, lang niet gehad...en nu nog langer niet en al 8 jaar niet gereden op een circuit als zandvoort en dan ook nog met zoveel leden van dat leuke DF forum... :cry: achja, het zakt wel weer...morgen ff langs de dealer en het hele programma maar bestellen, ik zal met een kleine 1.000,- euro totaal wel klaar zijn denk ik, maar dan heb ik het ook weer in nieuwstaat, nu nog ff zorgen en niet of erg rustig rijden, dan repareren en kan ik weer "zorgeloos" genieten hoop ik 8) stomme bout ook, en tja die zit ook niet echt in het zicht en in die draaierij van riemen niet gespot helaas, anders had het nog zeker een tijdje meegegaan.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 aug 2007, 20:46

Erg shit man :cry:

Dat een dag waarop je je zo verheugd zo kan lopen :? Succes met de herstel werkzaamheden :!:

MoNkToNk

Bericht door MoNkToNk » 08 aug 2007, 21:05

Zwaar balen :( Hopelijk vallen de kosten mee om de boel weer te repareren.

Iig suc6!

HansD

Bericht door HansD » 08 aug 2007, 22:42

Zonde zeg. Hopen dat de schade meevalt.

Zo´n circuitdag komt er nog wel een keer. Wees maar blij dat het niet op het circuit gebeurde.

Tom

Bericht door Tom » 08 aug 2007, 22:51

Balen Rene!

Vroeg het nog aan peter waar je was... mistte je V8!

Maar aan de reacties te zien is iedereen positief, dus er komt vast een tweede keer!

Hubert D

Bericht door Hubert D » 08 aug 2007, 22:53

Balen man.
Hopen dat je het snel opgelost hebt en dan gauw vergeten.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 08 aug 2007, 22:53

Zonde, het geluid van jouw V8 was een leuke toevoeging geweest voor de aanwezigen op CPZ.

Hopenlijk snel (en een beetje betaalbaar) weer voor elkaar :)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 aug 2007, 22:55

Vervelend, maar misschien heeft dit er wel voor gezorgd dat je geen terminale schade aan je auto hebt gereden :wink:

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 08 aug 2007, 23:02

Supervervelend Rene,volgende keer maar beter

GTRene

Bericht door GTRene » 08 aug 2007, 23:04

partyondude schreef:Vervelend, maar misschien heeft dit er wel voor gezorgd dat je geen terminale schade aan je auto hebt gereden :wink:
:lol: Dat zei ik ook al bij die BMW dealer in Apeldoorn :wink: maar stond daar op een gegeven moment met tranen in de ogen van toen het bijna niet wilde lukken(noodreparatie, zag het al voor me nog meer geouwehoer onoverzichtelijker voor me meer zorgen ook al is het maar een ding maarja) en wat ik gemist heb omdat ik me er zo op verheugt had en eigenlijk heel goed kon gebruiken voor mijn koppie :roll:
Rene Haze had ook al pech hoorde ik van Peter...

Maar ik had er zo graag willen brullen met de Hartge, en was voor de rest in topconditie voor het circuit...op die los getrilde bout na, moet als ik dat weer opbouw of op laat bouwen maar met loctite? vastzetten.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 aug 2007, 23:06

Rene, het is niet het einde van wereld dude, er komen heus meer circuitdagen :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 08 aug 2007, 23:55

partyondude schreef:Rene, het is niet het einde van wereld dude, er komen heus meer circuitdagen :wink:
Ik sluit me hierbij aan. Ik hoop dat het snel weer in orde is!

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 09 aug 2007, 00:13

Jammer René, het was idd. een topdag.
Maar jammer genoeg was die pechduivel flink aan de gang vandaag........ik had schade, m'n uitlaatspruitstuk is gescheurd op een punt waar ie niet te lassen is en m'n 2e remschijf is gescheurd. :?

GTRene

Bericht door GTRene » 09 aug 2007, 00:37

Opa schreef:Jammer René, het was idd. een topdag.
Maar jammer genoeg was die pechduivel flink aan de gang vandaag........ik had schade, m'n uitlaatspruitstuk is gescheurd op een punt waar ie niet te lassen is en m'n 2e remschijf is gescheurd. :?
Klote Ron, zag ook dat je lichte averij hebt opgelopen? hoop dat je het weer netjes voor elkaar krijgt, je hebt in elk geval lekker zitten gummen 8) en vlammen met dat gat in de pijp, ik kwam niet eens halverwege de rit :? en etentje gemist :?

maargoed, op naar de volgende rit, en zandvoort zal er ook binnenkort van komen, hoop ook met de Hartge en met DF...zat net wat te Google en zag dat mijn kar al op vele site's staat zelfs chinees en zweeds ofzo haha lol, ook sommige laten weten dat ie te koop staat, waar er 1 vraagt waar en wil hem wel "kopen" maar heeft nog geen antwoord zoals hier :lol:

http://www.topspeed.com/cars/car-news/h ... 41171.html

heb geen haast dus wordt geen member daar, en die chinezen zin ook wel carnuts :lol: wel leuk te zien dat er nu meer bekend is van de auto die maar korte tijd echt in het licht heeft gestaan vanwege dat het geen grote produktie enzo betrof, nu als je de volle naam Google'd kom je veel tegen :lol: best grappig.

Rein

Bericht door Rein » 09 aug 2007, 01:17

Echt balen Rene! Had je Hartge graag gezien en gehoord! Vond het al raar dat je er nog steeds niet was om 17.00uur, omdat je ruim van te voren aanwezig zou zijn..

GTRene

Bericht door GTRene » 09 aug 2007, 01:35

Rein schreef:Echt balen Rene! Had je Hartge graag gezien en gehoord! Vond het al raar dat je er nog steeds niet was om 17.00uur, omdat je ruim van te voren aanwezig zou zijn..
Ja klopt, ik was om 13:05 al onderweg, dus zou rond 15:15 u daar al zijn na weer vol tanken op zandvoort, echt balen en dan net vandaag op een dag die echt telde als een leuke speciale dag, eindelijk veel DF'rs bij elkaar om eens ouderwets te genieten, volgende keer dan maar, had vast mooi geklonken in de duinen 8)

Maar toen ik langs de kant van de A1 stond nog wel een mooie Audi R8 gespot...dat zag er breed en stoer uit hoor zo op straat, cool :lol: jammer dat ik er niet achter aan kom rijden :cry: maar slechts kon toezien hoe hij lekker kon rijden en ik zat te wachten op een vrachtwagen die me bij een dealer moest brengen, maar eind goed al goed, verder alles oke en op naar het volgende DF uitje :idea:

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 09 aug 2007, 09:23

Mooi balen René :(
Ik ken dat wel een beetje: maar ja, mijn auto is bijna veertig jaar oud en dan verwacht je dat wel. Maar met zo'n nieuwe (ik vind 't nieuw) auto als die van jou komt zoiets toch wel als een hele nare verrassing.

Je krijgt zondag 2 september een goede bak koffie en een lekker stuk gebak van me!

Maik

Bericht door Maik » 09 aug 2007, 09:24

Balen René en René!!! :(
Ik keek af en toe goed om mij heen maar kon jullie bolides de hele tijd niet spotten, jammer hoor...

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 09 aug 2007, 10:28

Zonde man.
Ik had dat monster wel eens over het circuit willen zien gaan.
Volgende keer beter maar.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 aug 2007, 10:39

Balen Rene! Gelukkig is de schade binnen de perken gebleven. Succes met het herstel van de bolide, er komt vast wel weer een moment dat je het V8 monster los kunt laten op het circuit.

Michel

René130i

Bericht door René130i » 09 aug 2007, 10:47

partyondude schreef:Rene, het is niet het einde van wereld dude, er komen heus meer circuitdagen :wink:
Inderdaad. Maar toch een erg klote hulpeloos gevoel op dat moment. Ik voelde me gister net een klein kind die niet het speelgoed kreeg wat ie wou :lol:

Nou ja, hoop dat er snel een vervolg komt :D

GTRene

Bericht door GTRene » 09 aug 2007, 12:29

thx mannen, en voor de anderen die de pechduivel langskregen ook meer geluk de volgende keer.

Ik ben vanmorgen uurtje bij de dealer geweest dingen uit puzzelen en dan moet ik nog geluk hebben of het de juiste onderdelen zijn, het blok is dan M62 maar welk jaar precies want het veranderd soms per jaar, en sommige onderdelen zijn weer aangepast pfff achja kost wat meer tijd maar komt goed :lol:

Heb alle spanrollen compleet bestelt dus met dempers/veren en al, en natuurlijk nwe riemen en een nieuw waterpomploopwiel(waar multiriem over loopt en van hard kunstof?) omdat die erg beschadigt is door de uitgetrilde bout...

Verder ook maar meteen een nieuw remblok setje achter meegenomen want die is er ook bijna door, en de nwe blokken zijn euh wel een heel stuk dikker :wink: die gaan er vanmiddag ff op.

Plaats reactie