Uit Amerika importeren?
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Uit Amerika importeren?
Welke extra kosten kun je verwachten als je een auto uit de USA gaat importeren? Binnen de EU heb ik veel auto's binnen gehaald maar nog niet uit Amerika.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Laatst nog wat over behandeld hier vind je wat meer info:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... ght=import
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... ght=import
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
als het allemaal niet zo duur zou zijn en "complex"? toch wel ver weg en ik ben niet zo'n eerst kijken en dan kopen want dat kost ook weer aardig wat poen en te groot voor mijn kop(geregel) maar zit nog steeds met zo'n oude LHD TVR Tuscan V8 die daar te koop staat voor 26.000,- dollar en dan betaalt hij de bezorging dus incl bezorging NL maarja dan komt de belasting...BTW en nog een 10% ? las ik ergens? dus een kleine 30% nog over die 1972? auto...en veel onzekerheid(geen ervaring mee) en ach zou dan toch ook eerst de Hartge verkocht moeten hebben voor een deel van het geld, maar vind die oude TVR auto's gewoon gaaf..en die helemaal..scary to drive
Misschien toch beter om b.v. een moderne TVR Chimeara te kopen en een goed onderstel eronder en motortuning erop, zodat je een soort race tuscan V8 krijgt met zo'n 450<>500pk en 1100kg... :twisted:

Misschien toch beter om b.v. een moderne TVR Chimeara te kopen en een goed onderstel eronder en motortuning erop, zodat je een soort race tuscan V8 krijgt met zo'n 450<>500pk en 1100kg... :twisted:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
@Dick,
Lang gezocht voor bevestigingen, hier vind je een mooi overzicht van kosten van bv een auto/motro of truck of ouder dan 30 jaar vortuig import vanuit Amerika met een paar leuke dingen althans bv de BTW op een ouder dan 30 jaar voertuig is maar 6% en schijnbaar geen invoerrechten
dus redelijk.
maar trucks en misschien dus ook grijs kenteken is 22% invoerrechten!!
Verder schijnen zij ook alles voor je te kunnen regelen? iemand bekent met hun? lijkt redelijk vertrouwd en bestaat allang....?
anders eventueel een adres om eens te gebruiken met bv de TVR tuscan oid van meer dan 30 jaar oud waarover je dan schijnbaar geen invoerrechten en maar 6% BTW betaald dus valt me mee.
http://www.schumachercargo.nl/index_bes ... igtips.htm
Lang gezocht voor bevestigingen, hier vind je een mooi overzicht van kosten van bv een auto/motro of truck of ouder dan 30 jaar vortuig import vanuit Amerika met een paar leuke dingen althans bv de BTW op een ouder dan 30 jaar voertuig is maar 6% en schijnbaar geen invoerrechten

maar trucks en misschien dus ook grijs kenteken is 22% invoerrechten!!
Verder schijnen zij ook alles voor je te kunnen regelen? iemand bekent met hun? lijkt redelijk vertrouwd en bestaat allang....?

http://www.schumachercargo.nl/index_bes ... igtips.htm
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
euhm wat is een hawk hpp+HANZ06 schreef:met deze stand van de dollar is het helemaal lekker om onderdelen uit de states te halen.
Hawk hpp+ voor mijn corvette 190 dollar voor en achter.
Binnenkort ook maar eens shoppen voor een remmenset en schokbrekers.
Grtz,Hanz06
en wat voor remmenset wil je?? daar zit toch al een superset onder die bijna de kortste remweg heeft van alle auto's iets van 34 meter ofzo? en die schokbrekers zijn toch ook niet verkeerd van de Z06?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Inderdaad dat kan in theorie , echter als je alles laat regelen via een erkent bedrijf en hen de betaling laat doen wordt het wat moeilijker lijkt me, maar als het echt totaal "maar" 6% BTW opzit op een klassieker van 30 plus dan is het zeker te doen, en zelf daar heen reizen en op de gok op lange afstand betalen is toch best een risico vind ik.hugo schreef:belasting over het aanschaf bedrag? Indien particulier aangeschaft kan je toch lekker creatief doen? Gewoon zwart op wit laten zien dat je 10 ruggen minder hebt betaald dan werkelijk zo is, dan reduceer je de belastingen weer.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Het kan altijd beterGTRene schreef:euhm wat is een hawk hpp+HANZ06 schreef:met deze stand van de dollar is het helemaal lekker om onderdelen uit de states te halen.
Hawk hpp+ voor mijn corvette 190 dollar voor en achter.
Binnenkort ook maar eens shoppen voor een remmenset en schokbrekers.
Grtz,Hanz06
en wat voor remmenset wil je?? daar zit toch al een superset onder die bijna de kortste remweg heeft van alle auto's iets van 34 meter ofzo? en die schokbrekers zijn toch ook niet verkeerd van de Z06?

Grtz,Hanz06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Ik moet nog zien te achterhalen wat de ombouw naar Nederlandse specificaties kost. Kom daar nog niet uit. Eerlijk gezegd ook geen idee wat er precies aangepast moet worden. De Schumacher club van boven hebben heel snel gereageerd.
Het zou eventueel om een Avalanche gaan. Ik heb onlangs in een nieuwe Suburban kunnen rijden en was zeer positief verrast. Geen scheurijzer, maar dat zoek ik ook niet want daar heb ik er al twee van. Zoek meer een auto waar ik 50.000km per jaar relaxed m'n werk mee kan doen, veel ruimte heeft en ook nog eens de M5 kan trekken.
Het zou eventueel om een Avalanche gaan. Ik heb onlangs in een nieuwe Suburban kunnen rijden en was zeer positief verrast. Geen scheurijzer, maar dat zoek ik ook niet want daar heb ik er al twee van. Zoek meer een auto waar ik 50.000km per jaar relaxed m'n werk mee kan doen, veel ruimte heeft en ook nog eens de M5 kan trekken.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
- Prins Claus †
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
- Auto: BMW 118iA
- Locatie: Zuid-Limburg
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Dan kan er vast nog wel een roadster mee in de kofferbakDick Hoekendijk schreef:Ik moet nog zien te achterhalen wat de ombouw naar Nederlandse specificaties kost. Kom daar nog niet uit. Eerlijk gezegd ook geen idee wat er precies aangepast moet worden. De Schumacher club van boven hebben heel snel gereageerd.
Het zou eventueel om een Avalanche gaan. Ik heb onlangs in een nieuwe Suburban kunnen rijden en was zeer positief verrast. Geen scheurijzer, maar dat zoek ik ook niet want daar heb ik er al twee van. Zoek meer een auto waar ik 50.000km per jaar relaxed m'n werk mee kan doen, veel ruimte heeft en ook nog eens de M5 kan trekken.

Ongeveer $40k voor een full options Avalanche met 20" wielen. Dat is dus €27000. Daar heb je net een Polo SDI voor in NL. Ik bedoel maar...
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Dick, een hele grote tip van mijn kant!!!!!!
Let op bij de keuring dat er een EU spec's trekhaak onder kan.....een US spec trekhaak kan worden afgekeurd of past niet etc.
Koop zo'n ding gewoon bij een USA specialist met NL-kenteken om gezeur te voorkomen.
Als het heel erg simpel is zouden veel meer mensen dit zelf doen....
Let op bij de keuring dat er een EU spec's trekhaak onder kan.....een US spec trekhaak kan worden afgekeurd of past niet etc.
Koop zo'n ding gewoon bij een USA specialist met NL-kenteken om gezeur te voorkomen.
Als het heel erg simpel is zouden veel meer mensen dit zelf doen....