Uit Amerika importeren?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Uit Amerika importeren?

Bericht door Dickh. » 05 aug 2007, 20:31

Welke extra kosten kun je verwachten als je een auto uit de USA gaat importeren? Binnen de EU heb ik veel auto's binnen gehaald maar nog niet uit Amerika.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 aug 2007, 20:48

Laatst nog wat over behandeld hier vind je wat meer info:

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... ght=import

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 05 aug 2007, 22:02

Inderdaad. Ik had laatst ook al een idee om vanuit de VS te importeren. Zitten nog wat haken en ogen aan schijnbaar, met dank (?) aan onze geweldig belastingstelsel ten aanzien van auto's. Anders importeer ik er wel eentje voor je over een tijdje, Dick ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 aug 2007, 22:49

als het allemaal niet zo duur zou zijn en "complex"? toch wel ver weg en ik ben niet zo'n eerst kijken en dan kopen want dat kost ook weer aardig wat poen en te groot voor mijn kop(geregel) maar zit nog steeds met zo'n oude LHD TVR Tuscan V8 die daar te koop staat voor 26.000,- dollar en dan betaalt hij de bezorging dus incl bezorging NL maarja dan komt de belasting...BTW en nog een 10% ? las ik ergens? dus een kleine 30% nog over die 1972? auto...en veel onzekerheid(geen ervaring mee) en ach zou dan toch ook eerst de Hartge verkocht moeten hebben voor een deel van het geld, maar vind die oude TVR auto's gewoon gaaf..en die helemaal..scary to drive :lol:
Misschien toch beter om b.v. een moderne TVR Chimeara te kopen en een goed onderstel eronder en motortuning erop, zodat je een soort race tuscan V8 krijgt met zo'n 450<>500pk en 1100kg... :twisted:

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 05 aug 2007, 23:07

OK, bedankt. 10% invoerrechten dus over aanschafprijs vermeerderd met vervoer en verzekering. BTW krijg ik terug en BPM vervalt omdat het om grijsketeken zou gaan.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 05 aug 2007, 23:37

BDA Escalade met 22 inch movit-etalage? :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 aug 2007, 23:48

@Dick,

Lang gezocht voor bevestigingen, hier vind je een mooi overzicht van kosten van bv een auto/motro of truck of ouder dan 30 jaar vortuig import vanuit Amerika met een paar leuke dingen althans bv de BTW op een ouder dan 30 jaar voertuig is maar 6% en schijnbaar geen invoerrechten :lol: dus redelijk.

maar trucks en misschien dus ook grijs kenteken is 22% invoerrechten!!

Verder schijnen zij ook alles voor je te kunnen regelen? iemand bekent met hun? lijkt redelijk vertrouwd en bestaat allang....? :roll: anders eventueel een adres om eens te gebruiken met bv de TVR tuscan oid van meer dan 30 jaar oud waarover je dan schijnbaar geen invoerrechten en maar 6% BTW betaald dus valt me mee.


http://www.schumachercargo.nl/index_bes ... igtips.htm

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 06 aug 2007, 00:13

met deze stand van de dollar is het helemaal lekker om onderdelen uit de states te halen.
Hawk hpp+ voor mijn corvette 190 dollar voor en achter.
Binnenkort ook maar eens shoppen voor een remmenset en schokbrekers.

Grtz,Hanz06 :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 aug 2007, 00:19

HANZ06 schreef:met deze stand van de dollar is het helemaal lekker om onderdelen uit de states te halen.
Hawk hpp+ voor mijn corvette 190 dollar voor en achter.
Binnenkort ook maar eens shoppen voor een remmenset en schokbrekers.

Grtz,Hanz06 :wink:
euhm wat is een hawk hpp+
en wat voor remmenset wil je?? daar zit toch al een superset onder die bijna de kortste remweg heeft van alle auto's iets van 34 meter ofzo? en die schokbrekers zijn toch ook niet verkeerd van de Z06?

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 06 aug 2007, 01:16

belasting over het aanschaf bedrag? Indien particulier aangeschaft kan je toch lekker creatief doen? Gewoon zwart op wit laten zien dat je 10 ruggen minder hebt betaald dan werkelijk zo is, dan reduceer je de belastingen weer.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 aug 2007, 01:47

hugo schreef:belasting over het aanschaf bedrag? Indien particulier aangeschaft kan je toch lekker creatief doen? Gewoon zwart op wit laten zien dat je 10 ruggen minder hebt betaald dan werkelijk zo is, dan reduceer je de belastingen weer.
Inderdaad dat kan in theorie , echter als je alles laat regelen via een erkent bedrijf en hen de betaling laat doen wordt het wat moeilijker lijkt me, maar als het echt totaal "maar" 6% BTW opzit op een klassieker van 30 plus dan is het zeker te doen, en zelf daar heen reizen en op de gok op lange afstand betalen is toch best een risico vind ik.

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 06 aug 2007, 07:39

Zojuist een mail aan die Schumacher club verzonden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 aug 2007, 09:07

Dick Hoekendijk schreef:Zojuist een mail aan die Schumacher club verzonden.
Ben benieuwd, zo te zien en te lezen doen ze het vaak en kunnen ze je alles uit handen halen en alles onder 1 team, dat is wel prettig, als ie goed is tegen een faire prijs kunnen er meer van hun diensten gebruik maken :D

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 06 aug 2007, 09:55

GTRene schreef:
HANZ06 schreef:met deze stand van de dollar is het helemaal lekker om onderdelen uit de states te halen.
Hawk hpp+ voor mijn corvette 190 dollar voor en achter.
Binnenkort ook maar eens shoppen voor een remmenset en schokbrekers.

Grtz,Hanz06 :wink:
euhm wat is een hawk hpp+
en wat voor remmenset wil je?? daar zit toch al een superset onder die bijna de kortste remweg heeft van alle auto's iets van 34 meter ofzo? en die schokbrekers zijn toch ook niet verkeerd van de Z06?
Het kan altijd beter :wink:

Grtz,Hanz06

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 06 aug 2007, 18:43

Hawk HPplus zijn remblokken. :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 aug 2007, 18:48

Opa schreef:Hawk HPplus zijn remblokken. :wink:
ah thx :idea: over remblokken gesproken zal binnenkort ook eens nwe bestellen achter...volgens mij zit er standaard BMW spul in, maar je kan toch ook BMW Motorsport onderdelen krijgen die nog net iets "beter" zijn? iemand die dat weet??

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 06 aug 2007, 21:15

Ideaal om nu te bestellen met die dollar koers!

Hou er alleen wel rekening mij dat de spec van US auto's vaak anders is dan de EU auto's. Ook afstelling van motoren ed.

Wat gaat het worden Dick?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 06 aug 2007, 22:50

Dick, een auto vervoeren kost je ongeveer 1500euro per container, er zijn diverse club's die dit professioneel doen.

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 07 aug 2007, 06:48

Ik moet nog zien te achterhalen wat de ombouw naar Nederlandse specificaties kost. Kom daar nog niet uit. Eerlijk gezegd ook geen idee wat er precies aangepast moet worden. De Schumacher club van boven hebben heel snel gereageerd.

Het zou eventueel om een Avalanche gaan. Ik heb onlangs in een nieuwe Suburban kunnen rijden en was zeer positief verrast. Geen scheurijzer, maar dat zoek ik ook niet want daar heb ik er al twee van. Zoek meer een auto waar ik 50.000km per jaar relaxed m'n werk mee kan doen, veel ruimte heeft en ook nog eens de M5 kan trekken.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 07 aug 2007, 07:18

Avalanche is wel gaaf. Vind het overigens knap dat je positief verrast was over het benzineverbruik. :wink:

Is het overigens geen optie om hem gewoon bij zo'n bedrijf als Pietersen (Rotterdam) te kopen?

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 07 aug 2007, 18:46

Kijk! Dat is het echte werk ;)

Niet eens zo'n slecht idee om bij een "specialist" te gaan kijken. Je betaald weliswaar hun marge, maar je hebt wellicht geen gezeur met afstelling van de motor met gas en evt de radio (Amerika heeft toch oneven frequentie voor radio?) en navigatie.

Ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Prins Claus †
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
Auto: BMW 118iA
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door Prins Claus † » 07 aug 2007, 19:35

Kan Laurens d'r niet gewoon een paar postzegels opplakken en opsturen die handel? ;)

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 07 aug 2007, 21:43

Dick Hoekendijk schreef:Ik moet nog zien te achterhalen wat de ombouw naar Nederlandse specificaties kost. Kom daar nog niet uit. Eerlijk gezegd ook geen idee wat er precies aangepast moet worden. De Schumacher club van boven hebben heel snel gereageerd.

Het zou eventueel om een Avalanche gaan. Ik heb onlangs in een nieuwe Suburban kunnen rijden en was zeer positief verrast. Geen scheurijzer, maar dat zoek ik ook niet want daar heb ik er al twee van. Zoek meer een auto waar ik 50.000km per jaar relaxed m'n werk mee kan doen, veel ruimte heeft en ook nog eens de M5 kan trekken.
Dan kan er vast nog wel een roadster mee in de kofferbak ;)

Ongeveer $40k voor een full options Avalanche met 20" wielen. Dat is dus €27000. Daar heb je net een Polo SDI voor in NL. Ik bedoel maar...

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 08 aug 2007, 11:09

Dick, een hele grote tip van mijn kant!!!!!!

Let op bij de keuring dat er een EU spec's trekhaak onder kan.....een US spec trekhaak kan worden afgekeurd of past niet etc.

Koop zo'n ding gewoon bij een USA specialist met NL-kenteken om gezeur te voorkomen.

Als het heel erg simpel is zouden veel meer mensen dit zelf doen....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KoenM, Riceaux, Will F., Wout309t en 10 gasten