Ik heb gisteren ff mogen rijden. De laatste 1-serie die ik reed was de 130i van Arthur en dat zal minstens 10 jaar geleden zijn. Ik was helemaal weg van de 130i, echt een heerlijke wagen. Des te leuker was het om in de 135i te rijden, zeker omdat ik nogal fan van atmosferische motoren ben.
De staat van deze auto is echt super. Gewoon echt een frisse auto, strak in de lak, fris en schoon interieur en voelt heerlijk solide. Een auto die na doet denken waarom je überhaupt nog een hobby auto nodig hebt als je ook dit alle dag kunt rijden
De 3.0 turbo motor is imho gewoon bizar voor een auto van dit formaat. Ik vind het wel een sleeper hoor, gevoelsmatig zit dit op een pk-tje of 370 en misschien nog wel meer. De auto is niet licht maar de motor sleurt er vanaf stationair tot aan het rode gebied aan als een jachthond die een prooi op het spoor is. De R6 klinkt hetzij iets gedempt als een echte BMW motor, wat een heerlijk blok!
Een tijd terug heb ik samen met Jaap proefgereden in een E46 M3 voor rond de aanschafprijs van deze 135i maar dat is wel een no brainer hoor. Als totaal pakket om lekker mee te knallen is dit de betere keuze.