Bmw 135i N54 (OS Giken sperr pag 9.)
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Re: Bmw 135i N54
Gave auto in deze kleur, van de bekleding ben ik iets minder gecharmeerd. Persoonlijk zou ik dit model eerder kopen dan een 135i HB.
- Vliet
Prachtige auto. Mooiste carrosserie ook voor dit blok. Dit topic is misschien wel interessant voor de performance vragen die je hebt: viewtopic.php?f=3&t=34926
-
Weer een mooie erbij hier, complimenten!
Ruben (N55 135i cabrio handbak met precies dezelfde lage km stand
)
Ruben (N55 135i cabrio handbak met precies dezelfde lage km stand

- WJ
Heel gaaf ding. Velgen en kleur ook helemaal top. En inderdaad ook al op MP zitten bewonderen.
-
Na het klei-en en polijsten, ik had gevraagd om een snelle actie 5 uur, is alles nu in het zonnetje erg goed te zien.
Hij is echt heel heel mooi en netjes en ik weet sinds vanavond ook hoe dat kan na 11 jaar.
Er ziiten nog wat spinneweb krasjes, heel fijn en alleen in de felle zon te zien onder een bepaalde hoek, wat steenslagjes op de kap en 1 kleine vogelpoep schade die al bijna weg is. Verder helemaal niks geen deukjes of andere dingen.
Komende week gaat de 135 naar een echte detailer die de auto een week houd om nog ff de puntjes op de i te zetten in de loze uurtjes en de steenslag even weg werken met de lakstift die ik net bij de spuiter gehaald heb.
Vanavond voor het eerst de eerste eigenaar gesproken en kreeg echt het verhaal te horen wat ik wilde maar ook wel verwacht had.
Een wat oudere man die de auto nieuw heeft gekocht, de auto altijd binnen gestaan en met regen niet naar buiten.
In de winter bleef de auto binnen en pekel heeft ie nooit gezien.
Hij reed met zn alfa 156 altijd door de polder (en bermen) waardoor de lak onder aan de auto kaal was, de bmw kwam niet meer in de polder. Hij had onder de voetmat bij de pedalen een dun hardboard plaatje liggen om te voorkomen dat er hak afdruk in de originele vloerbedekking zou komen door het instappen
.
De auto werd altijd hand gewassen en hij had allerlei mooie verhalen hoe zuinig hij erop was en zn vrouw op de achtergrond in de kamer alles bevestigen of nog ff wat toevoegen. Hij deed hem weg omdat hij er te weinig van genoot vanwege angst voor beschadigingen, in zeeuwsvlaanderen was een limiet van max 100km/h vertelde hij, dat was ook lastig met de 135i.
Als verrassing melde hij nog even wat upgrades. Alle draagarmen en het subframes zijn los geweest voor de m series rubbers, en voor met powerflex. En hij heeft nog steeds powerflex zwart liggen voor de middelste rubbers van de draagarmen achter. Maar er is al genoeg gebeurt.
De auto werd na 10 jaar als nieuw door verkocht aan de 2e eigenaar via internet.
De 2e eigenaar heb ik ook vandaag gesproken. Hij had ook nog een leuke verassing, hij heeft er een Berk Racing street perfomance onder gezet. middenpijp en einddemper. Daar komt dus het dikke geluid vandaan... De nieuwe kw 1 set wist ik al dat die er nieuw onder gezet is door hem. Geen van de 2 eigenaren heeft bakolie gedaan of differentieel olie. Dat gaat nog gebeuren.

Hij is echt heel heel mooi en netjes en ik weet sinds vanavond ook hoe dat kan na 11 jaar.
Er ziiten nog wat spinneweb krasjes, heel fijn en alleen in de felle zon te zien onder een bepaalde hoek, wat steenslagjes op de kap en 1 kleine vogelpoep schade die al bijna weg is. Verder helemaal niks geen deukjes of andere dingen.
Komende week gaat de 135 naar een echte detailer die de auto een week houd om nog ff de puntjes op de i te zetten in de loze uurtjes en de steenslag even weg werken met de lakstift die ik net bij de spuiter gehaald heb.
Vanavond voor het eerst de eerste eigenaar gesproken en kreeg echt het verhaal te horen wat ik wilde maar ook wel verwacht had.
Een wat oudere man die de auto nieuw heeft gekocht, de auto altijd binnen gestaan en met regen niet naar buiten.
Hij reed met zn alfa 156 altijd door de polder (en bermen) waardoor de lak onder aan de auto kaal was, de bmw kwam niet meer in de polder. Hij had onder de voetmat bij de pedalen een dun hardboard plaatje liggen om te voorkomen dat er hak afdruk in de originele vloerbedekking zou komen door het instappen

De auto werd altijd hand gewassen en hij had allerlei mooie verhalen hoe zuinig hij erop was en zn vrouw op de achtergrond in de kamer alles bevestigen of nog ff wat toevoegen. Hij deed hem weg omdat hij er te weinig van genoot vanwege angst voor beschadigingen, in zeeuwsvlaanderen was een limiet van max 100km/h vertelde hij, dat was ook lastig met de 135i.

Als verrassing melde hij nog even wat upgrades. Alle draagarmen en het subframes zijn los geweest voor de m series rubbers, en voor met powerflex. En hij heeft nog steeds powerflex zwart liggen voor de middelste rubbers van de draagarmen achter. Maar er is al genoeg gebeurt.

De auto werd na 10 jaar als nieuw door verkocht aan de 2e eigenaar via internet.
De 2e eigenaar heb ik ook vandaag gesproken. Hij had ook nog een leuke verassing, hij heeft er een Berk Racing street perfomance onder gezet. middenpijp en einddemper. Daar komt dus het dikke geluid vandaan... De nieuwe kw 1 set wist ik al dat die er nieuw onder gezet is door hem. Geen van de 2 eigenaren heeft bakolie gedaan of differentieel olie. Dat gaat nog gebeuren.

Laatst gewijzigd door jacobt op 21 feb 2019, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+

-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Mooi verhaal van die vorige eigenaren. Die auto verdient het om zo verder behandeld te blijven. Hoewel dat plankje vanwege de voetafdruk op het tapijt wel over de limit is.
Veel plezier er mee!
Veel plezier er mee!
-
- Auto: m240i xdrive
vind dit nog 1 van de mooiere 1 serie,s
- Knot
Mooi opvallend ding.
Zou de turbo org laten. Wagner downpipe en intercooler nemen. Custom remap en lekker km maken.
Zou de turbo org laten. Wagner downpipe en intercooler nemen. Custom remap en lekker km maken.
-
Dat is iets te kort door de bocht misschien knot.
De eerste types Wagner schijnen niet helemaal top te werken zegt Mosselman. Type 2 zou beter zijn. Maar mosselman prijs uiteraard z’n eigen intercooler, uit Usa volgens mij.
Met als hun downpipes uit UK.
Heeft Mosselman concurrenten die hetzelfde trucje doen met ervaring ?
Turbo’s eerst niet, dat is misschien weer een leuke stap voor later.
Wel de olie thermostaat, misschien ook dikkere olie koeler . Olie temperatuur loopt hard op, nu al bij een sprintjes 100naar 200.
De eerste types Wagner schijnen niet helemaal top te werken zegt Mosselman. Type 2 zou beter zijn. Maar mosselman prijs uiteraard z’n eigen intercooler, uit Usa volgens mij.
Met als hun downpipes uit UK.
Heeft Mosselman concurrenten die hetzelfde trucje doen met ervaring ?
Turbo’s eerst niet, dat is misschien weer een leuke stap voor later.
Wel de olie thermostaat, misschien ook dikkere olie koeler . Olie temperatuur loopt hard op, nu al bij een sprintjes 100naar 200.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Is het ding zo traag dan, dat dit niet voldoende is

De Bmw heeft een stage 1 tuning, hij loopt echt gigantisch hard. Het klokje uit voorbij de 280kmh, in een streep. Ik verwacht 390pk en 520nm. Binnenkort even meten bij Vvt in Marum.
-
Als je weet dat er meer in zit
......
En vervelende vriendjes met nieuwe focus Rs met 380 pk en 600nm die steeds willen inhalen.
En vervelende vriendjes met nieuwe focus Rs met 380 pk en 600nm die steeds willen inhalen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Lukt ze dat nu dan?
- tuurgtt
- Auto: M140i
Ik vind het een geweldig ding, kleur ook. Shadowline, geen open dak, helemaal top. Veel leuker dan latere M135i/235i imo.
En die maatjes met een 380pk Focus RS zijn wss dan ook de reden dat de Megane niet meer voldeed, i get that.
Maar zijn van de N54 niet juist de turbo's uiteindelijk altijd kaduuk?
Dan zou ik daar idd bij tuningsplannen als eerste wat anders voor verzinnen.
En zodra je met grotere turbo's begint , is de sky the limit. Voor de prijs trouwens ook...
Ik ben heel benieuwd naar de komende mods, ik volg het graag.
En die maatjes met een 380pk Focus RS zijn wss dan ook de reden dat de Megane niet meer voldeed, i get that.
En zodra je met grotere turbo's begint , is de sky the limit. Voor de prijs trouwens ook...
- TurboClouseau
Mooi ding, Jacob! Al was ik persoonlijk meer dan van de RS...veel plezier ermee!
-
Helaas maar 2x per jaar om dat te testen, maar wel het hele jaar op de app erover ouwehoeren
Het is ook een beetje onzin, maar ik vind het leuk om dingen met de 135i te doen. Kijken wat er gebeurt met nieuwe intercooler en downpipes . Tis gewoon leuk tijdverdrijf . Het kan nu nog, ik denk over 15 Jaar dat de auto ( benzine) hobby vervloekt wordt door 90% van de burgers
-
Ik lees weinig over kapotte turbo’s, ik heb een vers exemplaar , overdreven onderhouden, en 10 jaar lang een hele rustige eigenaar gehad.tuurgtt schreef: 16 feb 2019, 12:55 Ik vind het een geweldig ding, kleur ook. Shadowline, geen open dak, helemaal top. Veel leuker dan latere M135i/235i imo.
Turbo’s eerst niet vervangen. Koeling aanpakken en misschien downpipes. Ik zoek de wereld af voor een nieuw gebruikte Ohlins set of Billstein B14/16. Valt tegen......
-
De Rs was scherper idd. Maar die voorwiel aandrijving is zo jammer.Rene-RS schreef: 16 feb 2019, 13:07 Mooi ding, Jacob! Al was ik persoonlijk meer dan van de RS...veel plezier ermee!
Het geluid van deze 6 cilinder met sport uitlaat is wel zo gaaf, dat ontbreekt volledig bij een 4 cilinder
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
gefeliciteerd! gaaf kleurtje wel ook voor een 1er. nu de leuke zoektocht naar upgrades en internet afstruinen, mooi is dat altijd! ben benieuwd naar wat je er allemaal mee gaat doen.
- tuurgtt
- Auto: M140i
Ja, disregard de turbo nonsens, het blijken slechts rammelende waste gates te zijn - no biggie.jacobt schreef: 17 feb 2019, 11:02
Turbo’s eerst niet vervangen. Koeling aanpakken en misschien downpipes. Ik zoek de wereld af voor een nieuw gebruikte Ohlins set of Billstein B14/16.
Bilstein B16pss9 had ik onder een Impreza, kwaliteit viel imo tegen.
Ik ben niet van het eindeloos onder de auto liggen en blijven verstellen, ik heb de eerste twee weken twee of drie keer wat gedraaid en afgesteld tot ik een setup had die ik mocht. Daar heb ik toen een jaar of twee mee rondgekard, toen bleek door corrosie alles al helemaal vast te zitten. Zelfs de draaiknopjes voor het instellen van de demping, waar netjes de blauwe kunststof dopjes overheen zaten was geen beweging in te krijgen.
Om de set dus in conditie te houden had hij er elk jaar helemaal onderuit gemoeten. Dat zulke sets om de zoveel tijd revisie nodig hebben was me bekend, maar elk jaar?
Ik weet niet of Ohlins ook zo bewerkelijk zijn maar ik ben al blij dat ik onder mijn Cayman S zelfs geen PASM heb zitten.
Er had hier op het forum toch ook iemand een dik uitgebouwde grijze N54 135 coupe, helemaal als Ringtool verbouwd? Die stond recentelijk nog te koop, maar ik weet niet meer wie dat was. Hij heeft vast wel goede tips over tuning en setup voor de auto.
Maar zonder naam heb je daar weinig aan, sorry.

- Joop
Dat is Tom (memberlist.php?mode=viewprofile&u=665)
Btw: hele fraaie E82 in Sedonarot, helemaal zoals deze in de folder stond destijds... Veel
Btw: hele fraaie E82 in Sedonarot, helemaal zoals deze in de folder stond destijds... Veel

-
Een bezoekje bij Mosselman is al geweest, leuk bedrijf en vriendelijke mensen.
De oliethermostaat is gemonteerd en een K&N luchtfilter voor wat meer motorgeluid, het verschil in geluid is waarneembaar, maar toch door een turbomotor minder te vernemen als een atmo motor.
De temperatuur van de olie gaat 20 graden naar beneden met deze thermostaat, hij staat nu een tussen de 90 en de 100 graden afhankelijk van het tempo.
Voorheen was het tussen de 110 en 120 graden.
Ik heb een intercooler besteld van vr-speed factory, doet het zeer goed in de recenssies en de montage zou eenvoudig zijn met de juiste pasvorm. Half maart gaan we monteren, moet toch weer wat extra koppel geven en dan wel continue omdat de temperatuur laag blijft.
Na een telefoontje met de eerste eigenaar bleek hij alle bussen en rubbers onder de auto al vervangen te hebben met Powerflex rubbers en m-series rubbers. Hij had nog een setje Powerflex liggen die hij nooit gemonteerd heeft omdat de auto werd verkocht, dat ligt al 2 jaar in z'n schuur en wordt nu naar mij verstuurd
Gaat om nummers 11b, 14 en 15 op het diagram die nog als laatste gemonteerd moeten worden, uitgezonderd 14 daar zitten al m series rubbers in zegt hij. Dit wijzigen in Powerflex zwart raad hij niet aan......
Met nummer 15 zou je het camber kunnen stellen .......
Van Leo (Madeno racing) begreep ik dat camber en sporing achterzijde bij een 135i lastig, er zou iets vastgezet moeten worden zei hij, ik denk dat ik Leo de eventuele uitlijning laat doen. Hij wil iets aan de sporing gaan doen zodat dit niet steeds verloopt.

De oliethermostaat is gemonteerd en een K&N luchtfilter voor wat meer motorgeluid, het verschil in geluid is waarneembaar, maar toch door een turbomotor minder te vernemen als een atmo motor.
De temperatuur van de olie gaat 20 graden naar beneden met deze thermostaat, hij staat nu een tussen de 90 en de 100 graden afhankelijk van het tempo.
Voorheen was het tussen de 110 en 120 graden.
Ik heb een intercooler besteld van vr-speed factory, doet het zeer goed in de recenssies en de montage zou eenvoudig zijn met de juiste pasvorm. Half maart gaan we monteren, moet toch weer wat extra koppel geven en dan wel continue omdat de temperatuur laag blijft.
Na een telefoontje met de eerste eigenaar bleek hij alle bussen en rubbers onder de auto al vervangen te hebben met Powerflex rubbers en m-series rubbers. Hij had nog een setje Powerflex liggen die hij nooit gemonteerd heeft omdat de auto werd verkocht, dat ligt al 2 jaar in z'n schuur en wordt nu naar mij verstuurd

Gaat om nummers 11b, 14 en 15 op het diagram die nog als laatste gemonteerd moeten worden, uitgezonderd 14 daar zitten al m series rubbers in zegt hij. Dit wijzigen in Powerflex zwart raad hij niet aan......
Met nummer 15 zou je het camber kunnen stellen .......
Van Leo (Madeno racing) begreep ik dat camber en sporing achterzijde bij een 135i lastig, er zou iets vastgezet moeten worden zei hij, ik denk dat ik Leo de eventuele uitlijning laat doen. Hij wil iets aan de sporing gaan doen zodat dit niet steeds verloopt.

- Hans
Mooie auto! Maar ik dacht dat de .35i modellen altijd links en rechts een uitlaatpijpje hadden.
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
jacobt schreef: 15 feb 2019, 23:09 Na het klei-en en polijsten, ik had gevraagd om een snelle actie 5 uur, is alles nu in het zonnetje erg goed te zien.
Hij reed met zn alfa 156 altijd door de polder (en bermen) waardoor de lak onder aan de auto kaal was, de bmw kwam niet meer in de polder. Hij had onder de voetmat bij de pedalen een dun hardboard plaatje liggen om te voorkomen dat er hak afdruk in de originele vloerbedekking zou komen door het instappen.
De auto werd altijd hand gewassen en hij had allerlei mooie verhalen hoe zuinig hij erop was en zn vrouw op de achtergrond in de kamer alles bevestigen of nog ff wat toevoegen. Hij deed hem weg omdat hij er te weinig van genoot vanwege angst voor beschadigingen, in zeeuwsvlaanderen was een limiet van max 100km/h vertelde hij, dat was ook lastig met de 135i.![]()
Als verrassing melde hij nog even wat upgrades. Alle draagarmen en het subframes zijn los geweest voor de m series rubbers, en voor met powerflex. En hij heeft nog steeds powerflex zwart liggen voor de middelste rubbers van de draagarmen achter. Maar er is al genoeg gebeurt.![]()
![]()
Mooie kleur en leuk om een stukje eigenaars/onderhouds/modhistorie te horen met een aangename verassing wbt. de uitlaat

-
OnlineMartijn_bmw
lekker bezig! en idd mosselman is een erg leuk bedrijf als je iets zoekt met kwaliteit en tuning voor BMW.