Zelfs met 250pk en 350nm blijf ik een collega in een A6 3.2Q handbak net niet voor...Tristan schreef:Komt er geen 2.0 TFSI in de A5? Dan zou ik die nemen. Scheelt weer in leasebedrag/bijtelling of je kan 'm meer volproppen met opties. Chip 'm naar 240pk en hij gaat de 3.2 voorbij.
Nieuwe leasebak
- Sjoerd
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Daniel
In Duitsland is er wel een 1.8T met 170 pk, geen idee of die ook naar Nederland komt (omdat wij al wel een 2.0T met 170 pk in de A6 hebben)Sjoerd schreef:Zelfs met 250pk en 350nm blijf ik een collega in een A6 3.2Q handbak net niet voor...Tristan schreef:Komt er geen 2.0 TFSI in de A5? Dan zou ik die nemen. Scheelt weer in leasebedrag/bijtelling of je kan 'm meer volproppen met opties. Chip 'm naar 240pk en hij gaat de 3.2 voorbij.
Helaas geen pics, de configurator van Audi is dusdanig gaar dat je er niks van kunt bakken.
- Sjoerd
Dat is de 1.8 TFSI, vervanging van de 2.0 FSI en straks ook de 1.8T.
Audi (en meerdere merken) gaan straks veel meer wat kleinere motoren met turbo's gebruiken.
Jouw 3.2 is echt een hele fijne motor; true qua laufkultur kan die niet tegen een NA 3.0 6 in lijn op en qua snelheid niet tegen een 335i, echter je hoeft je verre van te schamen. Motor klinkt trouwens ook erg goed!
Veel plezier! Ben benieuwd naar je auto!
Audi (en meerdere merken) gaan straks veel meer wat kleinere motoren met turbo's gebruiken.
Jouw 3.2 is echt een hele fijne motor; true qua laufkultur kan die niet tegen een NA 3.0 6 in lijn op en qua snelheid niet tegen een 335i, echter je hoeft je verre van te schamen. Motor klinkt trouwens ook erg goed!
Veel plezier! Ben benieuwd naar je auto!
- cooldragon
Daniel, niet helemaal midden, maar op aanraden van Tristan heb ik mijn laatste onderhoudsbeurt van de S4 bij Audi Maas uit laten voeren in Uithoorn en ben erg te spreken over hun servicebereidheid en vriendelijkheid, plus viel de prijs voor de beurt ook nog eens erg mee!Daniel schreef:Die zal vast nog wel eens komen, maar dan niet als quattro vermoed ik. En dat wil ik wel graagDe 3.2 FSI levert in de A5 trouwens 265 pk en met handbak en quattro is ie best wel snel (0-100 6,1 secs is de opgave)
Ik betwijfel of je daar met een gechipte 2.0T aan komt. De S3 (2.0T 265 pk) is wel wat sneller maar die weegt dan ook een stuk minder.
Weet iemand trouwens een Audi-dealer in Midden Nederland die je wel normaal kan behandelen? Bij A-point A'dam heb ik wisselende ervaringen (1 x letterlijk weggehoond, 1 x redelijk goed geholpen), bij Pon in Amersfoort heb ik vanmiddag na een kwartier keihard genegeerd te zijn zelf de folders maar uit de kast gepakt en ben ik weer weggegaan.
- Maus335i
Vergis je inderdaad niet in die kleine motoren. De VW Golf 1.4 GT heeft ook al 170pk. Na wat Googlen kwam ik een site tegen waar ze uit een 1.4 blok jaaaaaren geleden al bijna 1000pk konden halen. De motor hield het alleen amper een circuitrondje vol :d
Lijkt me wel vet, 18000 toeren kunnen draaien in je Golfje
Lijkt me wel vet, 18000 toeren kunnen draaien in je Golfje