Daarmee behoren auto's tot een nieuwprijs van ongeveer 65k tot de mogelijkheden. De vraag is nu natuurlijk, wat moet het worden

Ik moet er vier jaar mee doen dus het moet wel iets goeds zijn.
Ik rij nu een Volvo V50 2.0D Summum, gechipped tot ongeveer 190 pk. Mijn nieuwe auto moet op benzine lopen, wat de keuze iets makkelijker maakt. Verdere beperkingen zijn dat het geen tweezitter mag zijn en geen terreinwagen. Cabriolets mogen wel maar zijn relatief duur vanwege de hogere verzekeringspremie. Een 2+2 zoals een Audi TT kan dus, maar een TT Cabrio dan weer niet omdat dat een tweezitter is.
Automaat of handbak boeit niet zo, liefst handbak omdat ik dan meer geld overhou voor opties. Af fabriek DVD-navigatie is een must, net zoals xenon verlichting en goede (sport)stoelen. En het moet natuurlijk een beetje lekker ogen. Voor minder dan 200 pk doe ik het sowieso niet

Qua model boeit het niet zoveel, 't is maar net wat mooier is. De A4 Avant vind ik bijvoorbeeld veel mooier dan de sedan dus dan kies ik liever voor de eerste. Ik rij er louter zakelijk in dus de catalogusprijs is niet zo boeiend.
Ik heb nu een soort van shortlist opgesteld, maar misschien zijn er nog opties die ik over het hoofd zie:
- BMW 335i Coupe High Executive (vanwege de motor)
- Volvo C70 T5 Summum (mooiste cabrio van dit moment)
- Audi A4 Avant 3.2 FSI quattro Advance ProLine etc etc etc. (omdat ik de S4 niet kan betalen)
Grappig genoeg staat de Evo IX ook in de calculator maar dat lijkt me toch niks voor het dagelijks vervoer. De A6 Avant zou ook nog kunnen, ik vind hem wat mooier dan de A4 en is VEEL ruimer maar 't is ook wel een enorme boot en een gigantische zakenlullenbak. Laat maar...
Wie heeft er nog ideeën