Een telefoontje naar Maarten van cabriorent (aardige vent trouwens!) en helaas, de 350Z roadster was al verhuurd, 2e keuze was de Z4 2.5iS die was wel beschikbaar, zo gezegd zo gedaan. Zaterdagochtend vroeg de wekker gezet om rond 09:30 in Veenendaal aan te komen. Auto stond netjes te wachten, bleek zijn eigen auto te zijn die gewoon meedeed tussen de huurvloot. Binnen stonden nog wat A4 cabrio's en een TT te wachten maar helaas, geen FWD naar buiten vandaag

De administratie gedaan, rondje om de auto en tsja, wat schade aan de voorspoiler zag ik... was bekend, zou ik ook nog wel gaan horen zei ie. Even uitgelegd dat ik een e36 M3GT gereden heb met de extra onderspoiler, was hij toch wel met me eens dat dat nog erger was. Gelukkig waren we beiden van mening dat een cabrio geen echte cabrio was als ie geen 6cilinder in het vooronder heeft liggen en niet achterwielaangedreven is. Je weet hoe het werkt neem ik aan? Jahoor, geen probleem. Veel plezier met de auto dan maar!
Deurtje open, deurtje dicht.. klak.. dat voelt zwaar zo'n deur. De lederen stoelen zitten prima, geen extreme sportstoel maar toch prima steun. Uiteraard de lage instap/zitpositie maar dat is alleen maar in het voordeel

De 2.5 met 192pk aan boord op 1260kg doet prima zijn werk. Eenmaal 200km verder ga je wel zitten denken, 3.0i 231pk nog meer acceleratie enz enz.. maar bij 160 houdt het toch wel op als je open rijdt, liever de tussenacceleraties op dijkweggetjes in 2e en 3e versnelling. Onderin vond ik het blok nog wat tam, boven de 3500 als het koppel er helemaal bij is loopt ie lekker door. De uitlaat is verder erg stil, hoor je netjes meezingen op de achtergrond als je m doorhaalt in de toeren. Vond wel dat de voorruit soms wat kraakte, maarja, blijft een cabrio dus hij mag iets buigen.
Dit weekend ruim 500km gereden, gisteravond natuurlijk super weertje dus echt het beste weekend uitgekozen hiervoor. Waar ik me over blijf verbazen is de wegligging, auto stond op standaard velgjes, 16inch met 225/50/16 RE050 banden maar het stuurt gewoon serieus goed, auto luistert precies naar je, plakt goed aan het asfalt en voordat je de grens bereikt (niet net erna dus zoals veel andere systemen) grijpt de DSC in, wel zo netjes gezien niet iedereen weet hoe je moet tegensturen. Heb het systeem wel een keer uitgezet en gekeken wat de auto deed, je rijdt iets lekkerder, soms een half slagje tegenstuur maar als je net voor het ingreeppunt blijft ben je ook al serieus aan het sturen.
De bolle neus kon ik de eerste kilometers niet aan wennen, wat een bult en wat zie je weinig van de neus met insturen/parkeren etc. Een tweede punt waar ik me over verbaasde was de geluidsinstallatie. Het was geen harman/kardon maar wel iets uit een optiepakket, voor 3weg gescheiden speakers, achter de hoofdsteunen ook nog speakers en wat een bassen zeg, niet normaal. Ook gewoon serieus hard volume in de auto. Met de kap dicht is het wat knusser, je ziet nog alles, de beleving is minder, maar het geluid is dan nog harder. Gelukkig hoor je het motorblokje er nog altijd bovenuit in de eindsprint van 5500 naar 6500 toeren, daar kan geen muziek tegenop

Fototjes:
Ben gewoon het hele weekend niet op internet geweest, alleen maar aan het rijden met de Z4, op de motor, strand liggen, bbq, dus doe mij maar meer van dit soort weekendjes!