Moterkap (althans de kap voor

Alarm gaat af. Arghhhh. Teringherrie. Dus ik denk dat is na een minuutje wel afgelopen en dan zijn ook alle computers e.d. geresetted. Dus moterkap dicht want dan is het wat minder teringherrie.
Heel fout. Heel dom. Want nu zit je met een dichte moterkap met hieronder een accu met twee losse polen en je hebt stroom nodig om de moterkap open te maken. Arghhh. Heerlijk zo'n moderne auto en een elektrisch knopje, ipv een kabel, om je moterkap te openen. Geen stroom en moterkap blijft potdicht.
Kip en ei probleem dus. Ondertussen loeit het alarm en het gaat niet na een minuutje uit. Nee het stop even 10s om vervolgens verder te gaan.
Maar goed. Bekend Boxster probleem. Want het gebeurd natuurlijk wel vaker. Als je met een lege accu staat heb je hetzelfde probleem. De moderne boxsters (vanaf MY01) hebben daarvoor bij de zekeringkast twee contacten zitten en daar kan je in het geval van een lege accu 12volt op zetten om je moterkap te openen.
Gelukkig ik heb een MY01 en zet mn accupack er op maar helaas doet werkt niet

Ondertussen ben je 15min bezig en staat de hele buurt om je heen vanwege het loeiende alarm.
Gelukkig zijn er tegenwoordig internet en had ik om het forum wel eens gelezen wat de uitweg was voor pre MY01 modellen. Stoom op je sigarettenaansteker zetten. Plug erin en op de draden 12v zetten. En gelukkig er gaan wat dashboard lampjes branden en vol goede hoop druk ik op de moterkap open button. Pfff, gaat open, accu erop, klokje instellen, radio code invoeren. Direct even stukje gaan rijden en het lijkt of de moter nu ook iets scherper is nu.
Maar hoe dom kan je zijn...moterkap dicht doen met hieronder een losstaande accu...arghhh
Mark.
(oh ja originele probleem is dus niet opgelost. Manual doorgebladerd en daar staat in dat als ie 2x toetert er een storing is met de interieur bewaking van het alarm en dat je naar de stealert moet. Er schijnt een noodprocedure te zijn om de auto toch op slot te doen met ingeschakeld alarm maar zonder interieur bewaking