Wat kan je toch soms domme dingen doen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

Wat kan je toch soms domme dingen doen

Bericht door markk » 05 aug 2007, 20:27

Vandaag. De deurvergrendeling van de BoxsterS deed vreemd (lock and direct weer unlock met 2x toeteren) dus ik denk: "Ik haal de accu klemmen er even af om alles te resetten"

Moterkap (althans de kap voor ;-)) open, plastic afdekkap eraf, plus eraf, min eraf.

Alarm gaat af. Arghhhh. Teringherrie. Dus ik denk dat is na een minuutje wel afgelopen en dan zijn ook alle computers e.d. geresetted. Dus moterkap dicht want dan is het wat minder teringherrie.

Heel fout. Heel dom. Want nu zit je met een dichte moterkap met hieronder een accu met twee losse polen en je hebt stroom nodig om de moterkap open te maken. Arghhh. Heerlijk zo'n moderne auto en een elektrisch knopje, ipv een kabel, om je moterkap te openen. Geen stroom en moterkap blijft potdicht.

Kip en ei probleem dus. Ondertussen loeit het alarm en het gaat niet na een minuutje uit. Nee het stop even 10s om vervolgens verder te gaan.

Maar goed. Bekend Boxster probleem. Want het gebeurd natuurlijk wel vaker. Als je met een lege accu staat heb je hetzelfde probleem. De moderne boxsters (vanaf MY01) hebben daarvoor bij de zekeringkast twee contacten zitten en daar kan je in het geval van een lege accu 12volt op zetten om je moterkap te openen.

Gelukkig ik heb een MY01 en zet mn accupack er op maar helaas doet werkt niet :-(

Ondertussen ben je 15min bezig en staat de hele buurt om je heen vanwege het loeiende alarm.

Gelukkig zijn er tegenwoordig internet en had ik om het forum wel eens gelezen wat de uitweg was voor pre MY01 modellen. Stoom op je sigarettenaansteker zetten. Plug erin en op de draden 12v zetten. En gelukkig er gaan wat dashboard lampjes branden en vol goede hoop druk ik op de moterkap open button. Pfff, gaat open, accu erop, klokje instellen, radio code invoeren. Direct even stukje gaan rijden en het lijkt of de moter nu ook iets scherper is nu.

Maar hoe dom kan je zijn...moterkap dicht doen met hieronder een losstaande accu...arghhh

Mark.

(oh ja originele probleem is dus niet opgelost. Manual doorgebladerd en daar staat in dat als ie 2x toetert er een storing is met de interieur bewaking van het alarm en dat je naar de stealert moet. Er schijnt een noodprocedure te zijn om de auto toch op slot te doen met ingeschakeld alarm maar zonder interieur bewaking :-( Morgen dus maar ff dealert bellen. Als we eerst de manual hadden gelezen dan was de hele exercitie niet nodig geweest :-(

GTRene

Bericht door GTRene » 05 aug 2007, 20:46

:lol: dan schrik je wel, want dat kabaal(noodstroom van alarm) en de kap dicht zonder stroom en mensen en jij balen je kan weinig doen lijkt me? maar is het niet zo dat het alarm dan nog wel werkt via de afstand bediening? of heb je dat niet geprobeerd...

Kan de beste gebeuren :wink: de stealert kost weer geld als ze iets electronisch moeten opsporen door iemand die er niet zo'n kijk op heeft bv en de uren tikken langzaam door...
Misschien heeft iemand hier een goede tip om het op te lossen, tis vast iets kleins!

Berthil

Bericht door Berthil » 05 aug 2007, 21:06

Is mij ook wel eens gebeurd met mijn Cooper S. Daar zit de accu in de kofferbak en de handgreep om die te openen werkt elektronisch.

Klats, achterklep dichtknallen terwijl ik ook de stroom er af heb bij het wisselen van de stoelen i.v.m. de airbag.

Gelukkig gaat er geen alarm af en hebbend S-en vanaf midden 2003 wel een kabeltje onder achterbank waarmee de achterklep te openen is :)

Maar is allemaal minder lullig dan wat jou is overkomen 8)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 05 aug 2007, 21:12

Pff wat ben ik "blij" dat ik dan nog zo'n oude e30 heb...

Balen man, hoop dat je het probleem nog opgelost krijgt!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 aug 2007, 22:53

Bij locken gelijk unlocken heeft niks te maken met niet volledige afgrendeling van bepaalde zaken? Leuk dagje bezig zo te horen, ook dat geluid van het alarm moet het werken stukken aangenamer maken volgens mij :D.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 aug 2007, 09:13

Het eerste wat ik altijd doe, alarm eraf halen.....rotdingen....nu zijn wij niet verplicht alarm op demo's etc. te hebben dus dat scheelt :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 aug 2007, 10:13

Volgens mij is het bij een aantal auto`s ook zo dat wanneer je de accu loskoppelt de centrale vergrendeling op slot schiet.
Handig wanneer dan je contact sleutels nog in het contact zitten en je hebt geen neerklapbare achterbank. :wink:
Moet je voorstellen dat je vrouw dan net de reserve sleutels in haar tas heeft zitten en net een lang weekend weg is met een paar vriendinnen en de telefoon niet opneemt.
Dan wordt je (terecht of niet) pissig :(
:lol:

Grtz,Hanzo6 :wink:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 06 aug 2007, 13:48

HANZ06 schreef:Volgens mij is het bij een aantal auto`s ook zo dat wanneer je de accu loskoppelt de centrale vergrendeling op slot schiet.
Handig wanneer dan je contact sleutels nog in het contact zitten en je hebt geen neerklapbare achterbank. :wink:
Moet je voorstellen dat je vrouw dan net de reserve sleutels in haar tas heeft zitten en net een lang weekend weg is met een paar vriendinnen en de telefoon niet opneemt.
Dan wordt je (terecht of niet) pissig :(
:lol:

Grtz,Hanzo6 :wink:
Klinkt alsof je dat al eens hebt meegemaakt Hans! :lol:

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 06 aug 2007, 15:26

Ook leuk is in de winter de motor alvast starten om de ramen te laten ontdooien , dan de deur dichtgooien waarna de alle deuren op slot gaan ( diefstalbeveiliging......).
Sta je dan bij een auto met draaiende motor en de deuren op slot........ :?

Gebeurde bij een collega met een Volvo S.... een voordeel ,toen de ANWB de deur opengemaakt had was de voorraam ontdooit........ :wink:

Gr Alex,

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 aug 2007, 15:45

Alex,

Geen nadeel zonder voordeel :D

Grtz,Hanz06 :wink:

wooter

Bericht door wooter » 06 aug 2007, 17:54

Jullie hebben nog een neerklapbare achterbank... Doe eens een Audi Cabriolet (heeft dat niet) en een defect kofferklepslot, of eenzelfde Audi met een defecte centralevergrendelingskabel aan het kofferslot, die bij sluiten plots alle deuren sluit. Óók als je motor staat te draaien.

Plaats reactie