Alles over de 1 serie (part I)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
[img:2048:1536]http://img263.imageshack.us/img263/4672/dsc00043zw6.jpg[/img]
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tot dat je haar recht in de ogen kijkt, das dus geen liefde op het eerste gezicht................................en dat wordt het ook nietGTRene schreef:damn, echt wel, mooie verhoudingen en het lijkt wel of ze al verlaagd zijn, staat best stoer op de poten, hoe zit dat? en lekker kontje ala CSL mooi ding hoor.Macboy schreef:
Ziet er verdomd lekker uit zo naast je bij het stoplicht
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ze loenst? toch niet zoals een Morgan aero 8 type 1...en met een M pakket lijkt ie van voren althans vind ik ook best goed, kan iets beter daar ben ik het wel mee eens, maar dan pak je der toch van/via achterromo schreef:Tot dat je haar recht in de ogen kijkt, das dus geen liefde op het eerste gezicht................................en dat wordt het ook nietGTRene schreef:damn, echt wel, mooie verhoudingen en het lijkt wel of ze al verlaagd zijn, staat best stoer op de poten, hoe zit dat? en lekker kontje ala CSL mooi ding hoor.Macboy schreef:
Ziet er verdomd lekker uit zo naast je bij het stoplicht
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Nog een overzichtje met de beschikbare kleuren op de 1er coupe:
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=953
(even doorscrollen naar beneden voor alle kleuren)
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=953
(even doorscrollen naar beneden voor alle kleuren)
- Niels
- Berichten: 22546
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Daklijn en kont kloppen gewoon niet (komt dat het een hatch moet zijn..)
Bijdraaien?? Er zijn zeker auto's die me op de foto niet konden overtuigen en in reallife wel maar ik heb sterk mijn twijfels bij deze
Zo als ie bij het stoplicht staat vind ik het ronduit een gedrocht
(no offence). Die foto's op de Ring bekoren me meer 3/4e van voren 
Bijdraaien?? Er zijn zeker auto's die me op de foto niet konden overtuigen en in reallife wel maar ik heb sterk mijn twijfels bij deze
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Ik kan maar 1 reden verzinnen waarom iemand voor de 135i Coupe zou kiezen: value(pk's)/money factor.
Mooier dan de 3drs hatch is ie niet, echter wel nauwelijks duurder dan een 3drs 130i met M-sport etc vanwege betere standaarduitrusting en dan ook nog meer pk's erin.
Concurrent van de S3/R32. Ik zou zelf altijd iets doorsparen en een 335i met M-sport kiezen. Vind ik de mooiere auto en die 40 kg meer interesseren me echt geen zier.
Mooier dan de 3drs hatch is ie niet, echter wel nauwelijks duurder dan een 3drs 130i met M-sport etc vanwege betere standaarduitrusting en dan ook nog meer pk's erin.
Concurrent van de S3/R32. Ik zou zelf altijd iets doorsparen en een 335i met M-sport kiezen. Vind ik de mooiere auto en die 40 kg meer interesseren me echt geen zier.
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
[img:822:376]http://www.autoblog.nl/images/wp2007/bi ... 0Coupe.jpg[/img]
Inderdaad, het verschil is GI-GAN-TISCH......
Inderdaad, het verschil is GI-GAN-TISCH......
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
- Niels
- Berichten: 22546
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Zo kun je idd goed zien dat het een E92 is die een kop-staart botsing heeft gehadMartijn schreef:[img:822:376]http://www.autoblog.nl/images/wp2007/bi ... 0Coupe.jpg[/img]
Inderdaad, het verschil is GI-GAN-TISCH......
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Zoals jullie misschien gelezen hebben heb ik hier het foldertje van de 1-serie voor mij.
Wat kan ik jullie vertellen?
Kleuren
De 1-coupe is leverbaar in een aantal standaard kleuren, maar ook paar mooie nieuwe kleuren. Standaard is Alpin-weiss, schwarz en karmenisrot (de uni lakken).
Optioneel zijn de volgende metallic: titansilber, saphirschwarz, sparkling graphite, montegoblauw, monacoblauw, sedonarot (NIEUW), tahitigrün (NIEUW), kristallblauw (NIEUW) en kaschmirsilber (NIEUW).
Dus leuke nieuwtjes hier denk ik.
In het interieur de lijsten in titan, kaschmirsilber (NIEUW), alu akzent, zwart hoogglanzend en nussbaum helle en pappel maser grau (NIEUW).
Leder is naast de standaard kleuren (zwart/beige/lemon en grijs) ook mogelijk zowel terra (donkerrood achtig) en korallrot. Dus dat felrode uit de 3-coupé. Ook gaaf om te weten, vooral i.c.m. witte lak
Verschil 120d en 123d
De 123d heeft de volgende opties die NIET op de 120d standaard zitten:
- chrome line exterieur
- lichtmetaal 17" (120d heeft 16")
- instaplijsten chroom
- stoff network (120d heeft elektra)
- mistlampen (niet op 135i (ivm M-pakket) en niet op 120d)
- airconditioning (handmatig)
- sportstuur
Deze opties zitten dus extra op de 123d en moet je bij de 120d dus bijbestellen.
opmerkelijke punten
Airconditioning is dus standaard op 135i en 123d, maar climate controle moet je bijbetalen. Geen autom airco dus. Bekerhouders en regensensor en armsteun en blinderingsspiegel op alle modellen bijbetalen.
135i is standaard met M-pakket, maar alleen aan de buitenkant ! Geen M-interieur dus. Dit is toch wel opmerkelijk. Het is even de vraag of dit voor NL-modellen geldt. Zoals het er nu voorstaat, geen M-stuur standaard in de 135i bijvoorbeeld.
Ook Xenon is NIET standaard op de 135i. Wat wel standaard is op de 135i is 18" lichtmetaal en M-pakket aan de buitenzijde.
Gewichten
135i = 1560kg
120d = 1450kg
123d = 1495kg
Wederom lijkt de 120d de betere rijderskeus te gaan worden
Top voor alle dieselliefhebbers 
Voor die paar mille tov 123d gewoon lekkere opties bijbestellen (16" kan natuurlijk echt niet).
En tot slot het mooiste
Wat heeft de 135i wat anderen niet kunnen krijgen?
- hochleistungsbremse mit BMW schriftzug :!:
- dubbele uitlaat verchroomd (zwart)
- M-aeropakket
- geoptimaliseerde DSC-parameters (inc softwaresperre im DSC-off betrieb :!:
- 18" velgen type 264
- M-sportfahrwerk met specifieke coupe afstemming
- sportieve afstemming van de Gaspedalkennlinie (prachtig woord)
Wat kan ik jullie vertellen?
Kleuren
De 1-coupe is leverbaar in een aantal standaard kleuren, maar ook paar mooie nieuwe kleuren. Standaard is Alpin-weiss, schwarz en karmenisrot (de uni lakken).
Optioneel zijn de volgende metallic: titansilber, saphirschwarz, sparkling graphite, montegoblauw, monacoblauw, sedonarot (NIEUW), tahitigrün (NIEUW), kristallblauw (NIEUW) en kaschmirsilber (NIEUW).
Dus leuke nieuwtjes hier denk ik.
In het interieur de lijsten in titan, kaschmirsilber (NIEUW), alu akzent, zwart hoogglanzend en nussbaum helle en pappel maser grau (NIEUW).
Leder is naast de standaard kleuren (zwart/beige/lemon en grijs) ook mogelijk zowel terra (donkerrood achtig) en korallrot. Dus dat felrode uit de 3-coupé. Ook gaaf om te weten, vooral i.c.m. witte lak
Verschil 120d en 123d
De 123d heeft de volgende opties die NIET op de 120d standaard zitten:
- chrome line exterieur
- lichtmetaal 17" (120d heeft 16")
- instaplijsten chroom
- stoff network (120d heeft elektra)
- mistlampen (niet op 135i (ivm M-pakket) en niet op 120d)
- airconditioning (handmatig)
- sportstuur
Deze opties zitten dus extra op de 123d en moet je bij de 120d dus bijbestellen.
opmerkelijke punten
Airconditioning is dus standaard op 135i en 123d, maar climate controle moet je bijbetalen. Geen autom airco dus. Bekerhouders en regensensor en armsteun en blinderingsspiegel op alle modellen bijbetalen.
135i is standaard met M-pakket, maar alleen aan de buitenkant ! Geen M-interieur dus. Dit is toch wel opmerkelijk. Het is even de vraag of dit voor NL-modellen geldt. Zoals het er nu voorstaat, geen M-stuur standaard in de 135i bijvoorbeeld.
Ook Xenon is NIET standaard op de 135i. Wat wel standaard is op de 135i is 18" lichtmetaal en M-pakket aan de buitenzijde.
Gewichten
135i = 1560kg
120d = 1450kg
123d = 1495kg
Wederom lijkt de 120d de betere rijderskeus te gaan worden
Voor die paar mille tov 123d gewoon lekkere opties bijbestellen (16" kan natuurlijk echt niet).
En tot slot het mooiste
Wat heeft de 135i wat anderen niet kunnen krijgen?
- hochleistungsbremse mit BMW schriftzug :!:
- dubbele uitlaat verchroomd (zwart)
- M-aeropakket
- geoptimaliseerde DSC-parameters (inc softwaresperre im DSC-off betrieb :!:
- 18" velgen type 264
- M-sportfahrwerk met specifieke coupe afstemming
- sportieve afstemming van de Gaspedalkennlinie (prachtig woord)
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
