
Je hebt een mooi wagenpark Andry, veel plezier ermee. En de EVO nooit meer wegdoen hè.
Andry schreef: 13 feb 2019, 11:15 Een paar jaar geleden was ik al stil op zoek naar een BMW met L6 benzine motor, maar vanwege verandering van werk wat dagelijks 150 of 200 km rijden betekende was dat qua brandstofkosten opeens heel onaantrekkelijk gewordenIvm. de afstand heb ik toen een Mito gekocht met een 1.4 turbomotor en TCT versnellingsbak. Na een remap naar 150 pk/290 Nm koppel rijd dat eerlijk gezegd best aangenaam. Waarom geen diesel? Ik haat het en vind het niet leuk >> autorijden moet voor mij in eerste plaats leuk zijn. Dat die keuze (in het redelijke) extra kosten met zich meebrengt is dan maar zo
Na een verandering van baan en (gelukkig) weer terug in de regio is de reisafstand gereduceerd tot nog geen 40 km in totaal
Nu is het dus tijd voor een auto met een fatsoenlijke motor erin
![]()
Op een steenworp afstand van mij stond er één te koop met de aandrijflijn en in de uitvoering zoals ik m zou willen hebben. Dus erheen, proefrit gemaakt en gelijk gekocht. Het is een E90 325i LCI geworden, de auto die RS Ron te koop had staan.
De auto rijd, schakelt en stuurt prima, alleen de keramische remblokken zijn totaal niet mijn ding. Ok, ze produceren heel weinig remstof, maar het vertraagd ook totaal niet. Iig niet wat ik gewent ben met de Alfa of Evo. Ik kijk het nog even aan, maar waarschijnlijk komt er toch iets anders onder. Ook zit er naast de carbon intake een BMW Performance einddemper onder en een 330i remap. Geeft een lekker in- en uitlaat geluid!
De auto krijgt binnenkort onderhoud en nog wat cosmetische dingen: een paar parkeerdeukjes laten verwijderen en de auto laten polijsten in in de Ma Fra sealant zetten.
Fijne auto als daily en mocht ik overhoopt aan de late kant zijn, pak ik de Evo![]()
Foto's van Ron:
![]()
+1, dat is nog steeds echt een zeer smakelijke combi, in welke carrosserievorm dan ook.Mike R32 schreef: 13 feb 2019, 14:32 De E90 LCI met m pakket blijft mijn favoriete 3 serie allertijden. Dikke uitvoering, veel plezier met de auto.
Dat komt helemaal goed RonRS-Ron schreef: 13 feb 2019, 19:37 Hij is in goede handen, en sturen kan ie wel met die Bimmertveel plezier ermee Andry !
Gr Ron
Je zal het misschien wel al weten maar volgens mij heeft ZF een vestiging of service punt in Delft.Andry schreef: 13 feb 2019, 17:41 Dank allemaal!
Na jaren met 4 cilinders (al dan niet met turbo en variërend van 80 pk tot een kleine 500 pk) te hebben gereden is dit de eerste N/A 6 cilinder. Het rijden is wel erg wennen door het gebrek aan koppel onderin, maar de zijdezachte loop en het in- en uitlaatgeluid compenseren veel.
Binnenkort laten detailen en in april staat er onderhoud in de planning + een nieuwe oliepan/filter voor de automatenbak. Alleen spoelen zonder vervangen van het oliefilter heeft imo niet veel zin > ZF heeft er een kant en klare kit voor voor nog geen €200. Dan moet ie er maar weer tegenaan kunnen.
Ik heb de auto door Heitzer Car Restyling laten doen, dit was in Spijkenisse. Verschillende DF-ers zijn (zakelijk) ook klant bij hem.Martin van der Zwaard schreef: 12 jul 2019, 21:08 Mooie auto hoor!! Waar heb je die lakbehandeling laten doen?
Alle auto's die ik heb gezien die met die Magic 3 zijn gedaan, waren echt totaal anders. M'n zus heeft een E91 LCI in de kleur Bluewater metallic 896 en na de behandeling vroegen haar collega's of dat de auto was overgespoten, zo'n verschil was er te zien.RS-Ron schreef: 12 jul 2019, 23:05 Zo daar is ie van opgeknaptkeurig nette verschijning. Die Kuhmo PS91 las ik goede verhalen over dus die heb ik op de gok maar eens geprobeerd. Ik vond ze goede grip hebben, goede prijs-kwaliteit. Auto was/is best een beetje heel erg comfortabel voor een sportonderstel, althans dat vond ik. Is een set gele Bilstein geen optie ?
En heb je nou een set velgen op de motorkap van de EVO liggen![]()
Ik herken het adres, als ie net zo poetst als het strakmaken en spuitwerk wat ik heb gezien zal de BMW als nieuw zijn. Heb het adres opgeslagen voor als er ooit weer eens een project moet worden gespoten.
Gr Ron
Bedankt voor de tip!Tristan schreef: 13 jul 2019, 07:33 Herken je kritiek op de schokdempers. Ik heb vorig jaar een setje Bilstein B8 dempers gemonteerd onder de E90 335i en transformeert de auto qua wegligging terwijl comfort gelijk is gebleven.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Edwin de Haas, Martijn_bmw en 5 gasten