Tesla Model 3
-
Re: Tesla Model 3
Hahaha mooi geschreven alt 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
alt schreef: 07 feb 2019, 10:25 Vroeger had je personen die een CITROËN reden. Een lelijke eend, dus.
Die lelijke eend rijders waren veelal de voorlopers van de beruchte DAFJES rijders.
Het waren altijd mannen met snorren, een bruine houtje touwtjes jas & met een Frans zwart petje.
Erg leuk was altijd als je met deze snorremansen sprak over welke auto rij jij, dan was de uitspraak : ik rij een CITROËN. Ik, in mijn naïviteit denkende een Citroën DS, een lelijke eend, dus.
Je moest altijd goed opletten als een lelijke eend of een Dafje zag, want je wist nooit of ie links of rechtsaf ging. Vaak werd er wel een richtaanwijzer aangezet.
Heden ten dage zijn hun (klein)kinderen bekeerd tot de Apple & Tesla religie & vertellen je over hoe geweldig het was om met de het hele gezin met de CITROËN naar Frankrijk met vakantie te gaan.
NU hebben zij weer een minimalistische auto, die er anders uitziet als alle andere auto's.
Vroeger een roomklopper voorin, nu een soort startmotor die niet uitgaat & op steen kool loopt. Een eend had een soort zwengel als pook, de Tesla heeft helemaal geen pook. Vroeger zwalkte de lelijke eend over de hele breedte weg, nu zit er in de Tesla goddank een AP.

Skitterend verhaal alt!

-
Blijkbaar niet...
https://www.autobahn.eu/12119/tesla-faa ... model-3-s/
"Na 2,5 jaar wachten is de Model 3 eindelijk in Europa, en de eerste klanten kijken vol verwachting uit naar hun levering. Tesla maakte echter een flinke zeperd, diverse klanten kwamen gisteren naar Tilburg, maar hun beloofde Model 3 stond er niet.
Voor Elon Musks Europese organisatie houdt de logistieke keten kennelijk op zodra een boot zijn Tesla's in de haven heeft afgezet: diverse klanten die gisteravond speciaal voor de gelegenheid naar de fabriek in Tilburg reden, konden met lege handen naar huis. Hun elektrowagens stonden nog in Zeebrugge. Amateur hour.
De eerste boot met hierin naar schatting 1.400 Model 3's (en 350 Model S'en) bereikte op 5 februari de haven van Zeebrugge. Je zou zeggen dat dit Tesla voldoende tijd geeft om ze op transport naar Tilburg te zetten, en de wagens nog even op te poetsen alvorens de eerste klanten ze komen halen. Maar nee, ook bij de aflevering van de auto's moet kennelijk het just-in-time-principe gehanteerd worden. Op Twitter lezen we verhalen van een ophaaltijd die van 19:00 naar 21:00 uur werd verschoven, om vervolgens helemaal afgeblazen te worden. "Komt u morgen maar terug, mevrouwtje". Wij kunnen niet achter de schermen kijken, maar echt professioneel komt het niet over."
9 februari komen er nog 2000 aan
- tomgtr
alt schreef: 07 feb 2019, 10:25 Vroeger had je personen die een CITROËN reden. Een lelijke eend, dus.
Die lelijke eend rijders waren veelal de voorlopers van de beruchte DAFJES rijders.
Het waren altijd mannen met snorren, een bruine houtje touwtjes jas & met een Frans zwart petje.
Erg leuk was altijd als je met deze snorremansen sprak over welke auto rij jij, dan was de uitspraak : ik rij een CITROËN. Ik, in mijn naïviteit denkende een Citroën DS, een lelijke eend, dus.
Je moest altijd goed opletten als een lelijke eend of een Dafje zag, want je wist nooit of ie links of rechtsaf ging. Vaak werd er wel een richtaanwijzer aangezet.
Heden ten dage zijn hun (klein)kinderen bekeerd tot de Apple & Tesla religie & vertellen je over hoe geweldig het was om met de het hele gezin met de CITROËN naar Frankrijk met vakantie te gaan.
NU hebben zij weer een minimalistische auto, die er anders uitziet als alle andere auto's.
Vroeger een roomklopper voorin, nu een soort startmotor die niet uitgaat & op steen kool loopt. Een eend had een soort zwengel als pook, de Tesla heeft helemaal geen pook. Vroeger zwalkte de lelijke eend over de hele breedte weg, nu zit er in de Tesla goddank een AP.
Inderdaad, dat dus. Tenzij je er 1 heb besteld en op DF zit, dan is het eem M3 killer!
- Hielke
Dus op 5 februari komen ze met de boot in Zeebrugge aan en dan denken de klanten in Nederland ze al op 7 februari te kunnen ophalen?PeterB schreef: 07 feb 2019, 12:08
Voor Elon Musks Europese organisatie houdt de logistieke keten kennelijk op zodra een boot zijn Tesla's in de haven heeft afgezet: diverse klanten die gisteravond speciaal voor de gelegenheid naar de fabriek in Tilburg reden, konden met lege handen naar huis. Hun elektrowagens stonden nog in Zeebrugge. Amateur hour.
De eerste boot met hierin naar schatting 1.400 Model 3's (en 350 Model S'en) bereikte op 5 februari de haven van Zeebrugge. Je zou zeggen dat dit Tesla voldoende tijd geeft om ze op transport naar Tilburg te zetten, en de wagens nog even op te poetsen alvorens de eerste klanten ze komen halen. Maar nee, ook bij de aflevering van de auto's moet kennelijk het just-in-time-principe gehanteerd worden.
Een gemiddelde dealer heeft al een week nodig om een auto rijklaar en op kenteken te krijgen, en dat terwijl de auto al op terrein van de dealer is afgeleverd. En dan denken ze ergens in de organisatie van Tesla dat een proces dat normaal weken duurt in 2 dagen gefixt kan zijn?
Fake news misschien?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mooi stuk, Alt, en behapbaar 

- ///Joost
Nou ja, het lijkt me dat de klanten uitgenodigd waren, dus die kun je moeilijk iets verwijten. De klanten hebben wellicht ook geen weet gehad van de exacte aankomst van de boot, al dacht ik gelezen te hebben dat men de bootroute kon volgen.Hielke schreef: 07 feb 2019, 12:27
Dus op 5 februari komen ze met de boot in Zeebrugge aan en dan denken de klanten in Nederland ze al op 7 februari te kunnen ophalen?
Een gemiddelde dealer heeft al een week nodig om een auto rijklaar en op kenteken te krijgen, en dat terwijl de auto al op terrein van de dealer is afgeleverd. En dan denken ze ergens in de organisatie van Tesla dat een proces dat normaal weken duurt in 2 dagen gefixt kan zijn?
Fake news misschien?
Hoe dan ook, flinke inschattingsfout van Tesla. Hypen is prima, en goede marketing ook, want het kan je veel brengen als bedrijf. Maar zorg er dan wel voor dat alles goed gaat, want als je 'en plein public' op je bek gaat (voort de zoveelste keer) werkt dat alleen maar versterkt nadelig.
-
Er staat ook een tweet van 6 februari in waarin staat dat "First delivery entered in trackerdatabase is for Feb 14th, but there could be a " stock pump" publicity delivery in Holland today"
Een week is te doen, een dag is veel te kort.
Een week is te doen, een dag is veel te kort.
-
We gaan het zien .. mijn collega zou hem gisteren ophalen en is rond 14:00 gebeld dat het niet doorging.
Ze staan op de vrachtwagen naar Tilburg, vanavond vanaf 18:00 staat de nieuwe uitrol gepland, ik ben benieuwd.
Ze staan op de vrachtwagen naar Tilburg, vanavond vanaf 18:00 staat de nieuwe uitrol gepland, ik ben benieuwd.
-
Het bijzonderst vind ik nog wel dat op Twitter zelfs deze vertraging weer enigszins recht wordt gepraat. 'Ja maar het product is zo goed dat het niet erg is. Dan is het ontvangst straks alleen nog maar zoeter'.
Als ik een nieuwe auto kan ophalen en de dealer vertelt mij bij aankomst dat het twee uur later wordt zou ik boos zijn, als er na een paar uur vervolgens verteld wordt dat de auto's nog in de haven staan, zou ik niet zo heel netjes meer zijn - zacht uitgedrukt.

Als ik een nieuwe auto kan ophalen en de dealer vertelt mij bij aankomst dat het twee uur later wordt zou ik boos zijn, als er na een paar uur vervolgens verteld wordt dat de auto's nog in de haven staan, zou ik niet zo heel netjes meer zijn - zacht uitgedrukt.
- Downforce Hans
Geloof jij nou echt dat vanavond om 18.00 uur die wagen afgeleverd wordt...........nou dan ben je echt een tesla fan.Wimo schreef: 07 feb 2019, 12:45 We gaan het zien .. mijn collega zou hem gisteren ophalen en is rond 14:00 gebeld dat het niet doorging.

-
Altijd nog beter dan een oude zuurpruim
Het is allemaal niet zo'n probleem.. komt vast wel goed.

- JWdrive
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Ben benieuwd, eerst foto's zien van aflevering.
Audi kan er ook wat van... Auto voor beurt naar de dealer. Einde dag telefoontje, is nog niet klaar, we hebben hem nog een dag nodig. Volgende dag, SMS hij is klaar. Daarna ophalen, blijkt er helemaal niets uitgevoerd. Leasemaatschappij gaf geen akkoord.
Audi kan er ook wat van... Auto voor beurt naar de dealer. Einde dag telefoontje, is nog niet klaar, we hebben hem nog een dag nodig. Volgende dag, SMS hij is klaar. Daarna ophalen, blijkt er helemaal niets uitgevoerd. Leasemaatschappij gaf geen akkoord.

- WJ
Klinkt meer als een Leasemaatschappij dingetje.
Auto ligt half open, dealer moet wachten op akkoord van LM of ze moeten vervangen of weer dichtbouwen.. Leasemaatschappij zo vlot als dikke stront, dus niet optijd.
Auto ligt half open, dealer moet wachten op akkoord van LM of ze moeten vervangen of weer dichtbouwen.. Leasemaatschappij zo vlot als dikke stront, dus niet optijd.
-
De eerste eigenaren staan trots op Twitter.. dus er is voortgang.
- Downforce Hans
Wanneer jou auto niet op tijd geleverd wordt ben jij net zo zuurpruim als die andere Tesla coureurs......Wimo schreef: 07 feb 2019, 16:23 Altijd nog beter dan een oude zuurpruimHet is allemaal niet zo'n probleem.. komt vast wel goed.

-
Een accuzuurpruim.Downforce Hans schreef: 07 feb 2019, 19:21Wanneer jou auto niet op tijd geleverd wordt ben jij net zo zuurpruim als die andere Tesla coureurs......Wimo schreef: 07 feb 2019, 16:23 Altijd nog beter dan een oude zuurpruimHet is allemaal niet zo'n probleem.. komt vast wel goed.
![]()

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Tesla gekkies in de haven van Zeebrugge

- Riceaux
Hoeveel Tesla's zijn er eigenlijk nieuw prive op naam gezet?
- Downforce Hans
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Zelfs luchtopnamen, maar goed deze partij zal er wel bij varen
...

- JP
Zag er al een (van de 10) voorbij komen bij Marc Huisman.
Is er iemand die dit prive koopt? Niet alleen voorde milieubewuste lease-stekkeraars?
Is er iemand die dit prive koopt? Niet alleen voorde milieubewuste lease-stekkeraars?
-
- Auto: M3P, 130i
-
Zeker niet slecht. En de neus valt zo inderdaad minder op. 
Maar ik wil binnenkort wel in zo'n Performance Model 3 gaan rijden. Ik ga er nu al vanuit dat ik 'bekeerd' er weer uitstap:)

Maar ik wil binnenkort wel in zo'n Performance Model 3 gaan rijden. Ik ga er nu al vanuit dat ik 'bekeerd' er weer uitstap:)
- JP
Die hierboven zijn wel beter te pruimen......