Smart Roadster

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 aug 2007, 17:08

Stéphane schreef:
k33z schreef:Als je de hele dag op het terras in de zon zit, dan komt dat ding nooit af heh! ;)
LOL :D Ja, er moet ook geld verdiend worden. Was puur zakelijk 8)

Wat toevallig dat je daar net liep ;)

@GTRene: Er zijn ook wel andere stuurtjes, die ik ook wel mooier vind. Die zijn alleen €850 excl. montage die door de dealer gedaan moet worden vanwege de activering in de software van de paddles achter het stuur. Dat kost ook nog eens €150-200 extra voor de software. Dat vind ik nogal veel voor een alleen een stuurtje.
[img:300:225]http://www.berlin-tuning.com/images/43393.jpg[/img]
Het is misschien wel veel geld,al zijn er stuurtjes die nog veel duurder zijn,maar ik denk dat je het hele plaatje ff moet bekijken.
Dus niet het stuur kost x maar meer in de trant van het interieur kost x
In een mooi sportief interieur hoort eigenlijk geen standaard stuur meer en het doet in mijn ogen afbreuk aan het interieur.
Ik zou in jou geval nog ff doorsparen en toch voor een ander stuur gaan :wink:
Ik hoop wel dat je er bij bent op de achtste.
ik ben zelf ook in het bezit van een smart cabrio die door brabus getuned is,en ik heb ook moeite met kiezen welke auto ik mee zal nemen 8)

Grtz,Hanz06 :wink:

RobS

Bericht door RobS » 03 aug 2007, 17:50

Stephane, eindelijk, gefeliciteerd :) Hoop mooie foto's en video's van je te zien na de 8e.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 03 aug 2007, 17:58

JOEPIE!!! Zou echt erg lekker zijn Stephane, als ie nu dan echt weer aan de praat komt, en weer op straat kan.......

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 aug 2007, 18:29

YEEHAA! Ik heb de motor horen lopen en hij loopt volgens Sander echt lekker! Via de telefoon klinkt de uitlaat al erg lekker, dus ik ben benieuwd hoe het real life gaat klinken 8)

Vanavond foto's en films, dus ik hoop dat ik ze snel binnen heb.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 03 aug 2007, 19:03

Succes en veel plezier alvast :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 aug 2007, 21:07

Hoe grappig ook vandaag weer. Net voordat ik het telefoontje kreeg over mijn roadster zag ik in Rotterdam Hillegersberg mijn oude smart staan. Ik wist dat die door een dame uit Rotterdam gekocht was destijds. Toch leuk om hem dan weer in levende lijve te zien staan:
[img:800:600]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC00389.jpg[/img]

Maik

Bericht door Maik » 03 aug 2007, 22:19

Sentimentele praatjes hebben we niets aan Stephane, GEBULDER moeten we horen, NU :!: :!: :twisted: :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 aug 2007, 22:32

Maik schreef:Sentimentele praatjes hebben we niets aan Stephane, GEBULDER moeten we horen, NU :!: :!: :twisted: :wink:
Ik heb de Send/Receive-button al 100x ingedrukt vanavond :shock:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 aug 2007, 22:35

HANZ06 schreef:
Stéphane schreef:
k33z schreef:Als je de hele dag op het terras in de zon zit, dan komt dat ding nooit af heh! ;)
LOL :D Ja, er moet ook geld verdiend worden. Was puur zakelijk 8)

Wat toevallig dat je daar net liep ;)

@GTRene: Er zijn ook wel andere stuurtjes, die ik ook wel mooier vind. Die zijn alleen €850 excl. montage die door de dealer gedaan moet worden vanwege de activering in de software van de paddles achter het stuur. Dat kost ook nog eens €150-200 extra voor de software. Dat vind ik nogal veel voor een alleen een stuurtje.
[img:300:225]http://www.berlin-tuning.com/images/43393.jpg[/img]
Het is misschien wel veel geld,al zijn er stuurtjes die nog veel duurder zijn,maar ik denk dat je het hele plaatje ff moet bekijken.
Dus niet het stuur kost x maar meer in de trant van het interieur kost x
In een mooi sportief interieur hoort eigenlijk geen standaard stuur meer en het doet in mijn ogen afbreuk aan het interieur.
Ik zou in jou geval nog ff doorsparen en toch voor een ander stuur gaan :wink:
Ik hoop wel dat je er bij bent op de achtste.
ik ben zelf ook in het bezit van een smart cabrio die door brabus getuned is,en ik heb ook moeite met kiezen welke auto ik mee zal nemen 8)

Grtz,Hanz06 :wink:
@Hanz: Heeft niets met doorsparen te maken, meer met dat ik het het geld gewoon niet waard vind. De 'looks' interesseren mij iets minder dan hoe de auto rijdt en presteert. In dat geval geef ik liever hetzelfde bedrag uit aan b.v. een set Michelin Pilot Sport Cup, zwarte Powerflex rubbers en de andere remschijven die ik nu besteld heb.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 03 aug 2007, 22:56

Hm ja oke. Maar het ligt er ook aan hoe je stuur bevalt natuurlijk. Net als met een stoel, die moet ook goed zitten. Auto die makkelijker te rijden is heb je uiteindelijk meer plezier van en is sneller als wanneer je als bestuurder constant zit te kloten. Net als de stand van je pedalen zeg maar. Goedkoop te veranderen maar kan o zo veel verschil maken.

Ik zie dat soort delen puur functioneel, niet styling zoals carbon dashboard strippies enz.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 aug 2007, 23:20

Bert ///M3 schreef:Hm ja oke. Maar het ligt er ook aan hoe je stuur bevalt natuurlijk. Net als met een stoel, die moet ook goed zitten. Auto die makkelijker te rijden is heb je uiteindelijk meer plezier van en is sneller als wanneer je als bestuurder constant zit te kloten. Net als de stand van je pedalen zeg maar. Goedkoop te veranderen maar kan o zo veel verschil maken.

Ik zie dat soort delen puur functioneel, niet styling zoals carbon dashboard strippies enz.
Dat ben ik helemaal met je eens, Bert. Maar echt goedkoop vind ik een stuur van €1000 niet helemaal. Niet gezegd dat ik zo'n stuur niet ga kopen, want momenteel lopen de prijzen op eBay wel omlaag. Beetje in de gaten houden dus. Wat stoelen betreft ga ik ook nog kijken, zie bovenstaande foto.

Hier ondertussen alvast wat foto's van hoe hij er nu bijstaat.
[img:576:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02427.JPG[/img]
Voorbereiding installatie van olietemperatuur en AFR-meter.
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02428.JPG[/img]
Beide meters geinstalleerd. AFR boven, olietemp onder.
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02432.JPG[/img]
Uitlaat op de plaats waar hij hoort: onder de auto :D
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02435.JPG[/img]
Olie in de motor.
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02436.JPG[/img]
Oliekoeler aangesloten. Aandrijfassen mogen wel eens behandeld worden :oops:
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02439.JPG[/img]
En nog een foto van de uitlaat.

En hier de video van de uitlaat. Uitlaat zit hier nog niet helemaal compleet vastgemaakt en hij loopt nu nog veels te rijk door de grotere injectoren. Mapping is nog niet aangepast:

http://www.youtube.com/watch?v=6bxmWoDrtr0

Maik

Bericht door Maik » 03 aug 2007, 23:31

Wat een schattige techniek is het ook :wink:

En wat wiegelt die uitlaat dan? :shock: :lol:
Geluid klinkt niet echt schattig meer trouwens... lekker rauw juist :twisted: Ben benieuwd naar de runs!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 aug 2007, 23:36

Maik schreef:Wat een schattige techniek is het ook :wink:

En wat wiegelt die uitlaat dan? :shock: :lol:
Geluid klinkt niet echt schattig meer trouwens... lekker rauw juist :twisted: Ben benieuwd naar de runs!
De uitlaat zat op de video nog niet helemaal vast. Er hoort nog een beugel om de einddemper heen. Zit nu al beter vast volgens mij. Dit was een test om te kijken of hij goed aangesloten was. Op de laatste foto zie je de beugel om de einddemper heen zitten, zoals het hoort.

Ben zelf wel tevreden over het geluid. Niet té hard, maar inderdaad wel lekker rauw :twisted: Maandag de mapping regelen en dan hopelijk eind van de dag ophalen. Anders dinsdag en dan 's avonds inrijden. Woensdag olie verversen en dan naar Zandvoort. Sander is er ook bij en hij zou de mapping nog aanpassen als we zien dat dat nodig is op Zandvoort.

Die kerel verdient echt een standbeeld wat mij betreft. Ik ben nog nooit in mijn leven iemand zó dankbaar geweest.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 04 aug 2007, 00:29

Maandag de mapping regelen en dan hopelijk eind van de dag ophalen. Anders dinsdag en dan 's avonds inrijden. Woensdag olie verversen en dan naar Zandvoort.
Het ken allemaal net....ik hoop dat 't lukt. :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 aug 2007, 00:43

Sander had er vertrouwen in dat het ging lukken, dus ik ook ;) Maandagmorgen rijd ik nog even daarheen om de turbo/watermeter uit de Brabus te halen. Andere meterset komt pas eind volgende week binnen verwacht ik. AutoMeter set is toch niet helemaal handig, dus die zet ik binnenkort op eBay of Marktplaats.

Deep belde vandaag dat de wielen en banden ook al klaar waren, maar die krijg ik niet meer op tijd verwisseld. Dan moet de auto maandag overdag klaar zijn, anders kan ik de banden niet meer inrijden. Die haal ik dus volgend weekend bij hem op. Topservice ook weer wederom wat dat betreft.

De remschijven waren vandaag ook al hier bij me thuis aangeboden door UPS, dus daar moet ik maandagmorgen iets voor verzinnen om die nog binnen te krijgen. Eventueel maandagmiddag ophalen of anders dinsdagmiddag ergens in DH laten bezorgen. Die zouden er dan ook woensdagmiddag nog opgezet moeten worden, dus even kijken of dat nog wel zo handig is. Ik heb trouwens gewone DOT 4.0 er nu ingegooid omdat ik niet op tijd kon achterhalen of 5.1 wel/niet voor problemen zou zorgen in het smart-remsysteem. Ook nog even uitzoeken. Dan ook nog de keuze of ik de Ferodo DS2500 of de Carbonne Lorraine RC6 er op gooi. De laatste heeft mijn voorkeur eigenlijk.

De rest van de meuk (spoilers, spiegelkappen) komt dan later wel weer een keer. Dat is niet zo belangrijk.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 aug 2007, 00:46

O ja, ik verklaar mijzelf trouwens ook voor gek als ik bovenstaande allemaal lees :shock:

Fabian

Bericht door Fabian » 04 aug 2007, 08:54

Gaat goed Ste! Dit is pas echt vorderingen maken, eindelijk komt het in orde voor je.

Zo zie je maar, de juiste mensen voor de juiste job en het komt snel en goed voorelkaar!

allen

Bericht door allen » 04 aug 2007, 09:07

Haha, als ik dit zo allemaal lees moet ik gelijk denken aan die tv programma's op Discovery. "Stephane Coddington" die een deadline moet halen! :lol:
Of voel je jezelf meer een walrus? (die tuttlegast ofzo van Orange County Choppers) :twisted:

Toch knap dat je alles op tijd red.

Maik

Bericht door Maik » 04 aug 2007, 09:47

Stephane, gewoon DOT4 eerst proberen. Als ik heel voorzichtig de vergelijking mag maken met de elise/speedster :wink: , dan zou DOT4 al prima zijn. Vd Kooi gooit ook alleen maar DOT4 in de remsystemen van hun race-exige :shock: . Goed, ander remsysteem wel, maar de klauwen van de speedster/exige/elise zijn nou niet echt knoeperts van dingen, dus dat verbaast mij telkens weer... Gewicht (en vooral het gebrek eraan) is toch weer alles met circuitrijden!

En niet aarzelen natuurlijk over die CL blokken, eronder met die troep!! Nog een voordeel van die blokken is dat je ze niet heftig hoeft in te remmen om frictiemateriaaldeeltjes je schijven in te jagen, zo werken die anorganische blokken namelijk niet :)
Alleen wat oppassen als je oude schijven met nieuwe blokjes gaat gebruiken of andersom, dan natuurlijk wel wat laten inslijten op elkaar :wink:

Ik heb nu al wat km-tjes gemaakt met de RC6-jes, en ik ben er superblij mee. Bij 160km/u was remmen tegen het ABS geen probleem, zeeeeer goed doseerbaar! :shock: :)

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 04 aug 2007, 12:06

Ziet er cool uit Stéphane :)
Kun je 'm op Zandvoort lekker inrijden, da's ideaal :)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 04 aug 2007, 12:21

Zeker gaaf! 8) Mooi projekt zo.. ik ben benieuwd woensdag, brullen met dat ding!!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 04 aug 2007, 12:39

Wat kost het ding eigenlijk als alles erop zit? heb je een idee?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 aug 2007, 13:19

Maik schreef:Stephane, gewoon DOT4 eerst proberen. Als ik heel voorzichtig de vergelijking mag maken met de elise/speedster :wink: , dan zou DOT4 al prima zijn. Vd Kooi gooit ook alleen maar DOT4 in de remsystemen van hun race-exige :shock: . Goed, ander remsysteem wel, maar de klauwen van de speedster/exige/elise zijn nou niet echt knoeperts van dingen, dus dat verbaast mij telkens weer... Gewicht (en vooral het gebrek eraan) is toch weer alles met circuitrijden!

En niet aarzelen natuurlijk over die CL blokken, eronder met die troep!! Nog een voordeel van die blokken is dat je ze niet heftig hoeft in te remmen om frictiemateriaaldeeltjes je schijven in te jagen, zo werken die anorganische blokken namelijk niet :)
Alleen wat oppassen als je oude schijven met nieuwe blokjes gaat gebruiken of andersom, dan natuurlijk wel wat laten inslijten op elkaar :wink:

Ik heb nu al wat km-tjes gemaakt met de RC6-jes, en ik ben er superblij mee. Bij 160km/u was remmen tegen het ABS geen probleem, zeeeeer goed doseerbaar! :shock: :)
Je moet je niet blind staren op die DOT coderingen Maik. Bijvoorbeeld Castrol SRF is ook DOT4 maar iets beters kan je niet krijgen (en helaas duurders)

Shakes

Bericht door Shakes » 04 aug 2007, 13:39

Die Sander is wel een held zeg.

Kan zo in de DF hall of fame!

N.

Maik

Bericht door Maik » 04 aug 2007, 22:08

Ik heb het over de DOT4 opeldealerkwaliteit (voor wat betreft mijn speedster zonder remproblemen :wink: ), dat kan nooit veel zijn Bert :lol:

Plaats reactie