Heb je de pen gemonteerd met carbonpasta? Dat zorgt voor anti-corrosie werking, als mede voorkomt het inzakken van de zadelpen.
Het grote 'DF racefiets' topic
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Nee dat niet maar hij is in 2 jaar tijd dus uiteindelijk 1x gezakt met +/- 1,5 cm waarbij ik eigenlijk betwijfel of hij met carbon pasta wel was blijven zitten. Ik heb wel die kasseien genoemd maar kan eigenlijk niet zeker zeggen dat hij toen ook gezakt is of niet.
-
- Berichten: 5041
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
1,5 is wel veel zeg.
- jspr
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
- Locatie: Barcelona
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Behoorlijk ja
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ja ik kan mij die klap ook wel redelijk goed herinneren helaas Maar goed het fietst weer een stuk beter. Even goed in de gaten houden of hij nu op z'n plek blijft.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Dat je het niet eens merkte...
-
- Berichten: 5041
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Nog meer mensen naar de elfstedentocht op 3 februari.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Mijn vraag een jullie fietsliefhebbers is, rijden jullie s'winters ook met winterbanden?
- Fedmas
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik rij het hele jaar met Continentals 4000S II, ik verlaag alleen in de winter de druk met 0,5-1 bar wat voor mij al voldoende effect heeft. Kanttekening is wel dat als echt heel guur is, ik ook nog een crosser of een mountainbike heb staan. Het is vooral ook rekening houden. Als de bocht glad is en jij stuurt gewoon vol in, gaat geen band je helpen om overeind te blijven.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Dank je, Fedmas, voor je antwoord.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik heb 2 winters terug de Schwalbe Marathon 365 een tijdje geprobeerd. Paste echt maar net op mijn frame (dat geschikt is voor spatborden). Prima grip, ook in verse sneeuw, maar reden wel erg lomp/zwaar:
Nu al een hele tijd Schwalbe Marathon GT, ook een vrij zware band, maar rolt veel lichter dan je zou verwachten en heb er in 5000+km nog niet lek mee gereden. Prima grip ook op nat/glad/grind.
Met de recente gladheid niet opnieuw kunnen testen, want zit al sinds begin december thuis met een gebroken sleutelbeen.
Nu al een hele tijd Schwalbe Marathon GT, ook een vrij zware band, maar rolt veel lichter dan je zou verwachten en heb er in 5000+km nog niet lek mee gereden. Prima grip ook op nat/glad/grind.
Met de recente gladheid niet opnieuw kunnen testen, want zit al sinds begin december thuis met een gebroken sleutelbeen.
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 jan 2019, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Zo dat is lang! Hoe kan dat?
Zelf rij ik altijd op dezelfde banden. Al probeer ik in de winter vooral alleen te fietsen en dan gewoon rustig door de bochten. Vandaag stond er eigenlijk weer eens een koude droge rit op het programma maar een griepje heeft mij thuis gehouden.
Zelf rij ik altijd op dezelfde banden. Al probeer ik in de winter vooral alleen te fietsen en dan gewoon rustig door de bochten. Vandaag stond er eigenlijk weer eens een koude droge rit op het programma maar een griepje heeft mij thuis gehouden.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Naast het hardlopen ca 100 km per maand fiets ik op de Tacx om de dag variërend van 60-120 minuten en dat gaat prima. In maart gaan we de weg weer op.
- jspr
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
- Locatie: Barcelona
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Gezien ik de laatste tijd moeilijk tijd vind om buiten te gaan rijden (de vrouw doet moeilijk) ben ik mij aan het verdiepen in de Kickr zodat ik binnen kan Zwiften.
Ik heb rollers maar die maken te veel vibraties waardoor de buren gek worden.
Tijdens de bikefit vorige week heb ik op de Kickr + Kickr climb gereden en dat was echt super (en super still), maar die is 1200€.
De Kickr Core is 800€ dus mijn vraag:
Wat is precies het verschil en is het die 500€ waard?
Volgens de jongen van de bikefit is het enkel de verstel mogelijkheden voor de wiel diameters en online vind ik dat het vliegwiel lichter is.
Ik heb rollers maar die maken te veel vibraties waardoor de buren gek worden.
Tijdens de bikefit vorige week heb ik op de Kickr + Kickr climb gereden en dat was echt super (en super still), maar die is 1200€.
De Kickr Core is 800€ dus mijn vraag:
Wat is precies het verschil en is het die 500€ waard?
Volgens de jongen van de bikefit is het enkel de verstel mogelijkheden voor de wiel diameters en online vind ik dat het vliegwiel lichter is.
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Als je een stille smart trainer wil, is de Tacx Neo de beste keuze. Onlange een nieuwe versie uitgekomen. Ik gebruik de eerste versie en erg tevreden.
De Kickr schijnt iets stabieler te zijn, voornamelijk met sprinten enzo, hoor ik van anderen. Wel iets prijziger dan Neo.
Prijsverschil in topmodellen vs goedkopere zit voornamelijk in vermogen, nauwkeurigheid en realisme (force feedback).
De Kickr schijnt iets stabieler te zijn, voornamelijk met sprinten enzo, hoor ik van anderen. Wel iets prijziger dan Neo.
Prijsverschil in topmodellen vs goedkopere zit voornamelijk in vermogen, nauwkeurigheid en realisme (force feedback).
- jspr
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
- Locatie: Barcelona
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik zie dat de Neo 1 950€ is en de Neo 2 1200€ (vergelijkbaar met de Kickr dus).
Wat is zoek is een smart trainer die 7-10% goed kan nabootsen gezien dat het meest voorkomende stijgings percentage is dat ik hier in de buurt heb op de klimmetjes en die zo stil mogelijk is voor de buren beneden. In ons appartement hoor je niet veel maar als je om 10:00 s'avonds wat wil doen wil ik geen vibraties hebben.
Natuurlijk ga ik veel liever naar buiten, maar met de 2 kleine kinderen is het echt 'vechten' voor tijd, en dan doe ik liever "iets" op de trainer met Zwift en als het dan weer eens hommeles is kan ik er af.
Wat is zoek is een smart trainer die 7-10% goed kan nabootsen gezien dat het meest voorkomende stijgings percentage is dat ik hier in de buurt heb op de klimmetjes en die zo stil mogelijk is voor de buren beneden. In ons appartement hoor je niet veel maar als je om 10:00 s'avonds wat wil doen wil ik geen vibraties hebben.
Natuurlijk ga ik veel liever naar buiten, maar met de 2 kleine kinderen is het echt 'vechten' voor tijd, en dan doe ik liever "iets" op de trainer met Zwift en als het dan weer eens hommeles is kan ik er af.
-
- Berichten: 5041
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Neem de rollers maar mee als je weer naar Nederland gaat. Die wil ik wel.
- jspr
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
- Locatie: Barcelona
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Passen niet in de handbagage
rollers zijn eigenlijk het leukste met een baanfiets.
rollers zijn eigenlijk het leukste met een baanfiets.
-
- Berichten: 2705
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Kickr core is op papier een heel goed ding, eigenlijk de Kickr van vorig jaar en dan nog stil (minus wat instelmogelijkheden die je denk ik niet gebruikt). Zijn wel heel veel problemen met die Kickr Core van wat ik lees, zou die op dit moment nog niet aan durven schaffen.
Zelf heb ik een Elite Direto, een niveautje minder dan een Neo of een Kickr, maar kwa vermogen (accuraat) en stijgingspercentage meer dan voldoende. Wie zegt dat je meer vermogen nodig hebt daag ik uit om eens het maximum van deze trainer ook maar 1 seconde aan te tikken.
Maar deze Direto is niet 100% stil, dus die valt voor jou af denk ik.
Zelf heb ik een Elite Direto, een niveautje minder dan een Neo of een Kickr, maar kwa vermogen (accuraat) en stijgingspercentage meer dan voldoende. Wie zegt dat je meer vermogen nodig hebt daag ik uit om eens het maximum van deze trainer ook maar 1 seconde aan te tikken.
Maar deze Direto is niet 100% stil, dus die valt voor jou af denk ik.
- jspr
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
- Locatie: Barcelona
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Op een ander forum is de Tacx Neo ook al aangeraden.
Ik ben nu alle opties even aan het bekijken (ik heb geen haast)
Ik ben nu alle opties even aan het bekijken (ik heb geen haast)
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Oeps, typo, begin december. Alsnog lang genoeg, ik heb een hond geraakt of ontweken. Preciezer weet ik het niet, ik mis een uur of 8 van die dag. Zit nu een plaatje met 4 schroeven in m'n schouder, hopelijk mag ik binnenkort weer wat meer doen.la_fusion schreef: ↑20 jan 2019, 19:29 Zo dat is lang! Hoe kan dat?
Zelf rij ik altijd op dezelfde banden. Al probeer ik in de winter vooral alleen te fietsen en dan gewoon rustig door de bochten. Vandaag stond er eigenlijk weer eens een koude droge rit op het programma maar een griepje heeft mij thuis gehouden.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ah dat is inderdaad een andere termijn Wel slecht gevallen dat je ook echt data kwijt bent.. ik vond 2x een hersenschudding wel afdoende. Je kunt denk ik wel blij zijn dat je sleutelbeen 'gewoon' gebroken is. Bij mij zijn er een aantal spieren(deels/volledig) rond mijn sleutelbeen afgescheurd en dat zorgt ervoor dat mijn sleutelbeen minder op z'n plek zit dan origineel. Sommige bewegingen/houdingen zijn dus nog altijd erg gevoelig/onmogelijk.MartijnGizmo schreef: ↑21 jan 2019, 08:51Oeps, typo, begin december. Alsnog lang genoeg, ik heb een hond geraakt of ontweken. Preciezer weet ik het niet, ik mis een uur of 8 van die dag. Zit nu een plaatje met 4 schroeven in m'n schouder, hopelijk mag ik binnenkort weer wat meer doen.la_fusion schreef: ↑20 jan 2019, 19:29 Zo dat is lang! Hoe kan dat?
Zelf rij ik altijd op dezelfde banden. Al probeer ik in de winter vooral alleen te fietsen en dan gewoon rustig door de bochten. Vandaag stond er eigenlijk weer eens een koude droge rit op het programma maar een griepje heeft mij thuis gehouden.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Wat een drama weer zeg. Raar genoeg is dit volgens mij ongeveer de 5e sleutelbeenbreuk in mijn omgeving, in korte tijd. Allemaal fietsers.
Beterschap in ieder geval Martijn en L_F.
Beterschap in ieder geval Martijn en L_F.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Mijn klachten zijn uit zomer 2017, niet recent. Dit jaar gelukkig nog niet gevallen..
2016, grint in de bocht, elleboog open, geschaafd en sneeen. Te weinig vel over om te kunnen hechten.
2017, 75+ km/h over de kop gevlogen op de Nurburgring tijdens RadAmRing, kon een aantal andere niet meer ontwijken of ik had de vangrail in moeten duiken.. Zware hersenschudding, paar spieren/pezen in schouder afgescheurd, grote snee in knie(6/7 cm lang, tot op de pees diep) en middenhandsbeentje gebroken.
2018, 1x val op nat beton met lage snelheid, enkel wat schaafplekken op elleboog en duim. 1x val, natte gladde ijzerenstrook in het asfalt, op hoofd, Lichte hersenschudding, flink snee boven het oog, 5/6 hechtingen en de nodige schaaflplekken. Week na die 2e valpartij 300+ km rit gedaan, daarna een aantal weken herstellen van die rit + valpartij.
Dit jaar ga ik proberen te blijven zitten
2016, grint in de bocht, elleboog open, geschaafd en sneeen. Te weinig vel over om te kunnen hechten.
2017, 75+ km/h over de kop gevlogen op de Nurburgring tijdens RadAmRing, kon een aantal andere niet meer ontwijken of ik had de vangrail in moeten duiken.. Zware hersenschudding, paar spieren/pezen in schouder afgescheurd, grote snee in knie(6/7 cm lang, tot op de pees diep) en middenhandsbeentje gebroken.
2018, 1x val op nat beton met lage snelheid, enkel wat schaafplekken op elleboog en duim. 1x val, natte gladde ijzerenstrook in het asfalt, op hoofd, Lichte hersenschudding, flink snee boven het oog, 5/6 hechtingen en de nodige schaaflplekken. Week na die 2e valpartij 300+ km rit gedaan, daarna een aantal weken herstellen van die rit + valpartij.
Dit jaar ga ik proberen te blijven zitten
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ja, helm was ook goed stuk. Gelukkig geen hersenletsel verder, moest meteen in de ctscan (kan ik me ook niet herinneren) en een nachtje blijven waarbij ik om het uur gewekt ben. Helaas geen 'gewone' breuk, maar op meerdere plaatsen, vandaar dat er geschroefd moest worden, sleutelbeen lijkt na de operatie wel redelijk op de juiste plek te zitten. Bovenarm/schouder doet qua spieren nog steeds zeer, maar volgens de arts hadden ze er ook flink in lopen frutten bij de operatie.la_fusion schreef: ↑21 jan 2019, 09:19 Ah dat is inderdaad een andere termijn Wel slecht gevallen dat je ook echt data kwijt bent.. ik vond 2x een hersenschudding wel afdoende. Je kunt denk ik wel blij zijn dat je sleutelbeen 'gewoon' gebroken is. Bij mij zijn er een aantal spieren(deels/volledig) rond mijn sleutelbeen afgescheurd en dat zorgt ervoor dat mijn sleutelbeen minder op z'n plek zit dan origineel. Sommige bewegingen/houdingen zijn dus nog altijd erg gevoelig/onmogelijk.
Overmorgen weer op controle, hopelijk mag ik daarna wat meer, en hoef ik niet meer constant met een immobilisator te lopen.
EDIT: was overigens pas mijn eerste serieuze val na ruim 18.000 kilometer, met hardlopen had ik vaker blessures