Nieuwe leasebak

Dit is ons algemene autoforum.
Fabian

Bericht door Fabian » 08 jun 2007, 16:02

Daniel schreef:
Maurice Graber schreef: @ Daniel: zou je voor mij eens willen kijken hoeveel prijsverschil er tussen ING Car Lease en http://directlease.nl/DLNl/model.do?id=34 zit in de BMW?
335i is niet te krijgen bij Directlease, maar voor de rest:
Benzine op basis van 25k, 48 mnd, inclusief brandstof (ik kan bij ING niet excl calculeren):
BMW 3-serie Coupe 325i Executive
ING: € 1187,20
Directlease: € € 1282

BMW 3-serie Coupe 330i High Executive
ING: € 1338,19
Directlease: € 1493

Diesel op basis van 35k, 48 maanden incl. brandstof

BMW 3-serie Coupe 330d Executive:
ING: € 1449,94
Directlease: € 1473

BMW 3-serie Coupe 335dA High Executive
ING: € 1662,63
Directlease: € 1648

Directlease is met de benzine-uitvoeringen flink duurder (bijna 160 euro op een 330i) maar met de diesels is het verschil kleiner, de 335dA is bij Directlease zelfs goedkoper. Overigens is deze calculatie gebaseerd op een bedrijfsspecifieke kortingsregeling dus een individuele offerte zal waarschijnlijk anders/hoger uitvallen.
je bent idd flink aan het calculeren zie ik hier achter de schermen :wink:

Systeem raakt er bijna overbelast van :lol:

Gewoon bij ons bestellen man! We zijn nog de goedkoopste ook :D

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 jun 2007, 16:38

Fabian schreef:
Daniel schreef:
Maurice Graber schreef: @ Daniel: zou je voor mij eens willen kijken hoeveel prijsverschil er tussen ING Car Lease en http://directlease.nl/DLNl/model.do?id=34 zit in de BMW?
335i is niet te krijgen bij Directlease, maar voor de rest:
Benzine op basis van 25k, 48 mnd, inclusief brandstof (ik kan bij ING niet excl calculeren):
BMW 3-serie Coupe 325i Executive
ING: € 1187,20
Directlease: € € 1282

BMW 3-serie Coupe 330i High Executive
ING: € 1338,19
Directlease: € 1493

Diesel op basis van 35k, 48 maanden incl. brandstof

BMW 3-serie Coupe 330d Executive:
ING: € 1449,94
Directlease: € 1473

BMW 3-serie Coupe 335dA High Executive
ING: € 1662,63
Directlease: € 1648

Directlease is met de benzine-uitvoeringen flink duurder (bijna 160 euro op een 330i) maar met de diesels is het verschil kleiner, de 335dA is bij Directlease zelfs goedkoper. Overigens is deze calculatie gebaseerd op een bedrijfsspecifieke kortingsregeling dus een individuele offerte zal waarschijnlijk anders/hoger uitvallen.
je bent idd flink aan het calculeren zie ik hier achter de schermen :wink:

Systeem raakt er bijna overbelast van :lol:

Gewoon bij ons bestellen man! We zijn nog de goedkoopste ook :D
Nog goedkoper? Ook voor de ietwat exotischere modellen? ;p

Femme

Bericht door Femme » 08 jun 2007, 17:23

Maurice Graber schreef:
Heb je je mooi laten oplichten :p Dr zit wel degelijk een groot prijsverschil tussen de automaat en handbak in de lease. De restwaarde voor een automaat is marginaal hoger dan een handgeschakelde auto. En vooral de snellere 3serie lijkt me juist een auto die je handgeschakeld wilt hebben.

Over het algemeen worden alle opties aan de auto (including de automaat) binnen het contracttermijn afgeschreven, wat meestal 48 maanden is.
Ik heb nooit een offerte laten maken voor een auto met automaat (ik wilde een handbak). Het werkelijke prijsverschil heb ik niet geweten. Het werd mij alleen door de verkoper (lease via BMW Financial Services) en een andere leasemaatschappij gemeld. Die laatste wilde na ging nog speciaal om telefonische bevestiging vragen of het een handbak moest zijn, want dat was zo apart voor een 330i.

Ik geloof je verhaal verder wel hoor. Er wordt op veel forums ook gezegd dat dikkere BMW's zonder automaat waardeloos zijn op de tweedehands markt, maar als je dan kijkt naar het aanbod is er geen noemenswaardig verschil in prijs. Het is vooral de staat van de auto, de leeftijd en de uitrusting (waarbij meer zaken dan een automaat een rol spelen) die de prijs bepaald. Zolang er een evenwicht is tussen nieuwkopers van handgeschakelde auto's en kopers van gebruikte auto's met een handbak kan ik mij niet voorstellen dat handgeschakelde auto's onevenredig veel waarde verliezen.

Fabian

Bericht door Fabian » 13 jun 2007, 12:30

Er zit een verschil tussen de handelswaarde en de verkoopwaarde he waarvoor je ze aangeboden ziet in den lande. :wink:

Wij als leasemij moeten die auto binnen 1 week kwijt nadat ie terugkomt, we gaan er geen maanden mee lopen zeulen zoals een dealer dat doet.

Een handbak op zo´n auto verkoopt gewoon langzamer/moeilijker als met een automaat. Hoe langer zo´n auto moet staan, hoe meer geld het een bedrijf kost. Dus de handelswaarde is lager....

Rood / beige / geel leer in een zwarte auto verkoopt moeilijker als zwart met zwart leer.

Maakt voor de handelswaarde dus wel degelijk uit, voor de verkoopwaarde is het maar net wat de gek ervoor geeft :wink: Dat een handelaar dus minder biedt is logisch, zijn risico is groter.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 jun 2007, 12:47

Fabian schreef:Rood / beige / geel leer in een zwarte auto verkoopt moeilijker als zwart met zwart leer.

Maakt voor de handelswaarde dus wel degelijk uit, voor de verkoopwaarde is het maar net wat de gek ervoor geeft :wink: Dat een handelaar dus minder biedt is logisch, zijn risico is groter.
Dat is ook wat ik heb gehoord en lijkt me je reinste onzin. Lichte (beige) bekleding in een donkere auto staat een stuk chiqer en is praktischer. Zwart leer wordt zó warm in de zomer, al het vet verbrand direct in je lijf (wel handig). Dat een zwart interieur minder snel zou verkopen is door een aantal mensen een tijdje geleden geroepen en sindsdien wordt je daarmee genaaid voor wat betreft de inruilwaarde volgens mij. Het is niks meer of minder dan een cliché. Ik kan namelijk meer mensen vinden die deze combinatie mooier vinden dan zwart/zwart (begrafenisstijl).

Fabian

Bericht door Fabian » 13 jun 2007, 13:33

Maurice Graber schreef:
Fabian schreef:Rood / beige / geel leer in een zwarte auto verkoopt moeilijker als zwart met zwart leer.

Dat is ook wat ik heb gehoord en lijkt me je reinste onzin. Lichte (beige) bekleding in een donkere auto staat een stuk chiqer en is praktischer. Zwart leer wordt zó warm in de zomer, al het vet verbrand direct in je lijf (wel handig). Dat een zwart interieur minder snel zou verkopen is door een aantal mensen een tijdje geleden geroepen en sindsdien wordt je daarmee genaaid voor wat betreft de inruilwaarde volgens mij. Het is niks meer of minder dan een cliché. Ik kan namelijk meer mensen vinden die deze combinatie mooier vinden dan zwart/zwart (begrafenisstijl).
Het lijkt je rijnste onzin, maar dat IS het niet :wink:

We verkopen wekelijks zo´n 450 auto´s. We weten precies wat geld oplevert en wat geld kost.

Een zwart interieur is altijd goed, anders combi´s leveren gewoon minder op.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 jun 2007, 13:40

Fabian schreef:Het lijkt je rijnste onzin, maar dat IS het niet :wink:

We verkopen wekelijks zo´n 450 auto´s. We weten precies wat geld oplevert en wat geld kost.

Een zwart interieur is altijd goed, anders combi´s leveren gewoon minder op.
Het zal ook wel een stukje frustratie aan mijn kant zijn. Ik krijg 5000 euro minder voor mijn auto terug omdat het een grijs interieur is :(

Daniel

Bericht door Daniel » 01 aug 2007, 12:33

Mooie rotschop. Er is een andere optie op mijn lijstje verschenen: Audi A5.
De S5 kan ik niet betalen, maar de 3.2 quattro is een mooi alternatief. Aangekleed zoals ik hem hebben wil (ProLine, S-line int. en ext., DVD-navi, B&O-soundsysteem) is ie per maand ongeveer 5 tientjes duurder dan een E92 335i handbak met globaal dezelfde uitrusting. De E92 is dan ook nog eens voorzien van lederen bekleding en biedt motorisch wel wat meer (om te beginnen 40 pk en 70 Nm extra). Maar ja, ik vind de A5 stiekem gewoon veel mooier. Zeker met de LED-verlichting, een mooie donkere kleur en grote wielen.

En ik heb al een BMW-coupe, beetje loos om er twee voor te deur te hebben staan. Toch maar eens een proefritje maken :)

CRZ

Bericht door CRZ » 01 aug 2007, 12:43

Als je hem mooier vind en je hebt het geld er voor over lijkt het me toch snel bekeken! :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 aug 2007, 12:56

Wat kan het soms gemakkelijk zijn... :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 01 aug 2007, 14:02

Daniel, niet raar bedoeld, maar heb je een diesel overwogen? Niet voor de kilometers, maar het karakter?

Ik weet ZEKER dat de 3.0TDI een veel fijnere motor zal zijn dan de 3.2.

Hoor graag je reactie

Tristan

Bericht door Tristan » 01 aug 2007, 14:05

Macboy heeft een goed punt.

3.0 TDI is zelfs nog sneller. Verder zuiniger en krachtiger, enige wat dan wel tegenvalt is het geluid.

René130i

Bericht door René130i » 01 aug 2007, 14:17

Zonet toevallig gereden, de 3.0 TDI. Wat een vermogen voel je in de lage toeren vooral! Vond het "effect" groter dan bij de S5. Daar voelde ik de versnelling niet zo. Gave bak die A5 hoor.

Daniel

Bericht door Daniel » 01 aug 2007, 15:52

Macboy schreef:Daniel, niet raar bedoeld, maar heb je een diesel overwogen? Niet voor de kilometers, maar het karakter?

Ik weet ZEKER dat de 3.0TDI een veel fijnere motor zal zijn dan de 3.2.

Hoor graag je reactie
Ik mag geen diesel leasen ivm het beperkt aantal kms (20k per jaar)
Diesel mag bij mijn werkgever pas vanaf 40k. Anders was de keuze erg rap gemaakt (hoewel een 335d ook niet rot is)

Tristan

Bericht door Tristan » 01 aug 2007, 16:04

Komt er geen 2.0 TFSI in de A5? Dan zou ik die nemen. Scheelt weer in leasebedrag/bijtelling of je kan 'm meer volproppen met opties. Chip 'm naar 240pk en hij gaat de 3.2 voorbij.

Daniel

Bericht door Daniel » 01 aug 2007, 22:31

Die zal vast nog wel eens komen, maar dan niet als quattro vermoed ik. En dat wil ik wel graag :) De 3.2 FSI levert in de A5 trouwens 265 pk en met handbak en quattro is ie best wel snel (0-100 6,1 secs is de opgave)
Ik betwijfel of je daar met een gechipte 2.0T aan komt. De S3 (2.0T 265 pk) is wel wat sneller maar die weegt dan ook een stuk minder.

Weet iemand trouwens een Audi-dealer in Midden Nederland die je wel normaal kan behandelen? Bij A-point A'dam heb ik wisselende ervaringen (1 x letterlijk weggehoond, 1 x redelijk goed geholpen), bij Pon in Amersfoort heb ik vanmiddag na een kwartier keihard genegeerd te zijn zelf de folders maar uit de kast gepakt en ben ik weer weggegaan.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 aug 2007, 09:44

Midden-Nederland..

Ik heb mn A6 2 jaar terug nieuw gekocht bij Dago in Duiven (nabij Arnhem). Erg enthousiaste lui en prima service. Heb er in ieder geval een goed gevoel bij gehad. Als het in je buurt is, loop er eens naar binnen zou ik zeggen :)

Martijn

Bericht door Martijn » 02 aug 2007, 10:01

Daniel schreef:Die zal vast nog wel eens komen, maar dan niet als quattro vermoed ik. En dat wil ik wel graag :) De 3.2 FSI levert in de A5 trouwens 265 pk en met handbak en quattro is ie best wel snel (0-100 6,1 secs is de opgave)
Ik betwijfel of je daar met een gechipte 2.0T aan komt. De S3 (2.0T 265 pk) is wel wat sneller maar die weegt dan ook een stuk minder.

Weet iemand trouwens een Audi-dealer in Midden Nederland die je wel normaal kan behandelen? Bij A-point A'dam heb ik wisselende ervaringen (1 x letterlijk weggehoond, 1 x redelijk goed geholpen), bij Pon in Amersfoort heb ik vanmiddag na een kwartier keihard genegeerd te zijn zelf de folders maar uit de kast gepakt en ben ik weer weggegaan.
Audicentrum Het Gooi in Naarden hoef je iig ook niet langs te gaan, zijn een stel prutsers :x

RVV

Bericht door RVV » 02 aug 2007, 11:03

Kan aan mij liggen, maar zo'n A5 hoort gewoon een dikke motor te hebben. ik zou altijd de 3.2 motor kiezen.

Overigens een niet zo'n makkelijke keuze.

A5 is een prachtige auto, en inderdaad een dikke BMW coupe heb je al.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 aug 2007, 12:07

Daniel schreef:Weet iemand trouwens een Audi-dealer in Midden Nederland die je wel normaal kan behandelen? Bij A-point A'dam heb ik wisselende ervaringen (1 x letterlijk weggehoond, 1 x redelijk goed geholpen), bij Pon in Amersfoort heb ik vanmiddag na een kwartier keihard genegeerd te zijn zelf de folders maar uit de kast gepakt en ben ik weer weggegaan.
Goede keuze! (al vind ik een E92 stiekum weer iets mooier :oops: ) B&O is een super optie 8) en de 3.2 een zeeeeer aangename metgezel :D

Dealer van den Udenhout is/was Audi dealer van het jaar en zal dat niet voor niets zijn :wink: Misschien wel een stukje rijden voor je aangezien ze in Den Bosch zitten. Een paar jaar geleden liep het daar allemaal zeer stroef maar momenteel zijn ze de best draaiende Pon-dealer weet ik uit zeer betrouwbare bronnen :wink: Het lijkt me sterk als je daar niet goed geholpen wordt. (Mocht dat wel zo zijn meld het me..)

Daniel

Bericht door Daniel » 02 aug 2007, 13:29

Of toch een 335i Touring halen..iets praktischer, goedkoper en die motor is gewoon heilig :)

Eens kijken of ik een Audi-dude kan vinden die een A5 3.2 quattro heeft staan, en dan moet dat maar de doorslag geven.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 aug 2007, 14:27

Als je twijfelt zou ik sowieso beide opties eerst proefrijden. Laat vooral weten dat je wat twijfelt tussen Audi of BMW... :)

Ik heb bij de aankoop van de A6, een A6 demo een heel weekend meegekregen om proef te rijden. De verkoper was van mening dat als ik langer in de Audi zou rijden, ik vanzelf overtuigd zou zijn. Daar heeft hij gelijk in gehad en mij die auto verkocht.

Dit was dus bij Dago in Duiven trouwens :D

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 aug 2007, 14:31

Directlease geeft calculatie's af waar je niets aan hebt.... vaak zonder vervangend vervoer hoog eigen risico etc etc.

Gewoon bestellen bij Fabian.

Fabian....wat dacht je van beige stof :-) da''s lekker verkopen............. een Avensis met beige stof wel eens gezien? die brengt echt 2000 minder op....

Daniel

Bericht door Daniel » 03 aug 2007, 15:40

Maurice Graber schreef:Als je twijfelt zou ik sowieso beide opties eerst proefrijden. Laat vooral weten dat je wat twijfelt tussen Audi of BMW... :)
Dat werkt wel ja :) Ik heb net even zitten calculeren in de lease-applicatie en de 335i Touring komt daar nogal ongunstig uit. Zaken die op de coupe Executive standaard zijn (elek. verstelbare stoelen, xenon) moet je op de touring voor bijlappen, waardoor hij uiteindelijk met dezelfde uitrusting dik duurder uitvalt. 77.000 euro voor een middenklasse station vind ik niet echt normaal meer.

Morgen maar eens bij A-point langsgaan, kijken of die een A5 demo hebben.

Daniel

Bericht door Daniel » 06 aug 2007, 15:04

Goed, auto is inmiddels besteld bij de leasemaatschappij:

Audi A5 3.2 FSI Quattro met:
- Proline
- S-line interieur
- S-line exterieur
- DVD-navigatie
- Bang & Olufsen soundsysteem
- iPod-interface
- Dimmende binnenspiegel (schandalig dat dat zelf in de Proline niet standaard is)
- Zwart pianolak interieurlijsten

Kleur wordt Topaasblauw pareleffect, bekleding in zwart leer/geperforeerd alcantare met zilveren stiksels.

Ik zit drie cent boven de leasenorm, dat is nog eens maximaal benutten van de mogelijkheden ;)

Plaats reactie