Het imago van BMW in Nederland

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Michel P

Bericht door Michel P » 10 apr 2006, 21:06

stefan van der burgh schreef:Komt omdat die dingen gewoon gemaakt zijn om lekker (door) te rijden. Daar nodigen ze toe uit, and you know me, oi cant help meself...

Kijk, daar kan de sukkel in zijn toyota verso-met-achterbank-vol-met-lelijke-krijskinderen die die van zijn lelijke veel te dikke wijf met kortgeknipt roodgeverfd haar moets kopen omdat er dan 3 kinderwagens en 2 kuub luiers meekunnen niet tegen. Dat is de druppel. Die toyota is al kut. Dat wijf was al lelijk toen ze trouwden. Laat staan na 3 keer baren.
Dus zit ie daar, 39 jaar oud, bierbuikje, snor, witte sportsokken, lelijk wijf, 3 krijskinderen achterin, voor de 5e keer kabouter plop op de klotestereo in dat ding (de upgrade mocht niet, geld moest op aan 4e hands alpenkreuzer), bij 140 merk je niet aan dat kloteding of je vol op de rem of vol op het gas gaat.
Dan zit er ook nog een 5 serie op duits kenteken de lakschilfers van je kofferdeksel te seinen, dan knapt er iets.
Of een zwarte M5 (in de haast en frustratie ziet ie niet dat ie nep is. :mrgreen: )
Of een 3 serie uit jaar kruik met wanli die afwisselend linksom en rechtsom uitbrekend probeert de linkerbaan vrij te krijgen
Of een 760 iL met fries kenteken met rood aangelopen bestuurder waar de jan-lul eindelijk zijn cursus liplezen via de binnenspiegel in praktijk kan brengen...
"Je" "mot" "niet" "veur" "woagen" "kommuh"....

En tsja, doordeweeks is ie agent. :)

Disclaimer: dit is uiteraard slechts mijn visie, voor wat het waard is. Commentaar alleen welkom als het genuanceerd, gefundeerd, opbouwend en gegrond is. :mrgreen:
Priceless, uber lol!

Michel

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 10 apr 2006, 21:20

überlol! :lol: :lol: :lol:

Zondagmiddag, met de vrouw en kinderen op weg naar schoonmoeders voor thee en één (1) koekje.
En daar komt een blauwe 130i hem afsnijden. Met grote taartschep achterop en veel te grote velgen voor zo'n klein boodschappenwagentje. Bol manneke achter het stuur, type matrassenverkoper dacht hij nog. Hij had ooit een matras van zo'n type gekocht maar nadat zijn vrouw het afgelopen jaar 50kg aangekomen was duwden de springveren hem iedere nacht in zijn rug. God, wat had hij een hekel aan matrassenverkopers. Maar vooral was de auto die hem sneed blauw, smurfenblauw. Door de speakers hoort hij vader Abraham, "waar komen jullie toch vandaan". Door de meuk Supertech installatie klinkt dat scherper dan ooit en dat vette molenpaard rechts van hem en de kutkoters op de achterbank jengelen vals en zonder enig gevoel voor ritme door elkaar mee.
"Was ik maar doof", denkt onze besnorde held. "Of dood", ook goed.
God, wat had hij een hekel aan die smurfen. Op dat moment nam hij een belangrijk besluit, morgen zouden alle blauwe auto's eens goed aan de beurt zijn, de andere BMW's zouden een dag door mogen rijden, maar voor iedere bestuurder van een blauwe auto zou HIJ, rayonhoofd verkeershandhaving A.F.T.H.T. van Puffelen, persoonlijk het leven tot een hel op aarde maken.
En de blauwe BMW's waren hun leven helemaal niet zeker, in de boeien en afvoeren naar het bureau zou hij ze, allemaal!

En op maandag is hij weer agent, rayonhoofd verkeershandhaving.
:lol:

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 10 apr 2006, 21:22

*tranen in m'n ogen* :D

Knot

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 21:31

Ohohoh.. "waar komen jullie toch vandaan"... hehe :)

Ik ga nog ff een half uurtje sturen, gaat nergens meer over hier.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 apr 2006, 21:33

pijn in de buik van het lachen Peter!!

Michel

RVV

Bericht door RVV » 10 apr 2006, 23:20

Tranen rollen me over de wangen punten voor jip en janneke van DF LOL

Knot

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 23:24

Wie overtreft m nog ff dan kan ik pitten... 8)

Tomaz

Bericht door Tomaz » 10 apr 2006, 23:34

*uit een gesprekje wat ik zomaar heb opgevangen*

"Nee, ik heb nog steeds geen zin."
"Maar waarom niet?"
"Ik heb gewoon geen zin!"
"Maar waarom dan niet?"
"Omdat ik geen zin heb, ik heb hoofdpijn vandaag."
"Hoofdpijn? Maar waarvan dan?"
"Lul niet!"
"Lul niet? Hoezo lul niet?"
"Jij altijd met je gezeur over je salaris. Je had gewoon naar je pa moeten luisteren en een vak moeten leren. Dat werkte bij je broer ook."
"Maar ik zeur nooit over mijn salaris!"
"Wel waar."
"Niet waar."
"Wel waar."
"Okay, misschien is het dan een beetje waar. Maar zovaak zeur ik toch niet?"
"Wel waar."
"Maar zo hinderlijk is dat toch niet?"
*diepe zucht*
"Wel als het wéér over echte auto´s gaat."
*mompelt iets in zichzelf*
"gvd, morgen ALLE bmw´s op de bon gvd, ken´t skeelen, ALLEMAAL gvd!"
*kookt van woede*

Geef toe heren, als je zoiets gezegd wordt door een "vrouw" die in 10 jaar en 2,4 kinderen tijd van maatje 34 naar een tonnetje of 34 ging voel je je toch een béétje köt.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 apr 2006, 00:00

Ik merk dat ik soms ook wel wat aso rijd. Zeker in druk verkeer haal je met een BMW makkelijker rechts in als iedereen links blijft plakken. Als ik dat met de Saab deed, dan viel het mezelf amper op, laat staan anderen. Daarmee kon je heel anoniem rechts mensen voorbij. Je kreeg dan zelfs nog handgebaren dat je er weer tussen mocht, bij wijze van spreken. Echt zo van: ow, die Saab remde zeker te laat, ik laat hem er wel weer tussen.

Met de BMW blijven mensen expres voor je rijden, ze gaan op het aller laatste moment naar links en kijken je per definitie kwaad aan.

Heb het idee dat het in de Randstad nog minder is dan in het oosten en zuiden van het land. Gisteren op de terugweg uit Papenburg hadden we tot aan Utrecht echt een verschrikkelijke reis. Niemand ging opzij, allemaal zondagsrijders. Dan is een BMW echt niet in je voordeel. Heb echt meer mensen rechts ingehaald dan links. Die opa in de Subaru Legacy Turbo maakte het wel heel bont.

Eerst 10 minuten voor me blijven rijden. Hij keek geen één keer in zijn binnenspiegel. Op een gegeven moment was ik het zat en ging achter hem trukjes uithalen. Pas toen ik echt 5 cm op zijn bumper zat had ik zijn aandacht. Toen duurde het nog een kilometer tot hij aanstalte maakte om opzij te gaan. Maar opa was het nog niet verleerd, hij vloerde de Sub en ging er best hard vandoor. Net toen ik er voorbij ging, gooide hij de deur weer dicht naar links. Ik er rechts voorbij en sneed hem vervolgens af.

Ik weet het, o zo fout, maar die vent was ZOOOOO irritant. wat een lul. :)

RVV

Bericht door RVV » 11 apr 2006, 00:29

Ja die subaru rijders zijn niet makkelijk. lol

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 11 apr 2006, 00:59

Nee, van Puffelen was ondertussen na een zware middag bij zijn schoonouders weer thuis.
De harde stem van schoonmoeder Rita dreunde nog na onder zijn bonzende schedelpan. Vooral toen ze was begonnen over haar vrouwenkwaaltjes was het hem bijna te veel geworden. Schoonpa Tjeu had dat gelukkig gemerkt en had hem meegenomen naar de beugelbaan achter in de tuin. De aanvankelijke blijdschap over het ontsnappen aan de verschillende verzakkingen en overgangspijntjes van Rita was nu wel over toen Tjeu ("zeg maar pa hoor") voor de 19e keer het veld aanharkte en zich klaar maakte voor de openingsworp. De leegheid van zijn bestaan werd niet leger dan deze schier eindeloze zondagmiddagen.
Maar zelfs de terugweg met die ellenlange file op de snelweg, waarbij de kinderen erop gestaan hadden dat hij de cd van vader Abraham nog wat harder zou zetten had hij overleefd.
En nu was hij thuis, de Corolla Verso tikte nog wat na in de bleke avondzon, zijn vrouw had hem gezegd dat hij die maar moest wassen want hij was niet meer zo schoon als toen ze vertrokken waren.
Met een emmer vol schuim van de goedkoopste autowas van de Gamma, een spons, zeem en de tuinslang losjes in de hand stond hij klaar om te beginnen toen hij in de verte het donkere geluid van een zescilinder ontwaarde. Een zes in lijn, dat hoorde hij meteen aan de loop van de motor. De bestuurder liet de motor flink brullen en even later zag van Puffelen een bijna nieuwe 330i in een soepele drift de bocht om zeilen, een kwart arm tegenstuur en de bestuurder die hem even nonchalant aankeek, daarmee wel een behoorlijke mate van autorij ervaring demonstrerend. Een paar steentjes kletterden van Puffelen tegen zijn schenen.

En toen..... niks dan stilte.
Een mus tsjilpte.
En weer stilte.

De BMW was inmiddels voor van Puffelen tot stilstand gekomen.
Langzaam ging de zwaar geblindeerde rechter zijraam omlaag en kon van Puffelen iets van de binnenkant van de BMW ontwaren.
Verdorie, het was die vervelende horlogeverkoper. Die kende van Puffelen nog wel. Het stond hem als de dag van gisteren voor de ogen dat zijn vrouw en hem zich bij de balie van de lokale winkel van P&P Juweliers hadden gemeld. Dat zat zo, zijn vrouw had ooit een Swatch gekocht in de vitrineruiming van de kijkshop. En na 3 jaar en 2 maanden was de batterij al op geweest. Of dat normaal was had ze gevraagd. "Joa", had de man gezegd met een nors gezicht, nauwelijks opkijkend van achter zijn pc.
"Wat gaat een nieuwe batterij dan kosten?"
De man zei niks, maar stak vijf vingers op, onderwijl met zijn andere hand druk verder tikkend op zijn toetsenbord.
"VIJF EURO???!" had hij enigszins geschokt uitgeroepen. Een rayonhoofd verdiende niet slecht, maar tussen de tophypotheek, drie koters, twee vakanties per jaar, sommige wel zo ver weg als het Sauerland en zijn trots en leven, zijn nieuwe Toyota Corolla Verso bleef er maar bar weinig over voor luxe extravaganza in zijn leven.
Nog voordat de echo van zijn woorden gedoofd was, was de man al opgesprongen en duwde hem en zijn vrouw hardhandig de winkel uit.
"Ja, vijf euro godverrrdomme en anders rot je maar gauw op!"

Ja, die juwelier kende van Puffelen nog wel, al was het maar vanwege de vele verwijten die zijn vrouw hem nog regelmatig maakte dat hij toen niet wat kordater was opgetreden om haar te beschermen en dat hij zich als een mak schaap de winkel uit had laten vegen.

De raam van de BMW was nu helemaal geopend en de bestuurder wenkte van Puffelen dichterbij te komen.
Aarzelend naderde hij de auto en boog hij zich voorover.
De juwelier lachte joviaal zijn tanden bloot en zei "Hé buur, kijk niet zo zuur, het is weer tijd voor onderstuur!"

Terwijl van Puffelen bijkans werd gezandstraald door een enorme lading kiezels die van onder de brede achtersloffen van de BMW weg spetten hoorde hij de Duitse zespitter hoog de toeren in gejankt worden, slechts overstemd door het daverende hoongelach van de bestuurder.

En morgen?
Morgen is van Puffelen weer agent, rayonhoofd verkeershandhaving.

Michel P

Bericht door Michel P » 11 apr 2006, 07:33

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Priceless

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 11 apr 2006, 08:50

:mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 11 apr 2006, 09:08

:D :twisted:

Michel P

Bericht door Michel P » 11 apr 2006, 09:43

Eerst 10 minuten voor me blijven rijden. Hij keek geen één keer in zijn binnenspiegel. Op een gegeven moment was ik het zat en ging achter hem trukjes uithalen. Pas toen ik echt 5 cm op zijn bumper zat had ik zijn aandacht. Toen duurde het nog een kilometer tot hij aanstalte maakte om opzij te gaan. Maar opa was het nog niet verleerd, hij vloerde de Sub en ging er best hard vandoor. Net toen ik er voorbij ging, gooide hij de deur weer dicht naar links. Ik er rechts voorbij en sneed hem vervolgens af.

Ik weet het, o zo fout, maar die vent was ZOOOOO irritant. wat een lul.
Moest je rechts inhalen en snijden om uberhaubt die oude Legacy Turbo te kunnen verslaan ;-) Het is geen wedstrijd Dennis, opa wist gewoon dat er weer zo'n over het paard getilde studentikoos kereltje met een oude BMW aan het pushen was om indruk op alles en iedereen te maken, maar het meest op zijn lieftallige GF, die weer zwaar onder de indruk was van haar eigen macho, die zat te stomen achter het stuur. Op eens weet je het je word coureur ;-) En samen aten ze hun laatste boterhammen met pindakaas op meimerend in de prille ondergaande lente zon. VLN in een 360 cavallino VLN edition :-)

Michel

Knot

Bericht door Knot » 11 apr 2006, 09:47

Geweldig.. haha.. He buur kijk niet zo zuur, het is weer tijd voor onderstuur.. haha :) lig dubbel hier man, eerst nog een bakkie :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 apr 2006, 09:59

Het was trouwens een Forester Turbo, zo'n nieuwe. :D
Maar ik vond het gewoon een irritante vent die zat te treiteren, dus ik liet me verleiden om hem terug te treiteren. Daarna was het ook direct over met zijn geneuzel. En die van mij ook, want Marijke vond het niet zo gaaf. :roll: :wink:

Knot

Bericht door Knot » 11 apr 2006, 10:02

Gewoon de cruisecontrol aan en die vent moonen :)

Michel P

Bericht door Michel P » 11 apr 2006, 10:18

Dennis Cavallino schreef:Het was trouwens een Forester Turbo, zo'n nieuwe. :D
Maar ik vond het gewoon een irritante vent die zat te treiteren, dus ik liet me verleiden om hem terug te treiteren. Daarna was het ook direct over met zijn geneuzel. En die van mij ook, want Marijke vond het niet zo gaaf. :roll: :wink:
Tik over de vingens gehad :wink: Pittige tante die Marijke :lol: :lol:

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 apr 2006, 10:32

Allez ik zit onder de sloef, zoals de Belgen dat zeggen :lol:

Maar wat doen jullie als je echt heeeel lang achter iemand zit die niet opzij gaat? Iemand die gewoon kilometers lang niet in zijn achteruitkijk spiegels kijkt? En die dus op het moment dat je gaat aandringen om er langs te willen/mogen, gaat treiteren.

Wat ik deed was: beetje slingeren achter hem om aandacht te krijgen (duurde even tot hij het zag), dichterbij rijden en weer terug laten vallen en dat telkens een beetje herhalen. Seinen e.d. doe ik niet aan, alleen als ik op hoge snelheid rijd. Maar dat is meer preventief van: heej, pas op.

Op een gegeven moment gaat zo'n vent dan voor je opzij, maar vloert zijn, best wel rappe, Forester. Op het moment dat je langzij komt gooit ie voor je neus de deur dicht! Enige kant die ik nog op kon was naar rechts. Dan maar er voorbij, maar daar reed al een auto, dus moest ik weer naar links, vlak voor zijn neus.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat ik er gewoon al veel eerder voorbij had moeten gaan als hij me toch niet gezien had. Dan was er niets gebeurd verder. Ik zou zo'n vent weleens willen aanspreken (gewoon netjes). Waarom moest hij mij treiteren, terwijl hij zelf totaal niet actief aan het autorijden was?? Omdat ik kennelijk in een BMW reed?

Knot

Bericht door Knot » 11 apr 2006, 10:37

Denk dat ik m toch echt gevolgd was naar zn huis/werk wat dan ook. Even een goed gesprek voeren.

RVV

Bericht door RVV » 11 apr 2006, 10:37

Dennis de 130i oogt behoorlijk agresief als je er aan komt rijden, helemaal als de zon er een beetje opvalt aan de voorzijde, dan lijken de nieren wel een soort glimmende tanden :twisted: Ik heb ze simpele stelregel, dat ik er achterblijf totdat ze me zien, wat ik dan wel doe is op dezelfde baanvak van links naar rechts rijden. Dit maakt mensen over het algemeen een beetje zenuwachtig, en is ook veel effectiever als bumperkleven want daar worden ze weer agresief van (ik ook) werk dit niet dan ga ik zelf terug naar rechts, een beetje laveren tussen het vrachtverkeer maar ik haal nog niet rechts in. Als men nadat ik dit 2 keer heb gedaan niet naar rechts gaat, dan jens ik hem in de drie en spuit er rechts voorbij.

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 11 apr 2006, 10:39

Groot licht/claxon dus.

Beter meer irritatie dan gevaarlijke situaties. Rechts inhalen doe ik alleen als er heeeeeel veel ruimte is. Veel leuker is hier net voor Düsseldorf in een flauwe bocht naar rechts (3 baans) waar je maar 80 mag, om rechts-midden-links-midden-rechts een middenbaanplakkende duitser voorbij te knallen met 140. :)

Knot

Bericht door Knot » 11 apr 2006, 10:42

Als je met 200 aan komt zakken richting de standaard Zafira wieldop huisvader en hij denkt dat je het niet meer haalt met remmen gaan ze echt wel aan de kant.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 11 apr 2006, 10:50

Op zo'n moment moet je juist een beetje tegen de rechter lijn aanrijden, net voor het moment dat volgens jou je voorligger naar rechts kan, geef je gas en schuif je naar uiterst links op je rijbaan. Op dat moment komen je lichten iets naar boven (door gas geven) en ziet je voorligger onbewust in zijn ooghoeken (in de spiegels dus) dat er iets snel komt aanrijden. (komt weer door die recht/linksbeweging).

Deze actie werkt subliem bij slaapkoppen, je ziet ze gewoon wakker schrikken, knipper aanzetten en gas bijgeven om zo snel mogelijk naar de rechter baan te komen.

Bij pestkoppen ligt het anders, eventjes aankijken, niet opdringen, maar bij een mooi moment op bovenstaande manier aandringen of er gewoon rechts er voorbij. In iedergeval altijd als een heer er voorbij en zeker niet gaan afsnijden, want je trekt in dat geval bij een touche altijd aan het kortste eind.

Plaats reactie