Het imago van BMW in Nederland

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Peter Tunissen

Het imago van BMW in Nederland

Bericht door Peter Tunissen » 10 apr 2006, 16:27

Is kut.
Zo, dat is eruit, laat me dit even uitleggen.

Een BMW roept afgunst op.
Ja, lachen jullie, zeker dat deukenpaleis van jou uit het jaar kruik.
Ja, dat ook ja.
Ik ben de afgelopen jaren een paar keer langs de weg gezet met verschillende auto's en het is gewoon opvallend hoe anders je door agenten benaderd wordt als je in een BMW rijdt. Onvriendelijk, er wordt naar je gesnauwd alsof je hun hond bent en de laatste keer kreeg ik geheel uit het niets de waarschuwing dat als ik met spinnende wielen weg zou rijden ze mijn rijbewijs in zou vorderen en auto in beslag zou nemen. En dan ben je bedankt, probeer dan maar eens weg te komen in de stromende regen met Wanli's op de achteras. :lol:
Maar serieus, terwijl ik de hele tijd toch mijn zelfde ik ben, ik verander niet in een blinde maniak als ik in een andere auto stap.

Waar komt dit vandaan?
Prijs van de auto heeft er niks mee te maken, ik ben gewoon normaal behandeld in een dure nieuwe Alfa (zelfs 1x extreem gematst, mocht doorrijden na 180 i.p.v. 120) en in een goedkope oude Alfa.
Zo'n auto heeft dus gewoon een vriendelijk imago blijkbaar, Alfa's are for nice people zei Clarkson en in de ogen van oom en tante agent heeft hij blijkbaar gelijk.
Maar iedere keer met de BMW is het raak, je wordt gewoon als halve crimineel behandeld, zelfs bij routine papierencontroles.

Het merk auto of imago ervan boeit me eigenlijk niks, maar dit vind ik wel een groot nadeel van BMW's.

Andere merken waar ik ervaring mee hebben, hebben dit nauwelijks, zelfs Porsche niet (wel een beetje, maar op geen stukken na zo erg) en Alfa dus al helemaal niet (eerder integendeel zou ik zeggen).
De Subaru is een sjonnie-hok, dan zou je zeggen dat ze zich daar ook wel goed op laten gaan, maar dat valt ook reuze mee, zeker niet met standaard uitlaat (zal onderhand wel de enige GTT van Nederland zijn zonder open herriepijp).

Dus schiet maar, BMW heeft in Nederland een megagroot imago-probleem (had ik al verteld van die inmiddels 5 spiegeltjes die van de auto afgetrapt zijn?), waar komt dat vandaan?

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 10 apr 2006, 16:35

Nu heb ik zelden interacties met oom agent, dus weinig referentiemateriaal.

Echter, 1 van de laatste keren op NL kenteken, op de A 15 vorig jaar oktober, uurtje of 21.00. Redelijk druk verkeer, maar gangetje 150/160 was goed te doen op links. (waar rechts ruimte was, netjes knipperen, naar rechts, afstand houden etc, alles als rijles behalve snelheid).
Er hing al geruime tijd een auto achter mij, ik ga naar rechts om hem er langs te laten, hij blijft schuin achter hangen op links, nu ja, dan maar gas bij, ervoor en weer naar rechts na de voorliggert.
Komt ie wel ineens voorbij, is het een KLPD auto. Zat al meerdere km's achter me.

Het kan wel dus. :)

Verder vind ik het imago prima, zeker in het weekend. De bejaarden, brave huisvaders en kerkgangers weten niet hoe hard ze terug naar rechts moeten vluchten voor een donkere 5 serie (ook uit jaar kruik) met duits kenteken. :)

Hans

Bericht door Hans » 10 apr 2006, 16:42

Hehe, daarom ben ik een zwarte 5 serie van een generatie terug gaan rijden, dat iedereen zo vlug mogelijk opzout naar de rechterbaan als ik er aan kom. 8) Met de coppers heb ik gelukig weinig problemen, en ik rij al zo'n 10 jaar BMW. (* klopt toch maar even drie keer op ongeverft hout :lol: )

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 10 apr 2006, 16:46

*Hans leegt nog een schedel geitebloed, pist nog een keer tegen de kerk, en toont de kerkdeur om middernacht zijn naakten aarsch*

*op ongeverfd hout kloppen is voor mietjes* :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 apr 2006, 17:21

Mee eens(oftewel een feit) Ik ga niet meer uitleggen want daar word ik zo moe van. Verschillende voorbeelden die ik op een ander forum wel eens heb aangehaald.Het is jammergenoeg waar. Met de S3 kon ik met 100 in z'n 2 ons voetgangerswinkelgebied bestormen, en ging een ieder netjes aan de kant(jan publiek), maarmet elke willekeurige BMW die ik had/heb en stapvoets met 15kmh aan kom rollen:Denk maar niet dat het winkelend publiek een centimeter wijkt, fietsers(klojos in general idem dito). Terwijl Pieter Post van de Pakketdienst in z'n Vito bestelbusje met 35kmh in z'n 1 jankend ruim baan krijgt van 't winkelend publiek.
Laatst gewijzigd door Robin op 10 apr 2006, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

IfThenElse

Bericht door IfThenElse » 10 apr 2006, 17:21

Zelf gelukkig tot nu toe nog geen slechte ervaringen met de politie sinds ik BMW rijdt, zelfs niet met de E36 coupe die ik hiervoor had, welke helemaal een "imago" heeft. :lol:

Valt me wel altijd op in dat "Wegmisbruikers" programma dat ze altijd BMWtjes pesten. Ik probeer er eigenlijk nooit naar te kijken want vind het een vreselijk programma, maar als ik wel eens een stukje ervan zie is het zowat altijd een BMW die ze aanhouden...

Ik stoor me wel aan het "foute volk" imago wat (voornamelijk de oudere) BMW's hebben. En afgunst van anderen inderdaad ook wel een beetje. :cry:

Tom

Bericht door Tom » 10 apr 2006, 17:30

Ik baal er ook goed van, als ik bij ons met 100 door de woonwijk rijd krijg ik ook allemaal middelvingers enzo. Gvd de afgunst ze kunnen zelf gewoon geen BMW betalen :evil: woest word ik ervan.
En je auto even parkeren op een invalideplek mag ook al niet meer.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 apr 2006, 17:31

Kijk nu eens welk deel van de bevolking BMW's verafgoden. Multicul, en ander uitschot rijden met pimpwindows, dikke uitlaat, te grote wielen en te veel verlaagd me hun basboxen knallend door de buurten om indruk te maken. Elke Ali met groente winkel heeft een gepimpte BMW en elke poederboer of plantenkwekert idem. Het is jammer maar wel een feit. In NL is dit nog iets erger omdat de afgunst ook nog eens een rol speelt.

Conclusie, er rijd bovengemiddeld veel fout volk in een BMW :-(

Michel

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 10 apr 2006, 18:35

Ok, misschien komen we hier wel ergens.
Welke auto's pimpt Ali Illegali en rijdt nogal eens wat fout volk in?
Juist ja, de 3-series.
5-series lijken dus een ander imago te hebben, meer een auto voor de oudere zakenman, dat kunnen we wel verkroppen, 3-serie is meer een auto voor een jongere zakenman en die zullen we eens mooi op zijn plaats zetten, zoiets?

Fernando

Bericht door Fernando » 10 apr 2006, 18:36

Och breek me de bek niet open! Ik rij al vanaf m'n 22e in m'n huidige wagen en heb al 4x bij bmw autoschade gestaan i.v.m. krassen op m'n motorkap etc.
(hoezo afgunst?) En de keren dat ik zonder enige aanleiding aan de kant werd gezet is onderhand ook al niet meer op 1 hand te tellen.
Eerste keer zal ik ook niet meer vergeten, meneer agent vond dat ik veeeeeels te snel optrok! "Maar agent zijn daar dan regels voor?"
Die vent kreeg bijkans een hartaanval van woede! Waar ik wel niet het lef vandaan haalde om zo bijdehand tegen hem te praten. Moest heel snel m'n mond dicht houden anders kon het weleens een duur dagje worden...
Tsssss stelletje krotekokers..... :evil:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 10 apr 2006, 18:43

Ok, duidelijk verhaal, maar waar ligt het aan???

Waarom BMW, terwijl je er met een [net zo dure][duurdere] (doorhalen wat niet van toepassing is) andere auto doorgaans totaal geen last van hebt?
Ik ben ook wel eens in een E-klasse van de weg geplukt voor een alcoholcontrole en dat was geen centje pijn ondanks dat er niet veel van klopte (geen rijbewijs bij me en auto stond op naam van iemand anders).
Het verbaast me echt, en dat terwijl het in het buitenland compleet anders werkt, in Duitsland kijkt echt niemand op of om van een BMW, heb nog nooit gehoord van iemand die daar bijv. krassen of afgetrapte spiegels gekregen heeft?

Nero_Serpente

Bericht door Nero_Serpente » 10 apr 2006, 18:54

Eens... sinds ik in de E30 rijdt (en die is verdomme al 22 jaar oud) krijg ik steeds meer boze blikken naar me, en gaan er gelijk mensen bumperkleven en mij tergen door heel langzaam voor me te gaan rijden en met er niet langs te laten...

En schades? Ik heb nu meer dan een maandje...

Linksvoorscherm, deuk, rechtsvoorbumper krassen, rechtsachterscherm krassen... links krassen.... :evil: ik word er zo langzamerhand kotsmisselijk van... dik 600 euro aan spuitwerk inmiddels.... en het wás maar 200.... :evil: :evil:

Hans

Bericht door Hans » 10 apr 2006, 19:03

stefan van der burgh schreef: *op ongeverfd hout kloppen is voor mietjes* :mrgreen:
Het was een ongeverft omgekeerd houten kruis. :twisted:

Michel P

Bericht door Michel P » 10 apr 2006, 19:07

Ook een 5 serie e34 of e39 met te breed rubber, pimpwindows, zwaar verlaagd en te zware basboxen is mega fout, 5 series zijn namelijk goedkoper 2e hands :-(

Idem voor 7 serie van 10+ jaren oud.

De e30 m3 ook indien foute goodies zoals booskijkers, donkere lampen, nep m5 wielen enz. enz.

Kijk een liefhebber kan genieten van een e30 325i M techniek 2 mits deze origineel is.

Kijk eens hoe een touring eigenlijk buitenschot blijft en tijdloos over blijft komen. Hoeveel sjonnies rijden in een touring? Ja, eentje met een 540i touring 6 handbak met van 18" double spoke wheels maar dat is de uitzondering die de regel bevestigd ;-)

Michel

Fernando

Bericht door Fernando » 10 apr 2006, 19:10

Michel Pol schreef:Kijk eens hoe een touring eigenlijk buitenschot blijft en tijdloos over blijft komen. Hoeveel sjonnies rijden in een touring? Ja, eentje met een 540i touring 6 handbak met van 18" double spoke wheels maar dat is de uitzondering die de regel bevestigd ;-)

Michel
Daar heb je idd een punt....

Tristan

Bericht door Tristan » 10 apr 2006, 19:29

Kwam vorig jaar de oude auto van mijn pa tegen (E39 540i met AC Scnitzer spoilerpakket). Was een hele nette auto, maar de nieuwe eigenaar (je raad nooit zijn afkomst) had besloten om de deurgrepen en sierstrips te voorzien van chroom. Verder zat er een beschaafde dubbele einddemper op, maar deze was vervangen door 4x Remus. :x Foute 19' BBS onder. Tja, helaas is het zo, er rijdt een apart soort volk in dit soort auto's. :(

Andre

Bericht door Andre » 10 apr 2006, 19:30

Hier in mijn omgeving heb je gewoon mega problemen met sti en evo s. Er rijden hier een paar sti met open uitlaten en die rijden ook nog stevig door. Dus alle gevleugelde rally specials wordt jacht op gemaakt.

Porsche heeft ook een lekker imago trouwens elke sport auto. Ik zal je even een gesprek schetsen in een onopvallend wehrmachtsgespann.

Kijk wim een snelle auto daar. Waar. 200 meter voor ons. Oh ja ik zie hem. Blijf hier maar even rijden hij gaat direct wel de fout in en geeft gas doen ze allemaal. Dan graaien we hem.

Snelle auto is voor de politie ---> sportwagen type s, grote vleugels erop, dikke wielen, opvallende kleuren, kabaal makende uitlaten, etc etc.

Een gewoon redelijke standaard bmw heeft echt hier niet zoveel last van.

Tja afgunst daar heb je tegenwoordig al last van als je particulier een nieuwe auto kan kopen.

De zogenaamde sjonnies moeten mooi blijven met hun gevleugelde 316i met neon hoe meer opvallend hoe beter. Liefst uitlaten als riool buizen eronder nog beter. Graaien doen ze toch die mannen van de wehrmacht dus laten ze dan die gasten maar pakken das makkelijke prooi.

oude impreza is fout.
oude bmw s zijn fout.
evo 6 zijn fout.

tja

het zit hem deels in de prijzen. Hoe goedkoper een hoe eerder de foute lui er in sturen. Kijk de impreza nu. Porsches zie je weinig foute lui in rijden te duur in aanschaf en te duur in onderhoud. Maar een sportwagen heeft weer een nadeel dat je in je omgeving afgunst opwekt. En de bromsnor staat te springen om een bon the schrijven.

Je kan het eigenlijk toch nooit goed doen.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 apr 2006, 19:40

Derhalve zou een TUV systeem zoals in Duitsland welkom zijn, ben je af van die carstyle meuk. En als je alles moet laten aantekenen op je kenteken, dan hou je een hoop sjonnies af van tuppenware tuning.

Denk dat BMW goede zaken kan doen met een M3 en M5 touring, want veel van die klanten kopen nu een Audi avant uber snel uitvoering.

Michel

Ruud Hulsegge

Re: Het imago van BMW in Nederland

Bericht door Ruud Hulsegge » 10 apr 2006, 19:43

Peter Tunissen schreef:Maar serieus, terwijl ik de hele tijd toch mijn zelfde ik ben, ik verander niet in een blinde maniak als ik in een andere auto stap.
Ik ken zekere mensen met de initalen M.P. die wel in een maniak veranderen als ze in mijn auto rijden.
Links langs de vluchtheuvel langs een slome rijder richting mijn woonwijk.
160km/u aantikkend en als we voor mijn deur uitstappen krijg ik de opmerking dat ik niet zo moet scheuren (betreffende automobilist die we inhaalden)

Oftwel mijn zorgvuldig opgebouwd imago van Scoob-rijder die zich niet (altijd) misdraagt in 1 minuut voor altijd om zeep geholpen.

Ja sommige auto's halen de duivel in je naar boven.
Helaas doet BMW dat met onze wetsdienaars.

Knot

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 20:39

ROFL.... waar?.. 200m voor ons.. .haha :)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 10 apr 2006, 20:42

Voor de huidige e60 525d reed ik 2 jaar met een S80 D5

Met die Volvo reed ik dagelijks een kleine 600 km en ben echt nog nooit aangehouden. Ik kachelde met die D5 goed door, geen andere weggebruiker die daar geirriteerd door raakte. Ook kon ik met die S80 op de meest vreemde plekken staan gaan wachten. Midden op de stoep, dubbel geparkeerd, op de trambaan, bushalte....alle dienders reden altijd netjes door. Nu met de 'Vijf' is dat wel anders. Andere weggebruikers pikken het gewoon niet dat je met een BMW 150 km/u over de snelweg rijdt. Politie geeft me al een bekeuring als ik aan iets ondeugends denk, als ik ergens op een ongebruikelijke plek sta te wachten...kan ik 5 x uitleggen wat ik daar aan het doen ben.

BMW heeft gewoon een kut-imago...maar dat neem ik voor lief.

Knot

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 20:46

Marcel van Meerbeek schreef:
BMW heeft gewoon een kut-imago...maar dat neem ik voor lief.
Dat hoor ik graag! :)

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 10 apr 2006, 20:57

Komt omdat die dingen gewoon gemaakt zijn om lekker (door) te rijden. Daar nodigen ze toe uit, and you know me, oi cant help meself...

Kijk, daar kan de sukkel in zijn toyota verso-met-achterbank-vol-met-lelijke-krijskinderen die die van zijn lelijke veel te dikke wijf met kortgeknipt roodgeverfd haar moets kopen omdat er dan 3 kinderwagens en 2 kuub luiers meekunnen niet tegen. Dat is de druppel. Die toyota is al kut. Dat wijf was al lelijk toen ze trouwden. Laat staan na 3 keer baren.
Dus zit ie daar, 39 jaar oud, bierbuikje, snor, witte sportsokken, lelijk wijf, 3 krijskinderen achterin, voor de 5e keer kabouter plop op de klotestereo in dat ding (de upgrade mocht niet, geld moest op aan 4e hands alpenkreuzer), bij 140 merk je niet aan dat kloteding of je vol op de rem of vol op het gas gaat.
Dan zit er ook nog een 5 serie op duits kenteken de lakschilfers van je kofferdeksel te seinen, dan knapt er iets.
Of een zwarte M5 (in de haast en frustratie ziet ie niet dat ie nep is. :mrgreen: )
Of een 3 serie uit jaar kruik met wanli die afwisselend linksom en rechtsom uitbrekend probeert de linkerbaan vrij te krijgen
Of een 760 iL met fries kenteken met rood aangelopen bestuurder waar de jan-lul eindelijk zijn cursus liplezen via de binnenspiegel in praktijk kan brengen...
"Je" "mot" "niet" "veur" "woagen" "kommuh"....

En tsja, doordeweeks is ie agent. :)

Disclaimer: dit is uiteraard slechts mijn visie, voor wat het waard is. Commentaar alleen welkom als het genuanceerd, gefundeerd, opbouwend en gegrond is. :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 21:02

Goed bezig Stefan!

Moremoremore! :D

Michel P

Re: Het imago van BMW in Nederland

Bericht door Michel P » 10 apr 2006, 21:05

Ruud Hulsegge schreef:
Peter Tunissen schreef:Maar serieus, terwijl ik de hele tijd toch mijn zelfde ik ben, ik verander niet in een blinde maniak als ik in een andere auto stap.
Ik ken zekere mensen met de initalen M.P. die wel in een maniak veranderen als ze in mijn auto rijden.
Links langs de vluchtheuvel langs een slome rijder richting mijn woonwijk.
160km/u aantikkend en als we voor mijn deur uitstappen krijg ik de opmerking dat ik niet zo moet scheuren (betreffende automobilist die we inhaalden)

Oftwel mijn zorgvuldig opgebouwd imago van Scoob-rijder die zich niet (altijd) misdraagt in 1 minuut voor altijd om zeep geholpen.

Ja sommige auto's halen de duivel in je naar boven.
Helaas doet BMW dat met onze wetsdienaars.
Hahahahahahaha :lol: :lol: :lol: was dikke humor he!!

wegmisbruikers XXL

Plaats reactie