BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Downforce Hans » 05 dec 2018, 12:16

Bram, ga gewoon eerst eens ff rijden met dat hok voordat je er weer aan laat sleutelen. Lekker belangrijk dat hij harder dan dan 250 loopt, waar rij je dat tegenwoordig nog behalve af en toe in germanenland. Meestal wordt een auto van al dat getune niet beter en geloof me mocht je dat ding nog een keer willen verkopen dan levert hij meer op standaard als dat er aan gesleuteld is.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16597
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 05 dec 2018, 12:23

Henk Jan schreef: 05 dec 2018, 12:16 Mooi om te zien dat alles grondig aangepakt wordt Bram. :thumbup:

Zaten de eerste lagerschalen er nog in?
Dat denk ik wel want wat eruit kwam was wel aan vervanging toe :)

Gebruikersavatar
Franzino
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
Locatie: Belgie

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Franzino » 05 dec 2018, 12:30

ErikS schreef: 10 nov 2018, 08:11 Natuurlijk, maar mijn punt was dat er ook rijders exemplaren zijn die dan misschien 'iets minder kloppen' voor de investering maar wel gewoon rijders wagens zijn waar je je iets minder druk over kan maken. Daarom rij ik ook een super nette E36 cabrio & een super nette E39 maar wel met 245 & 226 op de klok. Dan 'gebruik' ik ze tenminste waar ze voor gemaakt zijn. De cabrio rij ik gewoon lekker 7/8K per jaar mee & mocht je richting de magische 100K op de klok gaan dan.... Tja, ga je er toch anders mee om.

Ik vind de nadruk bij liefhebbers nogal veel richting investeringen gaan ipv dat ze het ding eens een dagje meenemen naar CPZ, om maar wat te noemen.

Bram gaat gewoon knallen met dat ding, tuurlijk is hij er zuinig op, maar het gaat het om de auto, de beleving & het motorblok & dat de boel klopt. Dat het ding misschien 5K afschrijft is dan jammer, hij heeft er wel van genoten zoals het hoort! :beer:

Overigens ben ik niet 'vies' van mooie spullen kopen die 'toch minimaal waard blijven' wat ze gekost hebben. Want afschrijven is én blijft zonde.
Ik heb nu juist mijn Z4M verkocht... Ik heb die gekocht in 2010, 8 jaar mee gereden, 120.000km extra bij op de teller gezet en de wagen gebruikt voor wat hij ontworpen is om te doen en dat is rijden. Persoonlijk heb ik nooit geen dag van de toekomstige waarde en van de kilometerstand wakker gelegen. Gewoon gereden en goed onderhouden...nu na 8 jaar verkocht met een minimale afschrijving...wat op zich wel leuk is en ook niet het plan was. De kosten van taks, verzekering, onderhoud ben je natuurlijk ook kwijt. Maar de fun die je er mee had, dat nemen ze nooit meer af en draait het toch uiteindelijk bij dergelijke aankopen toch om, denk ik zo :wink:

Gebruikersavatar
Franzino
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
Locatie: Belgie

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Franzino » 05 dec 2018, 12:33

Bram schreef: 04 dec 2018, 19:49 Monteren stalen remleidingen.
Monteren brackets en CSL schijven en blokken voor.
Monteren schijven en blokken achter.
De meerwaarde van de CSL remset-up is echt verwaarloosbaar tegenover de standaard M3 set (bij intensief gebruik). Ik heb met beide gereden. Als je echt een beter rem set up wil die effectief een verschil maakt bij intensief gebruik, dan moet je naar zoiets gaan dat ik hier nog heb liggen ;)

viewtopic.php?f=5&t=36605

Gebruikersavatar
william
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 okt 2009, 18:04

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door william » 05 dec 2018, 12:54

@Tristan, ja zit nog vanos op en het originele dme. 413pk en 426nm koppel op de bank bij sep

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16597
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 05 dec 2018, 13:05

Franzino schreef: 05 dec 2018, 12:33
Bram schreef: 04 dec 2018, 19:49 Monteren stalen remleidingen.
Monteren brackets en CSL schijven en blokken voor.
Monteren schijven en blokken achter.
De meerwaarde van de CSL remset-up is echt verwaarloosbaar tegenover de standaard M3 set (bij intensief gebruik). Ik heb met beide gereden. Als je echt een beter rem set up wil die effectief een verschil maakt bij intensief gebruik, dan moet je naar zoiets gaan dat ik hier nog heb liggen ;)

viewtopic.php?f=5&t=36605
Dat had ik inderdaad begrepen ja. Deze bescheiden upgrade kost niet de wereld, zal bij niet te extreem gebruik hopelijk voor enig verschil zorgen en de voorwielen zijn in ieder geval iets beter gevuld :) Als ik echt circuit of Ring ga rijden moeten er op z'n minst andere remblokken op, maar het beste is inderdaad wat jij suggereert, een fatsoenlijke BBK.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16597
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 05 dec 2018, 19:43

Downforce Hans schreef: 05 dec 2018, 12:16 Bram, ga gewoon eerst eens ff rijden met dat hok voordat je er weer aan laat sleutelen. Lekker belangrijk dat hij harder dan dan 250 loopt, waar rij je dat tegenwoordig nog behalve af en toe in germanenland. Meestal wordt een auto van al dat getune niet beter en geloof me mocht je dat ding nog een keer willen verkopen dan levert hij meer op standaard als dat er aan gesleuteld is.
Laat ik nou gewoon genieten van dik 250 km p/u op de klokken hebben staan, en van tussengas geven bij terugschakelen. De auto kan dat, dus als ik dan in Duitsland ben, of op zondag vroeg opsta, doe ik dat gewoon. Dat de auto dan niet meer origineel zou zijn zal me worst wezen, ik koop dat ding voor mezelf, niet voor de toekomstige eigenaar :verveeld:

Gebruikersavatar
Franzino
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
Locatie: Belgie

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Franzino » 05 dec 2018, 20:06

Bram schreef: 05 dec 2018, 19:43 Dat de auto dan niet meer origineel zou zijn zal me worst wezen, ik koop dat ding voor mezelf, niet voor de toekomstige eigenaar :verveeld:
That’s the spirit 👌🏽

WillemBoer
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door WillemBoer » 05 dec 2018, 22:14

Je eigen draai aan geven en dan nooit meer weg doen!

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2883
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Mark 320iS » 05 dec 2018, 22:44

Franzino schreef: 05 dec 2018, 12:33
Bram schreef: 04 dec 2018, 19:49 Monteren stalen remleidingen.
Monteren brackets en CSL schijven en blokken voor.
Monteren schijven en blokken achter.
De meerwaarde van de CSL remset-up is echt verwaarloosbaar tegenover de standaard M3 set (bij intensief gebruik). Ik heb met beide gereden. Als je echt een beter rem set up wil die effectief een verschil maakt bij intensief gebruik, dan moet je naar zoiets gaan dat ik hier nog heb liggen ;)

viewtopic.php?f=5&t=36605
No offence richting jou Franzino, maar ik heb enkele keren naast je in je z4 gereden met mijn e36 328i trackday auto met standaard remmen (op de blokken en remslangen na) op Spa Francorchamps. De reden dat ik naast je reed was enkel omdat ik naast je zat in de binnenbocht (maw 'ik remde je eruit') terwijl jij je dure AP set erop had. Ik heb nu de CSL schijven op mijn e46 m3 csl schijven icm goodridge remslangen, pfc blokken en dan vertraagd écht wel beter dan standaard.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16597
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 06 dec 2018, 00:00

BMW Navigatie Update DVD High 2019

Productnummer: 65902465026

https://www.google.nl/search?q=BMW+Navi ... ent=safari

Levert BMW nog steeds nieuwe kaarten voor dat fossiele navigatiesysteem in mijn auto?

Gebruikersavatar
Franzino
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
Locatie: Belgie

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Franzino » 06 dec 2018, 02:41

Mark 320iS schreef: 05 dec 2018, 22:44 No offence richting jou Franzino, maar ik heb enkele keren naast je in je z4 gereden met mijn e36 328i trackday auto met standaard remmen (op de blokken en remslangen na) op Spa Francorchamps. De reden dat ik naast je reed was enkel omdat ik naast je zat in de binnenbocht (maw 'ik remde je eruit') terwijl jij je dure AP set erop had. Ik heb nu de CSL schijven op mijn e46 m3 csl schijven icm goodridge remslangen, pfc blokken en dan vertraagd écht wel beter dan standaard.
No offence taken ;)
Kan heel goed zijn, dat je mij er op Spa zou uitgeremd hebben. Is perfect mogelijk! Maar is een gestripte e36 sowieso niet lichter als een Z4M of zoals in dit topic een e46 M3? Hoe lichter het gewicht, hoe minder de af te remmen massa zou je zo denken. Zou even goed ook kunnen dat ik u misschien de ruimte wou geven om mij voorbij te komen. Op BMW driverdays was ik één van de weinige straatwagens tussen alle gestripte racewagens, dus extra opletten voor mij want ik wou wel nog graag zelf naar huis kunnen rijden. Trackdays zijn voor mij trouwens puur voor de fun en geen wedstrijden zoals bij karting en dergelijke.

Afbeelding

Deze foto is van mijn eerste uitstap ooit op Spa in 2012 en ik denk dat je over toen sprak? Op Spa ben in al die tijd volgens mij maar een 2 tal keer geweest met de Z4M (met BMW Driverdays). Dus echte top kennis van het circuit van Spa heb ik eigenlijk nooit gehad... Op de Nurburgring kwam ik vanaf 2012 zo wat elke maand (gedurende de droge maanden). Daar was mijn kennis van het circuit op korte tijd veel beter en kon ik perfect even hard en laat remmen als dat ik zelf met mijn maat zijn GT3 RS reed....keer op keer zonder fading. Met mijn Z4M remde ik er daar zeer veel wagens er uit, soms puur uit kennis van het circuit en de rempunten. Kennis van het circuit en de exacte rempunten maakt in mijn ogen een groter verschil dan de aanpassingen aan uw wagen.

Dus eigenlijk beweer jij nu ook een beetje dat als je deze AP set op uw eigen e36 zou hebben, dat je met dezelfde wagen en dezelfde circuitkennis niet later en harder zou kunnen remmen met de AP set als met uw huidige remmenset? Je spreekt hier nu trouwens enkel over remkracht. Ik vond het grote verschil met de AP set vooral het volledig ontbreken van fading en de mooie stabiele rembalans...twee dingen die ik op de CSL set toch wel een pak minder vond op circuit.

Op een circuit als Zolder merkte ik dat mijn AP remmen veel beter stand hielden als de andere BMW’s. Maar dat waren dan ook meer straatwagens onder elkaar ipv een paar straatwagens tussen allerlei gestripte racebakken zoals op BMW driverdays te Spa. Daar werd je in de pits al vies bekeken als je met een straatwagen kwam opdagen. Maar daar trok ik mij weinig van aan :ken ik jou:

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2883
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Mark 320iS » 06 dec 2018, 10:19

Ik trek de effectiviteit van jouw AP set zeker niet in twijfel. Het enige dat ik wil aangeven is dat je zo een set echt niet nodig hebt om goede remmen te hebben op een BMW (m3). Met goede blokken, remvloeistof en staalomvlochten remslangen kom je een heel eind. Oók die fading blijft dan uit.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16597
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 06 dec 2018, 10:24

Het wordt geen circuit bak dus ik verwacht inderdaad dat deze upgrade voldoet aan mijn wensen.

vester86
Berichten: 2899
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: Mazda 3

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door vester86 » 06 dec 2018, 13:59

en het oog wil ook wat :)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16597
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 06 dec 2018, 14:40

Zo is het maar net ;)

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8731
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door MParallel » 06 dec 2018, 15:10

Bram schreef: 06 dec 2018, 00:00 Levert BMW nog steeds nieuwe kaarten voor dat fossiele navigatiesysteem in mijn auto?
Ja. Als je kijkt op Google, dan op de BMW pagina voor dat onderdeelnummer:

De DVD is geschikt voor de volgende auto's:

- E39/E46 vanaf 09/2002
- E53 vanaf 10/2002
- E65/E66 vanaf 03/2003
- E83 vanaf 09/2003
- E85/E86 vanaf 12/2002

Productnummer: 65902465026

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16597
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 06 dec 2018, 15:31

Dat zag ik ook ja, maar ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft. Ik vind de aanschafprijs best te doen, is het een beetje kwaliteit?

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door ErikS » 06 dec 2018, 16:34

MParallel schreef: 06 dec 2018, 15:10
Bram schreef: 06 dec 2018, 00:00 Levert BMW nog steeds nieuwe kaarten voor dat fossiele navigatiesysteem in mijn auto?
Ja. Als je kijkt op Google, dan op de BMW pagina voor dat onderdeelnummer:

De DVD is geschikt voor de volgende auto's:

- E39/E46 vanaf 09/2002
- E53 vanaf 10/2002
- E65/E66 vanaf 03/2003
- E83 vanaf 09/2003
- E85/E86 vanaf 12/2002

Productnummer: 65902465026
Hmm, dus ook voor mijn E39.
Eerst maar effe halen dan!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16597
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 06 dec 2018, 19:10

Vandaag wat rubbers her en der geperst en de hardyschijf vervangen. Gelukkig is het al bijna zaterdag, even 400 km rijden om een paar uurtjes te kijken :blink:

Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34222
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door JP » 06 dec 2018, 19:20

Lijkt me toch wel vervelend van die opdringerige klanten die je zaterdag komen opofferen om wat uren droog te fappen naast de auto....

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16597
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 06 dec 2018, 20:46

Dat bood de eigenaar zelf aan, nadat de deal beklonken was en ik aangaf graag op de hoogte gehouden te willen worden met foto’s van alle werkzaamheden :duck:

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Robin » 07 dec 2018, 09:51

Machtig. Jonge die kleur en die wielen. Mooiste youngtimer van het moment of misschien toch 'n 964...nee E46 M3 veel leukere daily ook nog eens.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16597
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 08 dec 2018, 18:34

49237B88-1AB2-48B6-BEAA-31BF6A55AC68.jpeg
49237B88-1AB2-48B6-BEAA-31BF6A55AC68.jpeg (232.53 KiB) 1693 keer bekeken
Nog maximaal twee weken wachten, misschien komend weekend al ophalen :df:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door allen » 08 dec 2018, 18:39

Is je gegund! Nog snel een paar jaar knallen voordat heel NL verplicht aan de Skoda op kernenergie moet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], KoenM, MartijnGizmo, MJW, Thomas H, Will F., Wout309t en 27 gasten