BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M3 SMG, 2004
Bram, ga gewoon eerst eens ff rijden met dat hok voordat je er weer aan laat sleutelen. Lekker belangrijk dat hij harder dan dan 250 loopt, waar rij je dat tegenwoordig nog behalve af en toe in germanenland. Meestal wordt een auto van al dat getune niet beter en geloof me mocht je dat ding nog een keer willen verkopen dan levert hij meer op standaard als dat er aan gesleuteld is.
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Dat denk ik wel want wat eruit kwam was wel aan vervanging toeHenk Jan schreef: 05 dec 2018, 12:16 Mooi om te zien dat alles grondig aangepakt wordt Bram.![]()
Zaten de eerste lagerschalen er nog in?

- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ik heb nu juist mijn Z4M verkocht... Ik heb die gekocht in 2010, 8 jaar mee gereden, 120.000km extra bij op de teller gezet en de wagen gebruikt voor wat hij ontworpen is om te doen en dat is rijden. Persoonlijk heb ik nooit geen dag van de toekomstige waarde en van de kilometerstand wakker gelegen. Gewoon gereden en goed onderhouden...nu na 8 jaar verkocht met een minimale afschrijving...wat op zich wel leuk is en ook niet het plan was. De kosten van taks, verzekering, onderhoud ben je natuurlijk ook kwijt. Maar de fun die je er mee had, dat nemen ze nooit meer af en draait het toch uiteindelijk bij dergelijke aankopen toch om, denk ik zoErikS schreef: 10 nov 2018, 08:11 Natuurlijk, maar mijn punt was dat er ook rijders exemplaren zijn die dan misschien 'iets minder kloppen' voor de investering maar wel gewoon rijders wagens zijn waar je je iets minder druk over kan maken. Daarom rij ik ook een super nette E36 cabrio & een super nette E39 maar wel met 245 & 226 op de klok. Dan 'gebruik' ik ze tenminste waar ze voor gemaakt zijn. De cabrio rij ik gewoon lekker 7/8K per jaar mee & mocht je richting de magische 100K op de klok gaan dan.... Tja, ga je er toch anders mee om.
Ik vind de nadruk bij liefhebbers nogal veel richting investeringen gaan ipv dat ze het ding eens een dagje meenemen naar CPZ, om maar wat te noemen.
Bram gaat gewoon knallen met dat ding, tuurlijk is hij er zuinig op, maar het gaat het om de auto, de beleving & het motorblok & dat de boel klopt. Dat het ding misschien 5K afschrijft is dan jammer, hij heeft er wel van genoten zoals het hoort!![]()
Overigens ben ik niet 'vies' van mooie spullen kopen die 'toch minimaal waard blijven' wat ze gekost hebben. Want afschrijven is én blijft zonde.

- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: BMW M3 SMG, 2004
De meerwaarde van de CSL remset-up is echt verwaarloosbaar tegenover de standaard M3 set (bij intensief gebruik). Ik heb met beide gereden. Als je echt een beter rem set up wil die effectief een verschil maakt bij intensief gebruik, dan moet je naar zoiets gaan dat ik hier nog heb liggenBram schreef: 04 dec 2018, 19:49 Monteren stalen remleidingen.
Monteren brackets en CSL schijven en blokken voor.
Monteren schijven en blokken achter.

viewtopic.php?f=5&t=36605
- william
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 18:04
Re: BMW M3 SMG, 2004
@Tristan, ja zit nog vanos op en het originele dme. 413pk en 426nm koppel op de bank bij sep
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Dat had ik inderdaad begrepen ja. Deze bescheiden upgrade kost niet de wereld, zal bij niet te extreem gebruik hopelijk voor enig verschil zorgen en de voorwielen zijn in ieder geval iets beter gevuldFranzino schreef: 05 dec 2018, 12:33De meerwaarde van de CSL remset-up is echt verwaarloosbaar tegenover de standaard M3 set (bij intensief gebruik). Ik heb met beide gereden. Als je echt een beter rem set up wil die effectief een verschil maakt bij intensief gebruik, dan moet je naar zoiets gaan dat ik hier nog heb liggenBram schreef: 04 dec 2018, 19:49 Monteren stalen remleidingen.
Monteren brackets en CSL schijven en blokken voor.
Monteren schijven en blokken achter.
viewtopic.php?f=5&t=36605

-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Laat ik nou gewoon genieten van dik 250 km p/u op de klokken hebben staan, en van tussengas geven bij terugschakelen. De auto kan dat, dus als ik dan in Duitsland ben, of op zondag vroeg opsta, doe ik dat gewoon. Dat de auto dan niet meer origineel zou zijn zal me worst wezen, ik koop dat ding voor mezelf, niet voor de toekomstige eigenaarDownforce Hans schreef: 05 dec 2018, 12:16 Bram, ga gewoon eerst eens ff rijden met dat hok voordat je er weer aan laat sleutelen. Lekker belangrijk dat hij harder dan dan 250 loopt, waar rij je dat tegenwoordig nog behalve af en toe in germanenland. Meestal wordt een auto van al dat getune niet beter en geloof me mocht je dat ding nog een keer willen verkopen dan levert hij meer op standaard als dat er aan gesleuteld is.

- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: BMW M3 SMG, 2004
That’s the spiritBram schreef: 05 dec 2018, 19:43 Dat de auto dan niet meer origineel zou zijn zal me worst wezen, ik koop dat ding voor mezelf, niet voor de toekomstige eigenaar![]()
-
Online
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Re: BMW M3 SMG, 2004
Je eigen draai aan geven en dan nooit meer weg doen!
- Mark 320iS
- Berichten: 2883
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004
No offence richting jou Franzino, maar ik heb enkele keren naast je in je z4 gereden met mijn e36 328i trackday auto met standaard remmen (op de blokken en remslangen na) op Spa Francorchamps. De reden dat ik naast je reed was enkel omdat ik naast je zat in de binnenbocht (maw 'ik remde je eruit') terwijl jij je dure AP set erop had. Ik heb nu de CSL schijven op mijn e46 m3 csl schijven icm goodridge remslangen, pfc blokken en dan vertraagd écht wel beter dan standaard.Franzino schreef: 05 dec 2018, 12:33De meerwaarde van de CSL remset-up is echt verwaarloosbaar tegenover de standaard M3 set (bij intensief gebruik). Ik heb met beide gereden. Als je echt een beter rem set up wil die effectief een verschil maakt bij intensief gebruik, dan moet je naar zoiets gaan dat ik hier nog heb liggenBram schreef: 04 dec 2018, 19:49 Monteren stalen remleidingen.
Monteren brackets en CSL schijven en blokken voor.
Monteren schijven en blokken achter.
viewtopic.php?f=5&t=36605
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
BMW Navigatie Update DVD High 2019
Productnummer: 65902465026
https://www.google.nl/search?q=BMW+Navi ... ent=safari
Levert BMW nog steeds nieuwe kaarten voor dat fossiele navigatiesysteem in mijn auto?
Productnummer: 65902465026
https://www.google.nl/search?q=BMW+Navi ... ent=safari
Levert BMW nog steeds nieuwe kaarten voor dat fossiele navigatiesysteem in mijn auto?
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: BMW M3 SMG, 2004
No offence takenMark 320iS schreef: 05 dec 2018, 22:44 No offence richting jou Franzino, maar ik heb enkele keren naast je in je z4 gereden met mijn e36 328i trackday auto met standaard remmen (op de blokken en remslangen na) op Spa Francorchamps. De reden dat ik naast je reed was enkel omdat ik naast je zat in de binnenbocht (maw 'ik remde je eruit') terwijl jij je dure AP set erop had. Ik heb nu de CSL schijven op mijn e46 m3 csl schijven icm goodridge remslangen, pfc blokken en dan vertraagd écht wel beter dan standaard.

Kan heel goed zijn, dat je mij er op Spa zou uitgeremd hebben. Is perfect mogelijk! Maar is een gestripte e36 sowieso niet lichter als een Z4M of zoals in dit topic een e46 M3? Hoe lichter het gewicht, hoe minder de af te remmen massa zou je zo denken. Zou even goed ook kunnen dat ik u misschien de ruimte wou geven om mij voorbij te komen. Op BMW driverdays was ik één van de weinige straatwagens tussen alle gestripte racewagens, dus extra opletten voor mij want ik wou wel nog graag zelf naar huis kunnen rijden. Trackdays zijn voor mij trouwens puur voor de fun en geen wedstrijden zoals bij karting en dergelijke.

Deze foto is van mijn eerste uitstap ooit op Spa in 2012 en ik denk dat je over toen sprak? Op Spa ben in al die tijd volgens mij maar een 2 tal keer geweest met de Z4M (met BMW Driverdays). Dus echte top kennis van het circuit van Spa heb ik eigenlijk nooit gehad... Op de Nurburgring kwam ik vanaf 2012 zo wat elke maand (gedurende de droge maanden). Daar was mijn kennis van het circuit op korte tijd veel beter en kon ik perfect even hard en laat remmen als dat ik zelf met mijn maat zijn GT3 RS reed....keer op keer zonder fading. Met mijn Z4M remde ik er daar zeer veel wagens er uit, soms puur uit kennis van het circuit en de rempunten. Kennis van het circuit en de exacte rempunten maakt in mijn ogen een groter verschil dan de aanpassingen aan uw wagen.
Dus eigenlijk beweer jij nu ook een beetje dat als je deze AP set op uw eigen e36 zou hebben, dat je met dezelfde wagen en dezelfde circuitkennis niet later en harder zou kunnen remmen met de AP set als met uw huidige remmenset? Je spreekt hier nu trouwens enkel over remkracht. Ik vond het grote verschil met de AP set vooral het volledig ontbreken van fading en de mooie stabiele rembalans...twee dingen die ik op de CSL set toch wel een pak minder vond op circuit.
Op een circuit als Zolder merkte ik dat mijn AP remmen veel beter stand hielden als de andere BMW’s. Maar dat waren dan ook meer straatwagens onder elkaar ipv een paar straatwagens tussen allerlei gestripte racebakken zoals op BMW driverdays te Spa. Daar werd je in de pits al vies bekeken als je met een straatwagen kwam opdagen. Maar daar trok ik mij weinig van aan

- Mark 320iS
- Berichten: 2883
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ik trek de effectiviteit van jouw AP set zeker niet in twijfel. Het enige dat ik wil aangeven is dat je zo een set echt niet nodig hebt om goede remmen te hebben op een BMW (m3). Met goede blokken, remvloeistof en staalomvlochten remslangen kom je een heel eind. Oók die fading blijft dan uit.
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Het wordt geen circuit bak dus ik verwacht inderdaad dat deze upgrade voldoet aan mijn wensen.
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: BMW M3 SMG, 2004
en het oog wil ook wat 

-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Zo is het maar net 

- MParallel
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ja. Als je kijkt op Google, dan op de BMW pagina voor dat onderdeelnummer:Bram schreef: 06 dec 2018, 00:00 Levert BMW nog steeds nieuwe kaarten voor dat fossiele navigatiesysteem in mijn auto?
De DVD is geschikt voor de volgende auto's:
- E39/E46 vanaf 09/2002
- E53 vanaf 10/2002
- E65/E66 vanaf 03/2003
- E83 vanaf 09/2003
- E85/E86 vanaf 12/2002
Productnummer: 65902465026
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Dat zag ik ook ja, maar ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft. Ik vind de aanschafprijs best te doen, is het een beetje kwaliteit?
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW M3 SMG, 2004
Hmm, dus ook voor mijn E39.MParallel schreef: 06 dec 2018, 15:10Ja. Als je kijkt op Google, dan op de BMW pagina voor dat onderdeelnummer:Bram schreef: 06 dec 2018, 00:00 Levert BMW nog steeds nieuwe kaarten voor dat fossiele navigatiesysteem in mijn auto?
De DVD is geschikt voor de volgende auto's:
- E39/E46 vanaf 09/2002
- E53 vanaf 10/2002
- E65/E66 vanaf 03/2003
- E83 vanaf 09/2003
- E85/E86 vanaf 12/2002
Productnummer: 65902465026
Eerst maar effe halen dan!
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Vandaag wat rubbers her en der geperst en de hardyschijf vervangen. Gelukkig is het al bijna zaterdag, even 400 km rijden om een paar uurtjes te kijken



- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW M3 SMG, 2004
Lijkt me toch wel vervelend van die opdringerige klanten die je zaterdag komen opofferen om wat uren droog te fappen naast de auto....
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Dat bood de eigenaar zelf aan, nadat de deal beklonken was en ik aangaf graag op de hoogte gehouden te willen worden met foto’s van alle werkzaamheden 

-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M3 SMG, 2004
Machtig. Jonge die kleur en die wielen. Mooiste youngtimer van het moment of misschien toch 'n 964...nee E46 M3 veel leukere daily ook nog eens.
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW M3 SMG, 2004
Is je gegund! Nog snel een paar jaar knallen voordat heel NL verplicht aan de Skoda op kernenergie moet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Eeuwe, KoenM, S-RS, SlowCo, Ti-Tourist (Erik), Will F., WillemBoer en 7 gasten