Smart Roadster
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Gaat nu inderdaad allemaal de goede kant op gelukkig 
Vanavond ook nog even de wielen opgehaald bij Stefan. Ziet er ook weer heel netjes uit:
[img:800:533]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1997.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1998.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1999.jpg[/img]

Vanavond ook nog even de wielen opgehaald bij Stefan. Ziet er ook weer heel netjes uit:
[img:800:533]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1997.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1998.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1999.jpg[/img]
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Sander gaat er morgen mee verder. Ik heb zelf geen tijd om erbij te zijn helaas. Hij verwachte dat hij morgen inderdaad de auto kon laten lopen, maar dat is nog niet zeker.allen schreef:Goeiendag, dat is wel heel snel gegaan! Het is met een beetje geluk dus echt morgenavond al rijden? 8)
En het is inderdaad wel snel gegaan nu. Gelukkig ook maar

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Ik zit nu in Luxemburg en vanmorgen/gisteren op de Ring, maar ik heb via de telefoon nog een aantal updates en foto's gekregen. Kan ze nu niet uploaden, dus dat komt later. Oliekoeler is gisteren aangesloten en gemonteerd. Intercooler zit linksvoor de motor en de oliekoeler nu rechts ervoor. We gaan nog een soort aluminium scoop maken om voor wat luchttoevoer te zorgen, omdat de bodemplaat een aardig eind die kant op gaat.
Naast de oliekoeler is gisteren gewerkt aan de bekabeling voor de meters. Dat is ook nog een hoop werk geweest, maar ook dat gaat goedkomen.
Naast de oliekoeler is gisteren gewerkt aan de bekabeling voor de meters. Dat is ook nog een hoop werk geweest, maar ook dat gaat goedkomen.
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Dat zijn inderdaad dingen waar we nog naar moeten kijken. Ik wil in ieder geval voorkomen dat er vloeistof (olie) gaat lekken. Dat wil ik absoluut niet hebben.Tomaz schreef:Als je auto toch een vlakke bodemplaat heeft kan je er een paar naca-ducts in klussen om wat extra lucht te geven aan de remmen of versnellingsbak.
Nu de plaat zelf eronderuit ligt kan je er gemakkelijk bij. Wel even zorgen dat je er een gaasje bij monteert zodat het niet te gek word onder je auto.
Hier trouwens de foto's nog:
[img:800:600]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02407.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02409.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02411.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02412.JPG[/img]
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Sander is inderdaad echt een held. Zonder Sander zou ik me waarschijnlijk redelijk slecht voelen omdat ik anders minimaal nog een maand had moeten wachten voordat hij klaar was.Macboy schreef:Eindelijk goed nieuws Stéphane. Wat een domperd zeg daarvoor. Blij dat het de goede kant op gaat.
Sander nomineren we als held
De to-do list is nu nog als volgt:
- Bedrading aanleggen en onderbrekingen maken in de huidige bedrading voor de meters.
- Meter houders monteren en meters plaatsen en aansluiten (slang aanleggen van inlaatspruitstuk naar turbodrukmeter).
- Monteren en aansluiten van het AFR systeem (de lambda sonde en de bedrading in de motorruimte is voor 95% klaar).
- Uitlaat monteren.
- Metalen steunen monteren welke achter de uitlaat zitten.
- Motorolie bijvullen en oliedruk starten voordat de motor gestart gaat worden.
- Software aanpassen voor de eerste start zodat hij niet gelijk te rijk loopt (alleen het injectie gedeelte).
- Motor starten en checken voor lekkages en koelvloeistof en olie niveau corrigeren.
- Achterplaat (die net zwart gespoten is) monteren in de achterbumper.
- Achterbumper monteren.
- Bijrijdersstoel terugplaatsen.
- Software aanpassen en testrijden om motor te finetunen.
- Daarna een flink stuk rijden om motor in te laten lopen.
- Olie en oliefilter vervangen en Motul olie erin.
- Eventueel software nog iets finetunen als dat nodig is.
Ook al weer zo iets professioneels cq. duidelijk dat hij precies kan aangeven wat er nog gedaan moet worden. Wat ook prettig is:
Ik moet zelf nog wat dingen regelen, maar dat zijn maar wat kleine spullen. Dat moet wel goedkomen.Zoals het er nu uitziet heb ik er wel vertrouwen in dat we 8 augustus gaan halen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Valt allemaal nog wel redelijk te overzien gelukkig. Wat dat betreft is smart net Lego (toevallig ook van plasticGTRene schreef:we duimen voor je dat je het red voor 08-08, tjonge klinkt allemaal ingewikkeld![]()
maar zo te horen weten jullie waar je over praat en daar gaat het om! hoeveel geschat vermogen zal ie krijgen dan als alles goed gaat?
succes met afbouwen.

Vermogen zal niet extreem schokkend veel zijn, maar met ongeveer 105-110pk aan de wielen ben ik meer dan tevreden.
Bedankt voor de succes-wensen

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Ik heb er wel over nagedacht om het te doen, maar ik ben er nog niet over uit. Ik zou dan het liefst kuipjes op het normale frame willen hebben, zodat je ze nog iets verder naar achter kan zetten als je gewoon rustig aan het toeren bent. Dan krijg je zoiets:allen schreef:Komen hier op termijn eigenlijk nog kuipjes in? Zat me ff af te vragen hoeveel licht je een smart roadster nog zou krijgen als je er echt voor zou gaan.
[img:640:480]http://www.berlin-tuning.com/images/Bild-2986.jpg[/img]
Daarmee bespaar je denk ik zo'n 15-20kg in totaal.
Verder zijn er nog carbon onderdelen (motorkap en ook andere delen) leverbaar, maar daarmee win je meer gewicht aan het geld wat je uit je portemonnaie kwijt bent dan werkelijk gewichtsverlies. Alles bij elkaar zou je dan ook nog zo'n 5-10kg extra daarmee kunnen pakken:
[img:480:360]http://www.berlin-tuning.com/images/9_gr.jpg[/img]
[img:480:360]http://www.berlin-tuning.com/images/5.jpg[/img]
Als je dan echt nog met het interieur, bekleding en dat soort dingen aan de slag gaat kun je misschien nog een kg of 20 er uit vissen. Dat zou betekenen dat je theoretisch richting 700kg zou kunnen gaan.
Maar interieurbekleding laat ik in stand, voor het geval ik hem ooit nog eens door wil verkopen.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
LOLk33z schreef:Als je de hele dag op het terras in de zon zit, dan komt dat ding nooit af heh!

Wat toevallig dat je daar net liep

@GTRene: Er zijn ook wel andere stuurtjes, die ik ook wel mooier vind. Die zijn alleen €850 excl. montage die door de dealer gedaan moet worden vanwege de activering in de software van de paddles achter het stuur. Dat kost ook nog eens €150-200 extra voor de software. Dat vind ik nogal veel voor een alleen een stuurtje.
[img:300:225]http://www.berlin-tuning.com/images/43393.jpg[/img]
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Daarnet nog even gebeld omdat Sander vandaag er mee aan de slag was. Hij wist me te melden dat hij de uitlaat nu gemonteerd had. Ook de AFR en olietemp-meter zijn aangesloten. De AFR meter werkte al, olie nog niet omdat de sensor nog niet aangesloten kan worden. Moet later nog gebeuren.
Zometeen de laatste dingen nog (olie en controleren op lekkages) en dan zou hij mogelijk zelfs vandaag al voor de eerste keer gestart kunnen worden. Dan maandag de software en als alles goed loopt (fingers crossed) zou ik hem maandag of dinsdag op kunnen halen. Dan 's avonds inrijden en woensdagmiddag olie verversen om daarna te kunnen rijden op Zandvoort
Hopelijk dan later vandaag nog een filmpje van de draaiende motor.
Zometeen de laatste dingen nog (olie en controleren op lekkages) en dan zou hij mogelijk zelfs vandaag al voor de eerste keer gestart kunnen worden. Dan maandag de software en als alles goed loopt (fingers crossed) zou ik hem maandag of dinsdag op kunnen halen. Dan 's avonds inrijden en woensdagmiddag olie verversen om daarna te kunnen rijden op Zandvoort

Hopelijk dan later vandaag nog een filmpje van de draaiende motor.
Laatst gewijzigd door Stéphane op 03 aug 2007, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 2 gasten