BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake
- Tim N
Re: BMW M3 SMG, 2004
Mooie aanwinst Bram, en heeeel veel sterkte tijdens het wachten. Leef met je mee. 

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik heb begrepen dat de auto voorzien kan worden van een goed weggewerkte bluetooth module, kan er tenminste muziek afgespeeld worden zonder ergens een cd in te drukken, want die heb ik al lang niet meer 
Is het ook mogelijk om er een carkit in te krijgen zonder allerlei rare aftermarkt aanpassingen? Knopje op het stuur om op te nemen zit er al op toch?

Is het ook mogelijk om er een carkit in te krijgen zonder allerlei rare aftermarkt aanpassingen? Knopje op het stuur om op te nemen zit er al op toch?
-
OnlineBarend
- Auto: F20 m135i
Jij heb de 16:9 navi toch in de M3? Dan ben je wel beperkter kwa compatibele systemen.
Ik denk dat een Yatour of Dension zou moeten werken voor jouw wensen Bram.
Die kun je gewoon professioneel laten inbouwen inclusief microfoon bij de binnenspiegel. Knopje zit inderdaad al op je stuur.
Die kun je gewoon professioneel laten inbouwen inclusief microfoon bij de binnenspiegel. Knopje zit inderdaad al op je stuur.
- Henk Jan
Gebruik zowel in de e36 M3, de X5 en binnenkort ook in de Boxster een simpele FM-transmitter om muziek af te spelen vanaf de telefoon.
Bijkomend voordeel is dat het meteen een carkit is, je van alles kan opladen via USB en een USB-stick of SD-kaartje erin kan pluggen.
Nadeel is wel dat de bediening nog altijd via de telefoon gaat, maar voor die paar euro'tjes neem ik dat wel voor lief.
Bijkomend voordeel is dat het meteen een carkit is, je van alles kan opladen via USB en een USB-stick of SD-kaartje erin kan pluggen.
Nadeel is wel dat de bediening nog altijd via de telefoon gaat, maar voor die paar euro'tjes neem ik dat wel voor lief.
- Bram
Ik wil het echt zo origineel mogelijk houden. Dus gewoon muziek streamen via die 16:9 unit, en bellen via stuur en wellicht nummers bekijken via scherm?
- Estoque
Is dat echt mogelijk, die microfoon?Barend schreef: 20 nov 2018, 10:19 Jij heb de 16:9 navi toch in de M3? Dan ben je wel beperkter kwa compatibele systemen.
Want ik heb namelijk wel een Dension erin zitten (ook met 16:9 navi), maar ik kon nergens vinden dat ik dat systeem aan de bestaande microfoon kon koppelen etc.
Verder werkt de Dension perfect! Zit gewoon achterin, aan de stekker van de CD wisselaar.
Heb de titels in beeld, knoppen op het stuur werken perfect en ook de telefoon functionaliteit (maar dan met bijgeleverde microfoon) werkt helder!
Enige minpuntje, is dat als ik 3 kameraden op de achterbank van de coupe heb zitten, het signaal tussen mijn telefoon en de dension (die dus links achterin licht) soms iets te zwak is. Waardoor hij nog wel eens wil onderbreken.
Kan heel simpel opgelost worden door de verlengkabel van Dension mee te bestellen en hem voorin te plaatsen of je kameraden niet mee te nemen.
- Bram
Welk type Dension heb ik nodig? Wil dan wel een versie hebben met titels van muziek in beeld etc.
Deze?
https://www.navishop.nl/dension-gbl3bm4 ... s_id=13344
Deze?
-
OnlineBarend
- Auto: F20 m135i
Via de bestaande microfoon weet ik niet, maar bijvoorbeeld de Dension GWP1BM4 heeft een aansluiting voor een microfoon en ingebouwde parrot bluetooth module. Ik heb zelf een microfoon draadje van het handshoenenkastje naar de binnenspiegel lopen.Estoque schreef: 20 nov 2018, 12:28Is dat echt mogelijk, die microfoon?Barend schreef: 20 nov 2018, 10:19 Jij heb de 16:9 navi toch in de M3? Dan ben je wel beperkter kwa compatibele systemen.
Want ik heb namelijk wel een Dension erin zitten (ook met 16:9 navi), maar ik kon nergens vinden dat ik dat systeem aan de bestaande microfoon kon koppelen etc.
Als je je Dension naast de cdwisselaar legt gaat dat wat lastiger worden.
Quote van de website: "De Dension Gateway Blue geeft absoluut geen artiest en track info weer. Daarnaast kunt u de iPod slechts beperkt bedienen via uw fabriekssysteem doorgaans werken de knopen volgende en vorige en meer helaas niet."Bram schreef: 20 nov 2018, 13:02 Welk type Dension heb ik nodig? Wil dan wel een versie hebben met titels van muziek in beeld etc.
Deze?
Dus die niet Bram.
Ik heb zelf geen ervaring met modules die de titels in beeld laten zien, dus daar kan ik je niet mee helpen.
De Dension GW33BM1 Gateway 300 lijkt dat wel te kunnen maar enkel voor de 4:3 navi, en niet voor de 16:9 navi.
Als ik bij Dension kijk lijkt dit me de beste optie in combinatie met de 16:9 navi: https://www.navishop.nl/dension-gwp1bm4 ... 13365.html
Echter heeft die voor zover ik kan vinden geen ondersteuning voor track info weergave.
- Estoque
Mijne laat overigens alleen de titels zien van nummers die ik op mijn telefoon zelf heb staan. Nummers die via Spotify gestreamd worden, worden niet weergegeven qua titel.
Ik stoor mij er niet aan, ik rijd namelijk 9 van de 10 keer met het scherm op zwart.
Ik stoor mij er niet aan, ik rijd namelijk 9 van de 10 keer met het scherm op zwart.
- Bram
Is inderdaad ook geen halszaak hoor, ik ben al lang blij als ik fatsoenlijk handsfree kan bellen en muziek vanaf m'n telefoon kan streamen.
-
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
Ehhh nou dat filter zit dus verticaal tussen de twee delen van de airbox en dat is niet het slurf gedeelte maar de box zelf, ik heb zelf een karbonius op mn M3 gezet en dat is verslavend dat geluid in combinatie met de CSL SMG software en rev matching in de motor ecu, je herkent die smg niet meer terugCrookie schreef: 11 nov 2018, 21:26Zit horizontaal gemonteerd achter de slurf.Martijn_bmw schreef: 11 nov 2018, 21:11Gaaf spul! Waar blijft het luchtfilter met zon box eigenlijk?RS-Ron schreef: 11 nov 2018, 14:15
Airbox
http://www.karbonius.es/web_ing/product ... e_bmw.html
Snorkel staat eronder.
Gr Ron
-
- Auto: Dikke Bmw
“Achter de slurf” = achter het slurf gedeelte bij de box dus.Cabrioot schreef: 21 nov 2018, 00:33Ehhh nou dat filter zit dus verticaal tussen de twee delen van de airbox en dat is niet het slurf gedeelte maar de box zelf, ik heb zelf een karbonius op mn M3 gezet en dat is verslavend dat geluid in combinatie met de CSL SMG software en rev matching in de motor ecu, je herkent die smg niet meer terugCrookie schreef: 11 nov 2018, 21:26Zit horizontaal gemonteerd achter de slurf.Martijn_bmw schreef: 11 nov 2018, 21:11
Gaaf spul! Waar blijft het luchtfilter met zon box eigenlijk?
- Bram
Dit vraagt om filmpjes hèCabrioot schreef: 21 nov 2018, 00:33Ehhh nou dat filter zit dus verticaal tussen de twee delen van de airbox en dat is niet het slurf gedeelte maar de box zelf, ik heb zelf een karbonius op mn M3 gezet en dat is verslavend dat geluid in combinatie met de CSL SMG software en rev matching in de motor ecu, je herkent die smg niet meer terugCrookie schreef: 11 nov 2018, 21:26Zit horizontaal gemonteerd achter de slurf.Martijn_bmw schreef: 11 nov 2018, 21:11
Gaaf spul! Waar blijft het luchtfilter met zon box eigenlijk?

- Martijn_bmw
Ah zo is het duidelijk te zienCrookie schreef: 21 nov 2018, 12:00“Achter de slurf” = achter het slurf gedeelte bij de box dus.Cabrioot schreef: 21 nov 2018, 00:33Ehhh nou dat filter zit dus verticaal tussen de twee delen van de airbox en dat is niet het slurf gedeelte maar de box zelf, ik heb zelf een karbonius op mn M3 gezet en dat is verslavend dat geluid in combinatie met de CSL SMG software en rev matching in de motor ecu, je herkent die smg niet meer terug
![]()

-
Het ging mij meer om dat horizontale want zoals je zelf op de foto laat zien is dit dus echt verticaalCrookie schreef: 21 nov 2018, 12:00“Achter de slurf” = achter het slurf gedeelte bij de box dus.Cabrioot schreef: 21 nov 2018, 00:33Ehhh nou dat filter zit dus verticaal tussen de twee delen van de airbox en dat is niet het slurf gedeelte maar de box zelf, ik heb zelf een karbonius op mn M3 gezet en dat is verslavend dat geluid in combinatie met de CSL SMG software en rev matching in de motor ecu, je herkent die smg niet meer terug
![]()

- Bram
-
Onlinetomgtr
Ja, gauw kijken Tom voordat hij hem weer terugstuurt naar oude eigenaar 

- Bert ///M3
Ja.Bram schreef: 13 nov 2018, 13:20Volgens realoem zit er een MSS54 in. Jij hebt met beide uitvoeringen gereden?Bert ///M3 schreef: 12 nov 2018, 08:07 Powerflex enkel doen in de langsarmen, subframe gewoon originele rubbers doen voor een straatauto.
Carbon airbox, zou je even uit moeten zoeken wat voor computer je hebt, een MSS54 of een MSS54HP.
Een gewone kan je Alpha N programmeren maar dat is het net niet. Op een HP kan je een CSL software conversie doen (moet je van MSSFlasher downloaden, gewone kan niet omdat je je DME dan bricked.) En die moet je dan weer laten remappen om het zaakje goed te krijgen (origineel CSL staat te rijk ivm scherpere nokkenassen)
Enkel geeft het bijna geen extra vermogen zo'n airbox omdat de standaard S54 inlaat eigenlijk geen restrictie is. Je moet het dus enkel voor het geluid doen.
Gewone M3 software heeft een 18x12 VE (gasklepopening vs toerental) tabel. Dat is in weze wat je stelt met Alpha N.
CSL software heeft een 24x18 tabel en gebruikt die extra cellen voornamelijk bij lage toerentallen en bij weinig gasklep opening. Plus die software gebruikt een MAP sensor maar die is niet heel belangrijk.
Daarom rijden die conversies veel beter bij lage toeren. Enkel heb je een MSS54HP computer nodig omdat die 512kb program space heeft tov 256kb voor de gewone MSS54.
Als je die airbox conversies dus goed wil doen zitten er wel meer kosten aan als enkel die airbox.
-
Voor zover ik weet zijn alle e46 M3 na een bepaalde datum (dacht ergens in 2003) uitgerust met een HP versie van de motor ECU dus dat probleem heb je niet echt, je kan het checken op de ECU zelf met het typenummer
- Bram
Hmmm, das dan wel gek. Want als ik het chassisnummer bij realOEM in tik komt er dus een non HP versie ECU uit.
- JP
- Bram
Dus als ik jou goed begrijp heeft Alpha N alleen zin als er een MSS54HP in zit. In alle andere gevallen gaat zo'n airbox dan vooral om het geluid.Bert ///M3 schreef: 22 nov 2018, 13:11Ja.Bram schreef: 13 nov 2018, 13:20Volgens realoem zit er een MSS54 in. Jij hebt met beide uitvoeringen gereden?Bert ///M3 schreef: 12 nov 2018, 08:07 Powerflex enkel doen in de langsarmen, subframe gewoon originele rubbers doen voor een straatauto.
Carbon airbox, zou je even uit moeten zoeken wat voor computer je hebt, een MSS54 of een MSS54HP.
Een gewone kan je Alpha N programmeren maar dat is het net niet. Op een HP kan je een CSL software conversie doen (moet je van MSSFlasher downloaden, gewone kan niet omdat je je DME dan bricked.) En die moet je dan weer laten remappen om het zaakje goed te krijgen (origineel CSL staat te rijk ivm scherpere nokkenassen)
Enkel geeft het bijna geen extra vermogen zo'n airbox omdat de standaard S54 inlaat eigenlijk geen restrictie is. Je moet het dus enkel voor het geluid doen.
Gewone M3 software heeft een 18x12 VE (gasklepopening vs toerental) tabel. Dat is in weze wat je stelt met Alpha N.
CSL software heeft een 24x18 tabel en gebruikt die extra cellen voornamelijk bij lage toerentallen en bij weinig gasklep opening. Plus die software gebruikt een MAP sensor maar die is niet heel belangrijk.
Daarom rijden die conversies veel beter bij lage toeren. Enkel heb je een MSS54HP computer nodig omdat die 512kb program space heeft tov 256kb voor de gewone MSS54.
Als je die airbox conversies dus goed wil doen zitten er wel meer kosten aan als enkel die airbox.
-
niet “alleen zin” maar vooral “meer zin” want die HP ecu is/werkt nauwkeuriger. zoals boven al geschreven is dat vooral bruikbaar/merkbaar in de lage toerentallen en (dus) vooral bij straat-auto’s, ff kort door de bocht
- Arthur
- Auto: Nr.51
Daar ga je alweer, BramBram schreef: 22 nov 2018, 14:08 Hmmm, das dan wel gek. Want als ik het chassisnummer bij realOEM in tik komt er dus een non HP versie ECU uit.