RWD + 50/50 gewichtverdeling + 2 seated + geen bratwurst !

Dit is ons algemene autoforum.
Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7236
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 30 jul 2007, 18:29

Z3 Coupe!

Precies 50/50!!! Zelf gewogen op de weegbrug 8)

En voldoet aan alle andere voorwaarden volgens mij :wink:

ow wacht, het gedeelte dat het geen bratwurst mocht zijn viel weg op het scherm van mn PDA :roll:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 jul 2007, 18:52

Fabian schreef:Z3 Coupe!

Precies 50/50!!! Zelf gewogen op de weegbrug 8)

En voldoet aan alle andere voorwaarden volgens mij :wink:

ow wacht, het gedeelte dat het geen bratwurst mocht zijn viel weg op het scherm van mn PDA :roll:
wat weegt jou Z3 dan precies en hoever was de tank gevuld enzo?

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 30 jul 2007, 18:53

De Hansen GT is zeker geen bratwurst René

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 jul 2007, 18:56

Tomaz schreef:De Hansen GT is zeker geen bratwurst René
oeps :oops: klopt das de nieuwe NL auto :lol: was iets te voorbarig :wink:

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 30 jul 2007, 19:03

Het zal wel geen Renault 5 Turbo zijn :D .

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 30 jul 2007, 19:07

[img:1400:1050]http://www.roadstersway.com/images/stor ... da-mx5.jpg[/img]

Kees gaf als eerste antwoord en meteen goed :) :)

Gefeliciteerd Kees !!! Jij mag van mij in een Audi S5 sturen !

Ik heb nog nooit in MX-5 gereden, maar schijnt echt zéér goed te rijden. Ben benieuwd naar de ervaringen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 30 jul 2007, 19:21

Een vriendin van mij heeft zo`n hok.
stuurd grappig ,komt alleen niet voorruit 8)

grtz,Hanz06 :wink:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7236
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 30 jul 2007, 19:24

GTRene schreef:
Fabian schreef:Z3 Coupe!

Precies 50/50!!! Zelf gewogen op de weegbrug 8)

En voldoet aan alle andere voorwaarden volgens mij :wink:

ow wacht, het gedeelte dat het geen bratwurst mocht zijn viel weg op het scherm van mn PDA :roll:
wat weegt jou Z3 dan precies en hoever was de tank gevuld enzo?
Volle tank van 50 liter, per wiel 335 kg (maximale verschil links/rechts en voor/achter was 2kg als ik erin zat), dus 1340 kg totaal met volle tank.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7236
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 30 jul 2007, 19:26

Macboy schreef:[img:1400:1050]http://www.roadstersway.com/images/stor ... da-mx5.jpg[/img]

Kees gaf als eerste antwoord en meteen goed :) :)

Gefeliciteerd Kees !!! Jij mag van mij in een Audi S5 sturen !

Ik heb nog nooit in MX-5 gereden, maar schijnt echt zéér goed te rijden. Ben benieuwd naar de ervaringen.
MX5 rijdt echt heel erg leuk.

Toevallig hebben we deze identiek bij ons te koop staan nu, zelfde kleur, velgen en interieur zo te zien :D

vandeweek even stukje mee gereden om klaar te zetten voor een proefrit, reed erg leuk. Was ervan gecharmeerd, ook van het interieur. Is goed voorelkaar, als een handschoen. Materialen waren ook zeker ok.

Heb wel eens in een "oude" wat langer gereden, kon mij wel bekoren hoor! Ik snap de hype rondom deze auto's wel :)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 30 jul 2007, 19:40

Dankzij de hype ook hoge (rest)waarde, verder vind ik van het nieuwe type het interieur ook echt wel oke; met mijn lengte zat de auto echt perfect.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 30 jul 2007, 19:44

Ik heb 1x in zo'n ding gereden,vond het helemaal niks,maarja,ik ben ook 2 meter lang,misschien dat dat er iets te maken mee had.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 jul 2007, 19:55

Nooit mee gereden, al heb ik er wel eens aan gdacht, vooral de types zonder opklapbare koplampen de later types dus, maar omdat ze voor mij te weinig power hebben niet interessant en voorheen de softtop wat ze nu met de CC weer interessanter hebben gemaakt.

In Amerika gooien ze er wel eens een dikke V8 in :twisted: lekker 8)

@fabian 1340kg staat ie ook als gewicht via autoweek, de M coupe als 1390kg terwijl er in al mijn gevallen 1340<>1350kg stond op het kenteken en de Hartge op 1390kg is gewogen met een tikkie over de helft tank, wat dat betreft ben ik uiterst tevreden over dat gewicht, echter als ik in de toekomst weer een M coupe koop wordt het een lichtgewicht en max 1250kg en 400plus pk, althans das dan de bedoeling als ik een coupe weer koop.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 30 jul 2007, 19:56

In Amerika hebben ze de commercials van de MX5 aangepast: je zag op TV al hoeveel torsie er in die body zit... da's niet echt reclame voor een stuur-auto :roll:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 30 jul 2007, 20:11

Ik heb het vorige model een weekend ter beschikking gehad. Was zeker een leuke auto.

Met het verhaal dat de Japanse mensen van Best Motoring meestal positief zijn over Japanse auto's in gedachten: onderstel van dit model MX-5 werd he-le-maal afgekraakt. Zelfs zo erg dat de 'Drift King' Tsuchiya met dat ding van de baan gleed op een nat Tsukuba omdat hij hem gewoon niet onder controle kreeg. Dat zegt voor mij toch ook wel heel wat, want hij gaat zich niet zo voor schut zetten als dat niet nodig is :P

Ik denk dat de cijfers niet zo veel hoeven te zeggen over een auto. Kan helpen, maar er is meer dan weinig gewicht en een 50/50 verdeling.

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 30 jul 2007, 20:46

alfa 75 2.0 ts zonder achterbank.

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43

Bericht door Roel » 30 jul 2007, 21:21

Collega heeft een nieuwe type in hellemaal goede uitvoering(Bruin honkbal leder/ zwarte kleur/ xenon).

Serieus een hele mooie auto om zo te zien. Zit ook geweldig!
Laatst gewijzigd door Roel op 30 jul 2007, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 31 jul 2007, 11:47

Zo op dat plaatje van mij ook een heel mooie auto om te zien. Eigenlijk nooit bij stil gestaan.

Zal eens een offerte opvragen voor tweede auto erbij

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 31 jul 2007, 12:12

De 50/50 gewichtsverdeling klinkt trouwens wel interessant, maar is het ook zo heilig?

Denk even met me mee (even een theorie-momentje);

Porsche 911; Heeft een gewichtsverdeling die sterk naar achteren hangt. Zijn auto´s die bij overstuur moeilijk te corrigeren zijn, last hebben van turn-in onderstuur maar door hun afwijkende gewichtsverdeling erg laat kunnen remmen omwille van wieldruk op de achterwielen.
Ergo; Geschikt om mee te racen op de "ruimere" circuits met lange bochten.

Mazda MX5; Sportieve auto´s volgens 50/50 gewichtsverdeling. Remt minder goed dan de Porsches omdat ze minder gewicht op de achteras hebben. Ze hebben echter wel achterwielaandrijving en een sperdifferentieël en zijn dus erg goed controleerbaar bij overstuur.
Ergo; Geschikt voor circuits met korte bochten en rallyrijden.
(hier ga ik gezeik mee krijgen :roll:)

BMW; De sportieve modellen hebben een gewichtsverdeling die wat naar voren hangt. Echter wel met achterwielaandrijving en een sperdifferentieël net als zijn concurrenten. Remt minder goed als bovenstaande auto´s maar heeft een voorspelbaar weggedrag en is ook zo te corrigeren bij overstuur.
Ergo; Geschikt voor endurance-racing omwille van het voorspelbare weggedrag.
(hier ga ik meer gezeik mee krijgen :roll:)

Conclusie; een gewichtsverdeling is dus wel een aardige "USP" voor een auto, maar het is belangrijker om het juiste concept voor je doel te kiezen.
Daarnaast geven maar weinig automerken in de brochure aan hoe hun gewichtsverdeling tot stand komt, en waar de voornaamste zwaartepunten dus liggen.
Laatst gewijzigd door Tomaz op 31 jul 2007, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 31 jul 2007, 12:16

Tomaz schreef:De 50/50 gewichtsverdeling klinkt trouwens wel interessant, maar is het ook zo heilig?

Denk even met me mee (even een theorie-momentje);

Toyota MX5; Sportieve auto´s volgens 50/50 gewichtsverdeling. Remt minder goed dan de Porsches omdat ze minder gewicht op de achteras hebben. Ze hebben echter wel achterwielaandrijving en een sperdifferentieël en zijn dus erg goed controleerbaar bij overstuur.
Ergo; Geschikt voor circuits met korte bochten en rallyrijden.
(hier ga ik gezeik mee krijgen :roll:)
Maakt Toyota tegenwoordig ook al MX5jes? :lol: :wink:

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 31 jul 2007, 12:31

:D

Goed gezien. Vraag aan de moderators, waarom duurt het 5minuten voordat je je post kan editen? :(

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 31 jul 2007, 12:32

Tomaz schreef::D

Goed gezien. Vraag aan de moderators, waarom duurt het 5minuten voordat je je post kan editen? :(
Anders hebben mensen zoals ik geen tijd om commentaar te leveren op mensen hun typo's 8)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 31 jul 2007, 13:12

Tomaz, F1 en andere dedicated race-auto's hebben ook geen 50-50% verdeling, maar meer biased naar achteren (eerder 40-60%), dus jouw verhaal is inderdaad zo gek nog niet :wink:

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Re: RWD + 50/50 gewichtverdeling + 2 seated + geen bratwurst

Bericht door Gijzer » 31 jul 2007, 19:39

Macboy schreef:Wat kan dit zijn? Welke auto heeft achterwielaandrijving, een ideale 50/50 gewichtsverdeling en is een 2 zits sportautootje ?

Waarom hoor je zo weinig over de auto die een perfect weggedrag heeft ?

Oh ja, hij hoort dus niet thuis in het Bratwursten gedeelte :)

Degene die het eerste raadt, mag van mij een uur sturen in een Audi S5.
Stiekum toch een bratwurst? :wink:

Teering, blad 2 niet gekeken......

Sukkel die ik ben... :roll:
Laatst gewijzigd door Gijzer op 31 jul 2007, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 31 jul 2007, 20:29

zover ik heb begrepen heeft een mazda rx-7 FD ook 50/50 en is daarmee ook een zeer strak sturende wagen...

Andreas
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2007, 23:05
Locatie: Haarlem

Bericht door Andreas » 01 aug 2007, 01:40

Flatline schreef:zover ik heb begrepen heeft een mazda rx-7 FD ook 50/50 en is daarmee ook een zeer strak sturende wagen...
dat had ik willen melden en om die reden noem ik de NSX

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Spinazie, Will F. en 4 gasten