Goed, alweer even geleden sinds de laatste update, maar heb er in de tussentijd toch vrij veel aan kunnen doen.
Om te beginnen met de motor: nadat de throttlebodies bleven etteren (speling her en der, niet consequent willen lopen en nog wat meer ellende) heb ik ze in de eerste instantie open gezet, een grote gouden gasklep op de intakebox gelast en eens gekeken of dat wilde werken.
Naja, met starten zoog ie de hele rommel dus al naar binnen toe, want die koekjestrommel was er nooit op gemaakt om onder vacuum te staan.
Getwijfeld of ik het nog zou gaan verstevigen of niet, dit was de uiteindelijke beslissing:
Inderdaad, ik wil er gewoon in het voorjaar mee kunnen rijden, dus had een beetje genoeg van al die ellende, schroef er wel een keer een centrifugaalcompressor op als ik meer vermogen wil.
Verder nog iets kleins gewijzigd, maar het kan wel eens praktisch zijn:
Een startknop, geschakeld via het koppelingspedaal (tegen kapotte garagedeuren)
Eigenlijk ingegeven doordat je de megasquirt af en toe moet resetten bij bepaalde wijzigingen, maar om de auto vervolgens opnieuw te starten moet je het contactslot terugdraaien en valt de communicatie met de laptop ~10sec weg, op deze manier heb ik daar alvast geen last meer van.
Owja en de schakelaar van het universele cruisecontrol setje is daar ook te zien. Waarom ? Omdat het al 2 jaar in de garage ligt en ik ook niet wist wat ik er anders mee moest....
Tevens de verbruiksmeter ook nog aangesloten op de megasquirt via een PWM uitgang gekoppeld aan de inspuittijd van 1 injector (die curve is overigens af te stellen, dus ik zou 'm aardig kloppend moeten kunnen krijgen)
Niet nodig, wel leuk.
Mensen met een auto met rolkooi weten vast wel hoe irritant weinig je ziet bij achteruit rijden, dus ook maar een achteruitrijdcamera ingebouwd (samen met verschrikkelijke led kentekenverlichting, maar hopelijk werken ze betrouwbaarder dan die domme lampjes die er origineel in zitten)
Dit is dus een reden waarom ik de originele afdekplaten een beetje terug probeer te duwen, anders moet ik dit netjes gaan maken en/of dr uit snoeien, kost teveel tijd.
Het paneeltje van plezier (

)
F van Fan
T van Traction control
L van Launch control (& flatshift)
(en ja, de volgorde van de letters is bewust)
Verder nog een schakelaar om de splitter in & uit te schuiven en dit handmatig of via de megasquirt op basis van snelheid te doen.
Heb er ook meteen maar wat USB ladertjes en een extra 12V aansluiting in gemaakt (alles op geschakelde 12V), had het toch nog liggen en dit soort dingen zijn altijd makkelijk.

En dit is hoe de passagierskant er uit ziet, de traanplaat vloer zit er in (draadbussen dr in getrokken op het verhoogde deel vd vloer, aan de buitenkant wat schroefbusjes van de hornbach met tapeindjes, loctite en platte inbusbouten, het is er op gemaakt om snel verwijderbaar te zijn)
Na het toevoegen van al deze luxe rommel is het ding vast wel weer wat zwaarder geworden, maar ik kan een half uit elkaar liggend dashboard gewoon absoluut niet hebben (en zo zwaar zijn alle panelen niet als je de geluidsisolatie even dr af trekt)
Komende tijd de voorkant af zien te maken/verstevigen voor de splitter, de brandstofleidingen van filter naar de motor iets anders leggen (lopen me nu te dicht langs de uitlaat af), de motorkap af maken (de bult kan nu iets lager worden) en nog wat klein grut en dan is ie volgens mij een heel eind voor het 1e proefritje.