Had een paar keer wel een LS gevonden, de ene keer had ie in het verleden 4x schade gehad, en een ander voorbeeld was een nette zwarte (wil ook liever geen witte of rode) op wieldopjes, met als opties ABS en Aircon, vlak voor mn neus weggekaapt voor een prijs die ik ook wel neer had willen leggen. Resteerde nog een 1500 LS in Limburg, echter advertentie stond ABS en zat er niet op, plus forse prijs, viel aan de telefoon weinig af te lullen en het was nog een witte (al vond ik het niet super misstaan, had wel wat maar net niet helemaal).
Dan maar kijken naar een 1.4i waar er veel meer van verkocht zijn. De 1.5i vtec-e is krachtiger met 115pk tegen 90pk maar rijdt onderin wel minder soepel, dat is het vtec-economy gebeuren, onder het omslagpunt op 12 kleppen en daarna op 16 kleppen. De 1.4i is er ook als city, dan heb je slechts 75pk en dat gaat zelfs mij te ver. Zoeken naar een Silverstone uitvoering in eerste instantie, sportstoeltjes zien er leuk uit maar bijna allemaal geen centrale vergrendeling, geen electrische ramen/spiegels. Zelfde verhaal voor de jewel uitvoering, leuk dat er een hoop meegespoten is maar niet de snufjes die ik eigenlijk standaard wel wil hebben. Uiteindelijk naar standaard 1.4iS (90pk) gekeken en vreemd maar waar hebben een hoop mensen daar wel een optiepakket besteld, dus de centrale vergrendeling en electrische ramen/spiegels.
Heb uiteindelijk gekozen voor een facelift model (1999>) door de technische aanpassingen en andere interieur (grotere remschijven en nog wat dingetjes). Auto is 1x eerder van eigenaar gewisseld, ben nu dus de 3e. Degene voor me woonde waarschijnlijk op de boerderie, gezien smurrie op moeilijk schoon te maken plekjes, was in iedergeval een dame van middenbare leeftijd dus leek mij gunstig voor de staat van de auto. Nog geen ton op de teller, beurtjes netjes gehad bleek bij nabellen vorige garages, geen schadeverleden, stond netjes op de banden, interieur als nieuw, radio/cassettespeler, wieldopjes, paar kleine krasjes ontkom je niet aan maar verder precies zoals ik het wil zien.
Garage wilde niet echt zakken met de prijs maar heb ze nog wel voor het nette even de remschijven laten afdraaien en nieuwe blokken laten monteren, zat een lichte trilling in het stuur bij fors aanremmen.
Niet echt een scheurijzer maar een prima auto voor mn meisje om het woon/werkverkeer mee te rijden. Die ene trackday in oktober zou misschien nog kunnen als ik zelf niets anders heb alleen zijn stalen wielen niet echt verkoelend voor de remmen natuurlijk.
De auto is nog wat lui, volgens mij nooit echt verder dan 5000 toeren geweest, dus rustig aan wakkermaken. Ben maar begonnen met wat lange stukken (>50km) en dan bij door en door warm afentoe eens een keertje in 1 en 2 doorhalen naar 5000/6000, volgens mij duurt het wel even maar na een kilometertje of 5000 is ie wel klaar voor de 7000tpm denkik.
[img:1024:768]http://www.olieroe.nl/auto/civic1400iS/ ... S_voor.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.olieroe.nl/auto/civic1400iS/ ... achter.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.olieroe.nl/auto/civic1400iS/ ... erieur.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.olieroe.nl/auto/civic1400iS/ ... lerbak.jpg[/img]
Specs:
1396cc, 90pk bij 6300tpm, 124nm bij 4500tpm, 940kg, top 177km/u, sprint naar 100 in 10,8sec.
Op de snelweg loopt ie netjes 1:17 a 1:18 bij 120km/u, goedkoop in wegenbelasting dus ik vind t prima zo.
Zitten nu dus stalen wielen onder met 185/60/14 banden (energy's), wanneer die alle 4 versleten zijn kijk ik wel voor een setje lichtmetaal in 15 of 16inch. Verder niet echt plannen dingen aan te passen, hij wordt voor woon/werk gebruikt dus rondjes Zandvoort of Nordschleife moeten nog maar ff op pauze, sowieso met stalen velgen, dat koelt echt 0,0 met warme schijven.
De kleur mag duidelijk zijn, ik blijf een beetje boswachter als ik 's avonds een blokje om ga
